بررسی HP Pavilion Plus 16: کار و بازی یکپارچه

زمان مطالعه: 9 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی بررسی HP Pavilion Plus 16: کار و بازی یکپارچه همراه ما باشید

در حالی که HP به خاطر لپ‌تاپ‌های پر زرق و برق خود در سری Spectre و Envy شناخته می‌شود، سری Pavilion معمولاً زیر رادار پرواز می‌کنند. اما این چیزی نیست که روی آن بخوابیم. اگر حرفه ای هستید که به دنبال خرید یک لپ تاپ جدید برای کار خود هستید، اما همچنین می خواهید در زمان آزاد خود کمی قدرت گرافیکی داشته باشید و کمی بازی کنید، سری Pavilion گزینه های قانع کننده ای را ارائه می دهد. و یکی از آنها HP Pavilion Plus 16 است.

طراحی 1 5

روی کاغذ، HP Pavilion Plus 16 یک معامله محکم به نظر می رسد. این پردازنده نسل سیزدهم اینتل را به همراه پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3050 ارائه می دهد. پورت‌های زیادی روی آن وجود دارد و لپ‌تاپ نیز دارای گواهینامه EVO اینتل است، بنابراین حداقل از نظر تئوری باید یک روز کامل دوام بیاورد. با این حال، آیا همه چیز به همان خوبی که روی کاغذ به نظر می رسد خوب است؟ یا آیا آنجا بیشتر برایش است؟ و مهمتر از همه، آیا باید این لپ تاپ را بخرید؟

بیایید در بررسی عمیق HP Pavilion Plus 16 دریابیم.

بررسی HP Pavilion Plus 16: مشخصات

قبل از شروع بررسی کامل، اجازه دهید لحظه ای نگاهی به مشخصات لپ تاپ HP Pavilion Plus 16 بیندازیم.

پردازنده اینتل Core i5-13500H
اینتل Core i7-13700H
نمایش دادن 16 اینچ، WQXGA (2560 x 1600)، 120 هرتز
IPS، ضد تابش نور، نور آبی کم، 400 نیت
رم حداکثر 16 گیگابایت LPDDR5 5200 مگاهرتز
گرافیک Nvidia RTX 3050
ذخیره سازی تا 1 ترابایت NVMe SSD
WLAN Intel Wi-Fi 6E AX211 (2×2)
بلوتوث نسخه 5.3
وزن 4.19 پوند
ابعاد 14.06 x 9.98 x 0.78 اینچ

طرح

با شروع طراحی، HP Pavilion Plus 16 طراحی نسبتاً ساده ای دارد و تمرکز خوبی روی عملی بودن دارد. هیچ چراغ یا لهجه پر زرق و برقی وجود ندارد و اچ پی نیز کاری انجام نداده است که لپ تاپ را از نظر ظاهری متمایز کند. به نظر می رسد یک لپ تاپ کار حرفه ای اولیه است.

طراحی 2 4طراحی 2 4

با این حال، چیزی که مهم است، این است که بدنه آلومینیومی سه وجهی دارد که به کیفیت ساخت لپ‌تاپ کمک می‌کند. روکش مات رنگ نقره ای همراه با فونت مینیمالیستی HP در قسمت پشتی آن را بی انتها و با کلاس جلوه می دهد.

پورت های سمت چپپورت های سمت چپ

از نظر پورت ها، یک USB Type-A همراه با یک پورت ترکیبی هدفون/میکروفون 3.5 میلی متری در سمت چپ وجود دارد. در سمت راست، دوشاخه شارژ بشکه، یک پورت USB Type-A دیگر، یک درگاه HDMI 2.1 با اندازه کامل، یک پورت Thunderbolt 4 و یک پورت USB Type-C وجود دارد.

پورت های سمت راستپورت های سمت راست

به طور کلی، انتخاب پورت بسیار خوب است. با این حال، با توجه به اینکه سخت افزار لپ تاپ نیز برای بسیاری از کاربران خلاق جذاب است، از جمله کارت خوان SD ممکن است تماس خوبی باشد. همانطور که از نام نشان می دهد، صحبت از سازندگان شد، این لپ تاپ دارای یک صفحه نمایش 16 اینچی است که به اندازه آن کمک می کند. با این حال، این شرکت به خوبی انجام داده است که وزن را زیر 4.19 پوند نگه داشته است.

نمایش و صدا

HP Pavilion Plus 16 با پنل 16 اینچی WQXGA IPS با نسبت صفحه نمایش به بدنه 90 درصد همراه است. وضوح دقیق 2560 در 1600 است که نسبت تصویر را به 16:10 می رساند. من طرفدار این هستم. برای کارهای حرفه ای، فضای عمودی اضافی آزادی عمل بیشتری را برای کار فراهم می کند.

نمایش 1 2نمایش 1 2

به آن اضافه کنید، حداکثر روشنایی 400 نیت به شما امکان می دهد به راحتی در فضای باز کار کنید. در مورد رنگ ها، پوشش 100٪ sRGB را ارائه می دهد که برای سازندگان محتوا عالی است. این واقعیت که می‌توانید مستقیماً از برنامه‌های خلاقانه خود بدون نیاز به مانیتور خارجی بزرگ‌تر در این مورد استفاده کنید، برای مردم این صنعت بسیار منطقی است.

نمایش 2 2نمایش 2 2

در مورد بازی، پنل همچنین دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است. من تا آنجا پیش نمی روم که بگویم این یک لپ تاپ گیمینگ خوب است، اما می توانید با آن بازی کنید و لپ تاپ ناامید نخواهد شد. در مورد مصرف محتوا، پنل IPS بسیار خوب کار می کند تا به شما و یکی دو دوست امکان تماشای یک فیلم با هم را بدهد.

نمایش 3 2نمایش 3 2

اسپیکرهای دوتایی که توسط B&O تنظیم شده اند به سرگرمی اضافه می کنند. همچنین نرم‌افزار HP Audio Boost روی آن وجود دارد تا در صورت نیاز آن ضربه اضافی را ارائه دهد. به طور کلی، صفحه نمایش و تنظیم صدا بسیار خوب کار می کنند تا یک بسته عالی برای کار و بازی ارائه دهند.

صفحه کلید و تاچ پد

در مرحله بعد، ما صفحه کلید را داریم. HP Pavilion Plus 16 دارای صفحه کلید با نور پس زمینه کامل با صفحه کلید عددی است. من همیشه کیبوردهای HP را نرم‌تر می‌دانستم، اما Pavilion Plus 16 من را تحت تأثیر قرار داد. بازخورد صفحه‌کلید درست است، و اگر شما فردی هستید که در کوتاه‌مدت می‌نویسید، پس از آن لذت خواهید برد.

صفحه کلید 3صفحه کلید 3

کیفیت ساخت کیبورد نیز بسیار خوب است و حداقل انعطاف پذیری را ارائه می دهد. در مورد نور پس‌زمینه، 2 سطح پیشنهادی به خوبی کار می‌کنند تا امکان تایپ آسان حتی در شرایط نور کم را فراهم کنند. کلیدهای میانبر در بالا نیز بسیار خوب کار می کنند، اگرچه من طرفدار این نیستم که HP چگونه دکمه پاور را در این بین مخفی کرده است.

پد لمسی 1پد لمسی 1

در مورد تاچ پد، اندازه مناسبی دارد و بسیار خوب کار می‌کند و هیچ شکایتی ندارد. ژست ها خوب کار می کنند، و من هیچ مشکلی با رد کف دست نداشتم. ممکن است بعد از یک روز کامل استفاده کمی لکه دار شود، اما هیچ چیز را نتوانید با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

وبکم

با حرکت به سمت وب‌کم، اچ‌پی این لپ‌تاپ را با دوربین IR 5 مگاپیکسلی Wide Vision تجهیز کرده است. همچنین کاهش موقت نویز همراه با میکروفن های دیجیتال دوآرایه یکپارچه وجود دارد. همانطور که می توانید تصور کنید، این یک وب کم طراحی شده است تا مطمئن شود در طول تماس های کاری بهترین ظاهر را دارید. بخش خوب این است که به وعده های خود عمل می کند. کیفیت تصویر بسیار خوب است و نویز بسیار کمی در اینجا وجود دارد.

وب کم 2وب کم 2

علاوه بر این، این لپ‌تاپ دارای مجموعه نرم‌افزار HP Presence است که ویژگی‌های بیشتری را در جدول به ارمغان می‌آورد. پشتیبانی از قاب‌بندی خودکار، محو کردن و جایگزینی پس‌زمینه، تقویت‌کننده صدا و موارد دیگر وجود دارد. و اگر این همه نیست، وب‌کم توسط Windows Hello نیز پشتیبانی می‌شود تا قفل سریع و بدون درز با چهره را فعال کند.

کارایی

بسیار خوب، وقت آن است که برخی از اعداد عملکرد را ارائه کنیم. HP Pavilion Plus 16 با پردازنده Intel Core i7-13700H همراه با 16 گیگابایت رم LPDDR5x با فرکانس 5200 مگاهرتز عرضه می شود. GPU لپ تاپ Nvidia جی فورس RTX 3050 برای گرافیک، در کنار یک ترابایت PCIe Gen4 NVMe SSD وجود دارد.

بررسی 3DMark HP Pavilion Plus 16 1بررسی 3DMark HP Pavilion Plus 16 1
بررسی PCMark HP Pavilion Plus 16 1بررسی PCMark HP Pavilion Plus 16 1
بررسی Cinebench 2024 HP Pavilion Plus 16بررسی Cinebench 2024 HP Pavilion Plus 16
بررسی Unigine HP Pavilion Plus 16بررسی Unigine HP Pavilion Plus 16

تا آنجا که به بنچمارک های مصنوعی مربوط می شود، لپ تاپ به هیچ وجه ناامید کننده نیست. حتی برای استفاده در دنیای واقعی، من هیچ شکایتی از لپ‌تاپ نداشتم، زیرا می‌توانست هر برنامه‌ای را به راحتی مدیریت کند. در حالی که SSD موجود در آن سریع‌ترین دستگاه موجود نیست، اما همچنان عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و با توجه به قیمت آن مشکلی نیست. در مورد کارهای خلاقانه، لپ‌تاپ قادر بود چندین لایه را در فتوشاپ به راحتی و بدون عرق کردن انجام دهد.

بررسی معیارهای بازی HP Pavilion Plus 16 1بررسی معیارهای بازی HP Pavilion Plus 16 1

با حرکت به سمت بازی، چند عنوان را روی HP Pavilion Plus 16 امتحان کردم، عملکرد به هیچ وجه ناامید کننده نبود. RTX 3050 برای بازی های سبک وزن در نظر گرفته شده است و اعداد نیز مشابه هستند. با این حال، به دلیل طراحی لپ‌تاپ، لپ‌تاپ جریان هوای کافی را ارائه نمی‌کند و نمی‌توانید برای جلسات طولانی روی آن بازی کنید. به آن اضافه کنید، قسمت استراحت کف دست نیز در لمس کمی گرم می شود.

بنابراین در پایان، لپ تاپ وظایف کاری را به راحتی انجام می دهد. برای کارهای خلاقانه، می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید ویرایش کنید، و سپس اجازه دهید هنگام رندر کردن چیزها روی میز بنشیند. در نهایت، برای بازی، من توصیه نمی‌کنم زیاد آن را فشار دهید، زیرا خنک‌کننده زیادی در داخل هواپیما وجود ندارد.

عمر باتری و شارژ

یکی دیگر از مواردی که در آن وجود ندارد باتری بزرگ است. اچ پی این لپ تاپ را به باتری لیتیوم پلیمری 4 سلولی 68 وات ساعتی مجهز کرده است. با توجه به شاسی، شکی نیست که HP می توانست باتری بزرگ تری را در اینجا نصب کند. همانطور که اوضاع پیش می‌رود، ادعای HP مبنی بر عمر باتری یک روزه ناقص است. در آزمایش ما، توانستیم حدود 6 ساعت آب میوه را در استفاده معمولی بچکانیم که تقریباً متوسط ​​است.

شارژ 1شارژ 1

در مورد شارژ، این لپ تاپ دارای یک آداپتور برق 90 واتی با دوشاخه است که می تواند لپ تاپ را از 0 تا 50 درصد در کمتر از 30 دقیقه شارژ کند.

به آن اضافه کنید، Pavilion Plus 16 همچنین از USB Power Delivery از طریق درگاه ThunderBolt 4 و USB-C پشتیبانی می کند. در حالی که عمر باتری کمتر مایوس کننده است، این واقعیت که می توانید یک شارژر برای تلفن هوشمند، لپ تاپ و سایر لوازم جانبی خود حمل کنید، نوعی پوشش نقره ای است.

بررسی HP Pavilion Plus 16: ارزشش را دارد؟

بنابراین، سوال بزرگ است. آیا HP Pavilion Plus 16 ارزشش را دارد؟ این لپ تاپ با قیمت اولیه 649 دلار عرضه می شود، در حالی که پیکربندی بررسی ما 900 دلار برای شما بازگردانده است. با این قیمت، HP Pavilion Plus 16 یک کیس محکم برای خود می سازد. حتی اگر به مهارت گرافیکی نیاز نداشته باشید و فقط به یک صفحه نمایش بزرگتر در فرم فاکتور قابل حمل نیاز داشته باشید، لپ تاپ تعادل خوبی نسبت به هر چیز دیگری ارائه می دهد.

طراحی 3 3طراحی 3 3

برای حرفه ای های خلاق، فقدان کارت خوان SD یک مشکل جزئی است، اما ارزش کلی لپ تاپ هنوز هم بسیار منطقی است. پاشنه آشیل در تمام این موارد عمر باتری پایین‌تری دارد، اما اگر بتوانید در این مورد مصالحه کنید، برای کاربران خلاق، این لپ‌تاپ ارزش بهتری نسبت به لپ‌تاپ‌های گیمینگ ساده ارائه می‌دهد.

در نهایت، برای گیمرها، توصیه می کنیم به دنبال چیز دیگری باشند. گزینه های بسیار بهتری وجود دارد که به درستی بر روی آنچه گیمرها نیاز دارند متمرکز شده اند. به عنوان مثال، Lenovo LOQ 15APH8 گرافیک یکسان یا حتی بهتر را با برچسب قیمتی مشابه ارائه می دهد. HP Pavilion Plus 16 می تواند بازی ها را اجرا کند، اما برای بازی در نظر گرفته نشده است، بنابراین استفاده از آن مانند یک ایده آل نخواهد بود.

مزایا

  • طراحی ساده و قابل حمل
  • کیفیت ساخت عالی
  • نمایشگر عالی
  • صفحه کلید راحت
  • عملکرد عالی برای سوئیت های خلاقانه
  • ارزش پول

چیزی که ما دوست نداریم

  • عمر باتری پایین تر
  • فاقد کارت خوان SD

امیدواریم از این مقاله بررسی HP Pavilion Plus 16: کار و بازی یکپارچه مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *