تمام آنچه نیاز است بدانید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اکنون در سال 2023 است، به این معنی که اندروید 14 تقریباً نزدیک است. باورش سخت است که ما در حال آماده شدن برای دریافت اندروید 14 از گوگل، برای پیکسل و سایر گوشی های هوشمند اندرویدی هستیم. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد اندروید 14 بدانید جمع‌بندی می‌کنیم. مانند زمان عرضه، نام آن، ویژگی‌های ممکن و موارد دیگر.

گوگل راه رسیدن به اندروید 14 را در 8 فوریه 2023 با انتشار اولین پیش نمایش توسعه دهندگان آغاز کرد.

اندروید 14 چه نامی خواهد داشت؟

امسال، اندروید 14 رسماً به سادگی، اندروید 14 نامیده می شود. با این حال، گوگل همچنان نام دسرهای خود را در داخل حفظ می کند. حتی فکر می‌کردند در سال 2019 با اندروید 10 این کار را کنار گذاشتند. امسال، گوگل برای نام دسرها از حرف U استفاده می‌کند.

  • اندروید 10 – کوینس تارت
  • اندروید 11 – کیک قرمز مخملی
  • اندروید 12 – مخروط برفی
  • اندروید 13 – تیرامیسو

خب اسم دسر U چیه؟ خب، طبق گزارش 9to5Google، گزارش شده است که گوگل آن را کیک وارونه می نامد. اما احتمالاً هرگز این نام را از گوگل نخواهید شنید.

اندروید 14 چه زمانی عرضه می شود؟

گوگل از زمانی که نسخه جدید اندروید را مستقل از دستگاه‌های پیکسل یا نکسوس جدید منتشر کرد، اکثراً هر ساله به برنامه‌ای مشابه پایبند بوده است. این برنامه اخیراً چگونه پیش رفته است:

  • اندروید 13 – آگوست 2022
  • اندروید ۱۲ – اکتبر ۲۰۲۱
  • اندروید 11 – سپتامبر 2020
  • اندروید 10 – سپتامبر 2019

وقتی گوگل اولین پیش نمایش توسعه دهندگان را منتشر می کند، همیشه می گویند که نسخه پایدار در سه ماهه سوم راه اندازی می شود. از نظر فنی، از 1 ژوئیه تا 30 سپتامبر است. اگرچه ما معمولاً آن را روز بعد از روز کارگر می بینیم. در سال 2021، کارها کمی به تعویق افتاد، بنابراین به عرضه پیکسل نزدیک‌تر شد. و در سال 2022، یک هفته قبل از روز کارگر منتشر شد. بنابراین تعطیلات روز کارگر زمان خوبی برای شروع به فکر کردن درباره راه اندازی این نسخه جدید اندروید است.

برنامه پیش نمایش برنامه نویس چیست؟

گوگل اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده را در ۸ فوریه ۲۰۲۳ منتشر کرد. نسخه بتا دومی وجود خواهد داشت که احتمالاً در چهارشنبه دوم مارس منتشر می‌شود، قبل از اینکه در آوریل وارد نسخه بتا شود. گوگل معمولاً پیش نمایش ها و نسخه های بتا را در چهارشنبه دوم هر ماه منتشر می کند. این پس از انتشار به‌روزرسانی امنیتی در اولین دوشنبه ماه صورت می‌گیرد.

برنامه بتا برای اندروید 14 چیست؟

گوگل برنامه زمانبندی نسخه بتا و پیش نمایش آندروید 14 را منتشر کرده است. این برنامه بیشتر با نسخه های قبلی مطابقت دارد. جایی که ما دو پیش نمایش توسعه دهنده را دریافت خواهیم کرد. به دنبال اولین بتا در ماه آوریل.

  • پیش‌نمایش برنامه‌نویس 1 – منتشر شده در 8 فوریه 2023
  • پیش‌نمایش توسعه‌دهنده ۲ – منتشر شده در ۸ مارس ۲۰۲۳
  • بتا 1 – در 12 آوریل 2023 منتشر شد
  • بتا 2 – در 10 می 2023 منتشر شد
  • بتا 3 – در 7 ژوئن 2023 منتشر شد
  • بتا 4 – در 11 جولای 2023 منتشر شد
  • انتشار پایدار – آگوست/سپتامبر 2023

اسکرین شات 2023 01 05 at 8 43 20 AM

چه ویژگی هایی را در اندروید 14 خواهیم دید؟

هنوز خیلی زود است، و در حالی که ما واقعا نمی دانیم چه ویژگی هایی را می توانیم در اندروید 14 ببینیم، از آنجایی که گوگل هنوز پیش نمایش آن را راه اندازی نکرده است، ما ایده بسیار خوبی داریم. با تشکر از برخی جستجو در کد منبع، مشاهده برخی تعهدات و چند راه دیگر. بنابراین در اینجا چیزی است که ما انتظار داریم در اندروید 14 ببینیم.

تماس های ماهواره ای

پس از اینکه اپل در سال گذشته قابلیت‌های ماهواره‌ای را روی آیفون 14 راه‌اندازی کرد، تقریباً غیرممکن بود که گوگل همین کار را با اپل انجام دهد. اگرچه، هیروشی لاکهایمر گوگل تایید کرد که آنها در حال کار بر روی اتصال ماهواره ای هستند، حتی قبل از معرفی آیفون 14.

در حالی که توییت لاکهایمر لزوماً تماس ماهواره‌ای را بیان نمی‌کند، اما ما شواهد بیشتری داریم. این بار از کوالکام. این شرکت در حال راه اندازی Snapdragon Satellite است که بخشی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 خواهد بود. اگرچه در هر گوشی دارای اسنپدراگون 8 نسل 2 نخواهد بود. بنابراین قطعاً احتمال دارد که گوگل در اندروید 14 پشتیبانی اضافه کند.

ناوبری پیشگویانه

این ویژگی در واقع مدت هاست که در نسخه های مختلف اندروید در چند سال گذشته صحبت شده است. اما به نظر می رسد که واقعاً می تواند در اندروید 14 در دسترس باشد. اساساً، روشی که دکمه بازگشت در حال حاضر کار می کند، ممکن است به عقب برگردید یا ممکن است برنامه را ترک کنید. هدف از ناوبری پیش‌بینی‌کننده برگشت، رفع آن است. اتفاقی که خواهد افتاد این است که قبل از اینکه دستور خود را به پایان برسانید، یک اوج پنهانی از صفحه اصلی دریافت خواهید کرد. این به شما نشان می دهد که آیا می خواهید برنامه را ترک کنید یا خیر.

اگرچه این کمی پیچیده به نظر می رسد، در عمل نباید چنین باشد. همانطور که گفته شد، این در ابتدا برای اندروید 13 ساخته شده بود، اما پس از آن برای اندروید 14 عقب نشینی شد.

Health Connect

ما می شنویم که Health Connect در واقع می تواند در اندروید 14 ساخته شود. Health Connect اساسا یک برنامه همگام سازی است که گوگل ساخته است و می تواند برنامه های مختلف سلامت را با یکدیگر همگام سازی کند. بنابراین می‌توانید همه MyFitnessPal، Samsung Health و Fitbit را به Health Connect متصل کنید و از آنها بخواهید که داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین اگر ساعت را عوض کنید بسیار مفید است. فرض کنید چند سالی است که از ساعت گلکسی استفاده می‌کنید و به ساعت پیکسل تغییر می‌دهید، اکنون می‌توانید داده‌های خود را از سامسونگ به راحتی به Fitbit بیاورید.

اکنون، با اندروید 14، به احتمال زیاد روی گوشی شما از قبل نصب شده است. در حال حاضر در فروشگاه Play در دسترس است، اما افراد زیادی در مورد آن نمی دانند. این امر باعث می‌شود که مردم راحت‌تر بدانند که وجود دارد و در واقع از آن استفاده کنند.

Android Beam بالاخره در حال مرگ است

Android Beam را به خاطر دارید؟ این نوع ویژگی جالب است که در آن می‌توانید با ضربه زدن روی تلفن‌های خود به یکدیگر، تصاویر و فایل‌ها را از طریق NFC با شخص دیگری به اشتراک بگذارید؟ بله، گوگل در واقع آن را در اندروید 10 در سال 2019 منسوخ کرد. اما اکنون، بالاخره به طور رسمی از AOSP حذف شده است.

پس مشکل بزرگ با آن چیست؟ خوب، Google Nearby Share دارد که بسیار بهتر عمل می کند. با این حال، به خدمات تلفن همراه گوگل (GMS) متکی است. بنابراین همه گوشی ها نمی توانند از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، گوشی های هواوی قادر به استفاده از آن نیستند، زیرا نمی توانند با گوگل کار کنند. بنابراین این به طور موثری یک ویژگی را از دستگاه های غیر فعال GMS حذف می کند.

آیا گوشی من اندروید 14 را دریافت می کند؟

آیا گوشی شما اندروید 14 را دریافت خواهد کرد؟ این به دو چیز بستگی دارد: سازنده گوشی شما و سن آن. اکثر سازندگان اکنون وعده دو یا چند سال به روز رسانی اندروید را می دهند. بنابراین هر چیزی که در سال 2021 یا بعد از آن منتشر شود باید به روز شود. برخی مانند سامسونگ و گوگل قول سه سال را می دهند، بنابراین هر چیزی که در سال 2020 یا بعد از آن منتشر شود، به روز می شود.

حال سوال دیگر این است که چه زمانی؟ خوب، برای گوگل، ما می دانیم که پیکسل ها فوراً به روز می شوند. احتمالاً چند روز پس از انتشار اندروید 14 توسط گوگل برای AOSP. سامسونگ و وان پلاس اخیراً در انتشار به‌روزرسانی‌های نسخه‌های جدید اندروید بسیار سریع عمل کرده‌اند، بنابراین احتمالاً یک تا دو ماه از انتشار نهایی عقب‌تر خواهند بود. در مورد بقیه؟ چه کسی در این مرحله می داند. ما هنوز حتی پیش نمایشی نداریم، چه رسد به اینکه بدانیم گوگل چه زمانی اندروید 14 را عرضه می کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/uHY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *