بهترین طراحی داخلی هتل های تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر بخواهیم به صنعت هتلداری و قدمت آن در ایران بپردازیم باید به ساخت و احداث اولین کاروانسراها در این سرزمین توجه کنیم. مسافرخانه‌ها یا مهمان‌خانه‌ها به محوطه و فضای وسیعی که در جهت استراحت مسافران و کاروان‌ها بنا می‌شد اطلاق می‌شود. کاروانسراها به نوعی شکل ابتدایی اولین هتل‌ها در این سرزمین به‌شمار می‌روند و داد و ستد و دریافت مبلغی در قبال اسکان مسافر و کاروان، به نوعی نخستین نحوه تجارت در صنعت گردشگری و هتلداری محسوب می‌شود.

امرزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن تجهیزات و امکانات اقامتگاه‌ها، شاهد ساخت هتل‌های استاندارد و قابل رقابت با هتل‌های خارجی هستیم. هتل‌هایی با ستاره‌های مختلف که در اکثر نقاط پایتخت طراحی و ساخته شدند. در میان هتل‌های ساخته شده در پایتخت علاوه بر هتل‌های تازه تاسیس که با رعایت همه اصول ساخته می‌شوند، شاهد هتل‌های قدیمی هستیم که با طراحی خاص و زیبا همچنان در صدر هتل‌های این شهر قرار می‌گیرند.

از جمله هتل‌های قدیمی که دارای طراحی بسیار زیبا و به یادماندنی هستند می‌توان به هتل استقلال تهران اشاره کرد که در دهه 40 خورشیدی با نام هتل هیلتون در شمال تهران ساخته و احداث شد. این هتل تهران یکی از زیباترین سالن‌های موجود در پایتخت را دارد. سالن دریای نور این هتل با نورپردازی و مقرنس‌هایی که در سقف آن اجرا شده از جمله تالارهای لوکس تهران به‌شمار می‌رود.

طراحی داخلی این هتل با توجه به هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون از یک سبک لوکس و کلاسیک خارجی پیروی می‌کند. هر کدام از اتاق‌های این هتل با چیدمان و دکوراسیون بسیار مجلل و لوکس در نوع خود خاص و منحصر به‌فرد هستند.

تنها چند سال پس از ساخت هتل استقلال، هتل آزادی تهران با نام هتل هایت یکی دیگر از هتل‌های لوکس پایتخت تحت نظر هتل‌های هایت طراحی و احداث شد. این هتل با 25 طبقه از جمله هتل‌های بلند تهران و تا به امروز یکی از زیباترین هتل‌های این شهر به‌شمار می‌رود. این هتل تهران دارای سوئیت‌ها و اتاق‌های بسیار زیبایی است که با مبلمان مجلل و لوکس یکی از بهترین نمونه‌های طراحی داخلی هتل محسوب می‌شود.

در طی سال‌های اخیر نیز هتل‌های بسیار عالی و باشکوهی در تهران ساخته شدند که هتل ویستریا، هتل اسپیناس پالاس، هتل اسپیناس بلوار از آن جمله هستند. این هتل‌ها علاوه بر طراحی و معماری بسیار زیبا و لوکسی که دارند از طراحی داخلی بسیار مجللی نیز برخوردار هستند.

هتل اسپیناس پالاس یکی از نمونه‌های بسیار بارز و شاخص این نوع از هتل‌ها است. این هتل پنج ستاره دارای طبقاتی با سبک و سیاق متفاوت است به طور مثال برخی از طبقات آن به‌طور کلاسیک و برخی دیگر مدرن و به‌ روز طراحی و دیزاین شدند.

نکته قابل توجه در مورد هتل‌های تهران این است که در طی سال‌های اخیر، اقامتگاه‌هایی با مرمت و بازسازی خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی و تاریخی طراحی و ساخته شدند که هتل بوتیک نام دارند. این هتل‌ها با استفاده از لوازم و اشیاء آنتیک و قدیمی طراحی و چیدمان می‌شوند و به نوعی یک اثر تاریخی بسیار زیبا به‌شمار می‌روند.

از جمله زیباترین و قشنگترین نمونه این هتل‌ها می‌توان به هتل پهلوان رزاز در مرکز شهر تهران اشاره کرد که با چیدمان بسیار عالی و بنایی که به زیبایی هرچه تمام‌تر مرمت و بازسازی شده، آماده خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان خود است.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MkVoPj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *