دلار استرالیا چه جایگاهی در بین ارزهای بین المللی دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

نرخ ارز به اهمیت بالایی در جریان مبادلات تجاری تبدیل شده است و ارزهای مهم زیادی هم با تاثیرپذیری از عوامل مختلف، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کنند. یکی از این ارزهای مهم، دلار استرالیا است. استرالیا تاثیرگذاری بالایی روی سایر نقاط جهان داشته و به همین واسطه، در کنار دلار آمریکا، یورو، پوند و دیگر ارزهای مهم، همواره قیمت دلار استرالیا هم اهمیت بالایی داشته و توسط فعالین در حوزه اقتصاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. تغییرات این ارز هم به عوامل خاصی بستگی داشته و می‌تواند روی اقتصاد استرالیا و دیگر نقاط جهان هم تاثیرگذار باشد.

دلار استرالیا در وهله اول روی کالا و خدمات خود کشور استرالیا تاثیر خود را نشان می‌دهد. این تاثیر بسیار بیشتر از کالاها و خدمات تولیدی در کشورهای دیگر است و امری طبیعی محسوب می‌شود. اگر نگاهی به قیمت دلار استرالیا امروز هم بیندازید، متوجه ارتباط آن با ارز دیگر کشور و مخصوصا کشورهایی که مبادلات تجاری بیشتری با استرالیا دارند، خواهید شد. اثیر این ارز روی فعالیت‌های اقتصادی هم وجود داشته و میزان تورم خود کشور هم می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. این اثر غیر مستقیم بوده و قانون گذاری‌های دولت این کشور می‌تواند در این زمینه تاثیرات خود را نشان دهد.

قیمت دلار استرالیا

جایگاه دلار استرالیا

می‌دانیم که دلار استرالیا هم با نشانه $ نمایش داده شده و کد AUD در مبادلات تجاری بیانگر استفاده از دلار استرالیا است. قیمت لحظه ای دلار استرالیا را می‌توانید در وب سایت الان چند دنبال کرده و با قیاس آن با دیگر ارزهای جهانی، ارتباط جالبی را پیدا کنید. واحد پول استرالیا نه‌تنها در خود کشور استرالیا، بلکه در خرید و فروش کالاهای جهانی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر ابزارها مطرح می‌شود. حتی شرکت‌های بزرگ جهانی مانند سونی، هنگام فروش محصولات خود، قیمت دلار استرالیا را هم به‌صورت رسمی از طرف خودشان اعلام می‌کنند.

واحد پول استرالیا به‌طور رسمی در جزیره کریسمس، جزایر کوکس و جزیره نورفولک هم استفاده می‌شود. این استفاده به‌صورت رسمی بوده و همان‌طور که گفتیم، تاثیرگذاری آن به‌طور غیر رسمی در مبادلات کشورهای اروپایی و آمریکایی هم دیده می‌شود. واحد پول دلار استرالیا در ایالات‌های مستقل اقیانوس آرام هم به رسمیت شناخته شده و به‌عنوان ارز رایج در کنار دلار آمریکا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به مبادلات کشور استرالیا نگاهی بیندازیم، علامت دلار ($) هم برای دلار آمریکایی و هم برای دلارهای کانادایی و استرالیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که گاهی از $A و $AU هم در مبادلات برای متمایز ساختن سایر ارزهای دلاری استفاده شده است.

روال تغییرات دلار استرالیا

با نگاهی به قیمت دلار استرالیا و تغییرات آن در طول سال‌های گذشته، متوجه می‌شویم که این واحد پولی سال‌های پر فراز و نشیبی را گذرانده است. این واحد رسما در سال ۱۹۶۶ جایگزین پوند استرالیایی شده و از طرف دولت به‌عنوان ارز رسمی معرفی شد. در سپتامبر سال ۲۰۱۲ هم اسکناس‌های دلار استرالیا به واسطه استفاده جهانی و اهمیت بالایی که پیدا کرده بودند، ویژگی‌های امنیتی بیشتری پیدا کردند. این ارتقا در چند ماه پیاده سازی شده و پروژه‌ای بزرگ پیرامون آن آغاز به کار کرد. در این پروژه ویژگی‌های لمسی مانند نقطه بریل روی این اسکناس‌ها به کار رفته و افراد کم بینا هم توانستند که راحت‌تر شناسایی دلار استرالیا و قیمت دلار استرالیا را انجام دهند.

اهمیت این واحد سبب شده است که فعالین اقتصادی همواره قیمت لحظه ای دلار استرالیا را بررسی کرده و با توجه به نمودارها و ارزیابی‌های تخصصی، سرمایه گذاری و خرید خودشان را برنامه ریزی کنند. این برنامه ریزی در نهایت موجب حفظ سرمایه شده و مانند دلار آمریکا و دیگر ارزهای مهم، راهی مطمئن برای حفظ ارزش پول محسوب می‌شود.

بررسی قیمت دلار استرالیا از سایت الان چند

وب سایت الان چند به‌عنوان پلتفرمی مهم و کاربردی شناخته می‌شود که امکان بررسی قیمت دلار استرالیا را به‌صورت لحظه‌ای در اختیار شما می‌گذارد. یک سری مقاله‌های تحلیلی و نمودارهای جالب هم در مورد این ارز ارائه می‌شود که متخصصین حوزه اقتصاد، می‌توانند با نگاهی به آن‌ها، به یافته‌های جالبی در این رابطه دست پیدا کنند. قیمت دلار استرالیا امروز با روزهای گذشته در اختیار شما بوده و می‌توانید یک پیش بنی جالب و کاربردی هم در مورد روزهای آینده و حتی مناسبت‌های دیگر داشته باشید.

بیاد داشته باشید که ارتباط این ارز با ارزهایی مانند دلار آمریکا، یورو و پوند هم غیر قابل انکار بوده و می‌توانید روند افزایش و کاهش آن را با تحلیل ارزهای دیگر هم داشته باشید. وب سایت الان چند تلاش می‌کند تا اطلاعات دقیق و لحظه‌ای را در اختیار شما قرار داده و قیمت دلار استرالیا را هم راستا با ارزهای مهم دیگر در اختیار شما گذارد. در کنار قیمت سکه، قیمت دلار و ارزهای دیگر، شما میتوانید قیمت اتریوم و بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال رو نیز در این وبسایت مشاهده کنید. قیمت خرید و فروش هر ارز ارائه شده و حتی می‌توانید آن‌ها را بر حسب دلار مورد ارزیابی قرار دهید. هر ارز هم صفحه مخصوص خود را داشته و تحلیل و نمودارهای لازم در اختیار شما خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hVX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *