بررسی HP Omen Transcend 14: تقریبا عالی !

زمان مطالعه: 10 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی بررسی HP Omen Transcend 14: تقریبا عالی! همراه ما باشید

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که حتی امروزه، اولین تصویری که با گفتن کلمات “لپ تاپ ” به ذهن شما خطور می کند، تصویر یک دستگاه ضخیم و حجیم است. این منطقی است زیرا آنها به بهترین وجه برای کنترل اسب بخار داخل مجهز هستند. اما همه چیز در حال تغییر است و ما شاهد ظهور لپ‌تاپ‌های بازی باریک و سبک‌تر هستیم. یکی از جدیدترین محصولات در این زمینه HP Omen Transcend 14 است.

بررسی ویژه HP Omen Transcend 14

HP با دسته لپ‌تاپ‌های گیمینگ غریبه نیست، و سری OMEN خود به‌ویژه در رده اقتصادی بسیار خوب فروش می‌کند. گفته می شود، پیشنهاد Transcend برای گیمرهایی است که می خواهند یک لپ تاپ در حال حرکت استفاده کنند. Transcend 14، جدیدترین بچه این بلوک، از جدیدترین پردازنده های Intel Meteor Lake به همراه گرافیک سری Nvidia RTX 40 پشتیبانی می کند. همه در حالی که بسیار سبک وزن و قابل حمل است.

با این حال، این لپ‌تاپ در مقایسه با سایر لپ‌تاپ‌های RTX 4060 موجود در بازار بسیار گران است، علی‌رغم اینکه روی کاغذ قدرت کمی دارد. این سوال باقی می ماند که آیا ارزش پول شما را دارد یا نه. بیایید پاسخ این مورد را در بررسی عمیق لپ تاپ HP Omen Transcend 14 دریابیم.

HP Omen Transcend 14: مشخصات

قبل از شروع بررسی، اجازه دهید به سرعت مشخصات را از سر راه برداریم.

پردازنده Intel Core Ultra 7 155H
Intel Core Ultra 9 185H
رم حداکثر 32 گیگابایت LPDDR5x-7500
پردازنده گرافیکی NVIDIA جی فورس RTX 4050
NVIDIA جی فورس RTX 4060
NVIDIA جی فورس RTX 4070
ذخیره سازی حداکثر 2 ترابایت SSD PCIe Gen4
نمایش دادن 14 اینچ 2.8K OLED 120Hz
بي سيم Intel Wi-Fi 6E AX211 (2×2) و بلوتوث 5.3
وزن 3.6 پوند
ابعاد 12.32 x 9.19 x 0.67 در (جلو)
12.32 x 9.19 x 0.71 اینچ (عقب)

طراحی: زیبایی قابل حمل

با شروع طراحی، HP Omen Transcend 14 ظاهری شیک و مدرن دارد که باید برای اکثر افراد جذاب باشد. شاسی 14 اینچی دارای مشخصات فوق‌العاده باریکی است و وزن آن تنها 3.6 پوند است که آن را کاملاً قابل حمل می‌کند. در حالی که ASUS ROG Zephyrus G14 هنوز سبک‌ترین نیروگاه بازی است، Transcend 14 کاملاً نزدیک است.

بررسی طرح 1 HP Omen Transcend 14

این لپ‌تاپ در دو رنگ سفید سرامیکی و مشکی سایه‌ای نیز موجود است که رنگ دوم را همراه خود داریم. به این ترتیب، طراحی کاملاً مشابه Razer Blade 14 است، با این تفاوت که Transcend 14 هزینه بسیار کمتری دارد.

بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است و کاملاً محکم و عالی به نظر می رسد. HP برند ظریف OMEN را هم روی درب و هم در زیر پنل انتخاب کرده است. در مورد انعطاف پذیری، خم شدن کمتری در زیر صفحه کلید وجود دارد، اما قطعاً لولا می تواند از استحکام بیشتری استفاده کند.

بررسی طراحی 2 HP Omen Transcend 14

از نظر اتصال، لپ تاپ دارای یک Thunderbolt 4 و یک جک هدفون 3.5 میلی متری در سمت چپ است، در حالی که سمت راست دارای دو پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A است.

گزینه های اتصال IO پورت ها HP Omen Transcend 14 بررسی

سپس، در قسمت پشتی، یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C به همراه یک کانکتور HDMI با اندازه کامل وجود دارد. شایان ذکر است که در حالی که می توانید از پورت Thunderbolt 4 برای آبگیری این لپ تاپ استفاده کنید، شارژر ارائه شده تنها با درگاه شارژ پشتی با حداکثر پتانسیل کار می کند. بیشتر در مورد آن بعدا.

صفحه نمایش: OLED For The Win

HP Omen Transcend 14 با یک صفحه نمایش OLED زیبا 2.8K با نرخ تازه سازی 120 هرتز عرضه می شود. خواه در حال تماشای فیلم یا لذت بردن از تصاویر HDR باشید، این پنل بسیار زیبا است. به لطف طیف رنگی 100% DCI-P3، شما حتی می توانید بدون هیچ مشکلی از آن برای نیازهای خلاقانه خود استفاده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 بهترین میکروفون برای استریم و بازی در بریتانیا
نمایش 1 HP Omen Transcend 14 بررسی

HP ادعا می کند که این پنل همچنین دارای حداکثر روشنایی 500 نیت با حالت HDR است. با این حال، روکش براق استفاده از آن را در زیر نور مستقیم خورشید محدود می کند. گفته می شود، این فقط در شرایط سخت است و لپ تاپ را می توان به راحتی هنگام لذت بردن از یک فنجان قهوه در یک کافه استفاده کرد.

نمایش 2 بازبینی HP Omen Transcend 14 Outdoors

نمایشگر معمولاً با تنظیم بلندگو تکمیل می شود، اگرچه، در این مورد، بیشتر با تنظیم بلندگوی دوگانه HyperX ناامید می شود. اگر بخواهیم منصف باشیم، کیفیت صدا به خودی خود بسیار خوب است و صدا حتی در حداکثر حجم صدا واضح است.

بررسی صوتی HP Omen Transcend 14

تنها مسئله این است که حداکثر صدا به خودی خود بسیار کم است، که وقتی می خواهید فیلم تماشا کنید یا بازی کنید یک مشکل بزرگ است. HP هدست بی‌سیم HyperX Cloud III را به‌صورت بسته‌ای ارائه می‌کند، هرچند که ۱۵۰ دلار اضافی برای شما به همراه خواهد داشت. در عوض، می‌توانید یکی از این هدفون‌های بازی را که پیشنهاد می‌کنیم انتخاب کنید.

صفحه کلید و تاچ پد: انتخاب های جالب

با حرکت به صفحه کلید، می توان گفت که این صفحه کلید به راحتی یکی از جذاب ترین صفحه کلیدهای لپ تاپ گیمینگ است. HP انتخاب جسورانه ای را برای انتخاب لبه های شفاف در اطراف کلاهک ها انجام داد که اجازه می دهد نور RGB زیر آن پخش شود. این انتخابی است که اکثراً نتیجه خوبی دارد و صفحه کلید آن کاملاً جذاب به نظر می رسد.

بررسی صفحه کلید 1 HP Omen Transcend 14

از طرف دیگر، با خاموش شدن چراغ‌ها، لبه‌های شفاف صفحه‌کلید را نسبتاً ارزان‌تر نشان می‌دهند. به آن اضافه کنید، به جای نورپردازی RGB هر کلید، Omen 14 فقط با نورپردازی RGB 4 منطقه ای عرضه می شود. با این حال، این باید برای اکثر مردم خوب باشد.

بررسی صفحه کلید 2 HP Omen Transcend 14

جالب است که این همان عبارتی است که من برای توصیف بازخورد نیز استفاده می کنم. سفر کلید مناسب است، اما می تواند کمی شلوغ باشد، به خصوص در آن جلسات تایپ سریع. بخش خوب این است که این یک لپ تاپ بازی است و برای اهداف بازی، صفحه کلید به راحتی کار را انجام می دهد.

بررسی تاچ پد HP Omen Transcend 14

در زیر آن پد ترک قرار گرفته است که برای لپ‌تاپ‌هایی با این اندازه اندازه بزرگی دارد. برخلاف صفحه کلید، در مورد تاچ پد چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. خوب کار می کند، رد کف دست محکم است و من به خودی خود هیچ شکایتی ندارم.

عملکرد: Meteor Shines، RTX نه چندان زیاد

دستگاه HP Omen Transcend 14 ما به پردازنده Intel Core Ultra 7 155H همراه با پردازنده گرافیکی لپ تاپ جی فورس RTX 4060 ارتقا یافته NVIDIA مجهز شده است. 16 گیگابایت رم در کنار 512 گیگابایت NVMe TLC SSD وجود دارد. می‌توانید فضای ذخیره‌سازی بیشتری را از سازنده پیکربندی HP اضافه کنید یا یکی از این SSD‌های بازی خارجی را انتخاب کنید.

بررسی 3DMark HP Omen Transcend 14 1
بررسی PCMark HP Omen Transcend 14 1
Cinebench 2024 HP Omen Transcend 14 نقد و بررسی 1
بررسی Superposition HP Omen Transcend 14 1

در تست های مصنوعی، Core Ultra 7 قدرت خود را نشان می دهد و برخی از بالاترین اعداد را در هر بنچمارک ارائه می دهد.

این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل قبلی لپ تاپ های بازی با پردازنده Intel Core i7-13700H است. با این حال، ما هنوز باید آن را در برابر آخرین محصول پردازنده های سری Ryzen 8000 آزمایش کنیم، بنابراین مطمئن شوید که دوباره وارد شوید.

متاسفانه، GPU قدرت عالی CPU را محدود می کند. در حالی که با یک پردازنده گرافیکی RTX 4060 روی کاغذ عرضه می شود، تنها به 65 وات محدود شده است. به این ترتیب، این لپ‌تاپ از آخرین نسل لپ‌تاپ‌های گیمینگ RTX 4060 که دارای TGP تا 140 وات با Dynamic Boost و سوئیچ‌های MUX هستند، قرار دارد.

بررسی عملکرد و گیم پلی HP Omen Transcend 14

با این حال، نمی توان گفت که بازی در Transcend 14 تجربه بدی است. این لپ‌تاپ همچنان در اکثر عناوین AAA قادر به خروجی بیش از 60 فریم در ثانیه است و نرخ رفرش 120 هرتز در عناوین eSports مانند Valorant و Apex Legends به خوبی کار می‌کند. فقط دقت کنید که رزولوشن را پایین بیاورید، زیرا RTX 4060 قدرت کافی برای خروجی فریم های قابل قبول با وضوح 2.8K را ندارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین محافظ صفحه برای Samsung Galaxy S24 و S24 Plus

حرارت و قابلیت ارتقا: همانطور که انتظار می رود

در زیر کاپوت، HP Omen Transcend 14 دارای یک راه اندازی دو فن با چیزی است که HP آن را Tempest Cooling Go می نامد. از فناوری خنک کننده هایپرباریک اینتل برای ایجاد یک منطقه تحت فشار برای تبادل حرارت با راندمان بالا استفاده می کند. در نتیجه، عملکرد حرارتی بسیار خوبی را حتی تحت بارهای پایدار ارائه می دهد.

بررسی لوازم داخلی و حرارتی HP Omen Transcend 14
منبع: پشتیبانی اچ پی

این بدان معنا نیست که لپ تاپ گرم نمی شود. می توانید احساس کنید که قسمت بالای صفحه کلید گرم می شود، اما جای نگرانی نیست. همچنین، صدای طرفداران به طور قابل توجهی افزایش می یابد، اما همانطور که در بالا ذکر شد، به هر حال شما به یک جفت هدفون مخصوص بازی مجهز خواهید شد. پس این نباید مسئله ای باشد.

تا آنجا که به قابلیت ارتقاء مربوط می شود، همه چیز تقریباً لحیم شده است. گفته می شود، می توانید SSD و همچنین ماژول Wi-Fi را ارتقا دهید. اگرچه ورود به داخل می تواند کمی مشکل باشد، بنابراین من قویاً پیشنهاد می کنم یا از راهنمای خدمات HP پیروی کنید یا فقط از یک مرکز خدمات بازدید کنید.

عمر باتری و شارژ: بسیار راحت

همانطور که در مورد اکثر لپ‌تاپ‌های بازی وجود دارد، عمر باتری در حد انتظار نیست، و همچنین چیزی نیست که لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌کنند. اچ پی ادعا می کند که تا 8 ساعت عمر باتری دارد، که البته طولانی است. در آزمایش ما، توانستیم حدود 5 ساعت استفاده متوسط ​​را از لپ تاپ کم کنیم. این برای یک لپ تاپ گیمینگ کاملا مناسب است.

بررسی عمر باتری و شارژ HP Omen Transcend 14

خبر خوب این است که از شارژ USB PD پشتیبانی می کند. با این حال، اتفاقاً یک شکار وجود دارد. در زمان نگارش این مقاله، این لپ‌تاپ فقط از شارژر 140 واتی USB-C خود پشتیبانی می‌کند و از شارژرهای شخص ثالث پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، این به احتمال زیاد می تواند یک مشکل سیستم عامل باشد، و من انتظار دارم که HP در نهایت این مشکل را اصلاح کند.

بررسی HP Omen Transcend 14: ارزشش را دارد؟

بنابراین، سوال بزرگ – آیا باید HP Omen Transcend 14 را بخرید؟ این لپ تاپ با قیمت اولیه 1499 دلار عرضه می شود و نوع خاص ما حدود 1569 دلار است. اچ پی کار بسیار خوبی با Transcend 14 انجام داده است و به راحتی یکی از بهترین لپ تاپ های بازی این شرکت است. با این حال، با آن قیمت، با رقابت شدیدی روبرو است.

نقد HP Omen Transcend 14

فقط با چند دلار اضافی، می توانید ASUS ROG Zephyrus G14 (2024) را تهیه کنید. این پنل یکسان، طراحی قابل حمل تر و پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندتر RTX 4060 با توان 90 وات TGP با سوئیچ MUX و پردازنده AMD Ryzen 9 8945HS را ارائه می دهد.

از طرف دیگر، اگر می خواهید برای نسخه گرافیکی RTX 4070 بالاتر بروید، OMEN 14 حدود 2069 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. برای کمی بیشتر، Razer Blade 14 با گزینه TGP 140 واتی با پردازنده AMD Ryzen 9 8945HS وجود دارد.

در پایان، من هیچ تردیدی در مورد HP Omen Transcend 14 ندارم. به جز اینکه تفاوت قیمت نسبت به رقبای آن، تفاوت عملکرد را کاملاً توجیه نمی کند. اگر می توانید Omen 14 را در حین فروش گیر بیاورید، توصیه محکمی است. اما با قیمت کامل، لپ تاپ های قدرتمندتری وجود دارند که ارزش توجه شما را دارند.

مزایا

  • طراحی شیک و شیک
  • بسیار قابل حمل
  • صفحه نمایش خیره کننده 2.8K OLED
  • جدیدترین پردازنده Intel Core Ultra 7 155H
  • عملکرد آرام

چیزی که ما دوست نداریم

  • RTX 4060 به 65 وات TGP محدود شده است
  • بدون نور RGB برای هر کلید
  • خروجی صدا می تواند بهتر باشد
  • گزینه های قدرتمندتر با قیمت مشابه در دسترس هستند

با تشکر از بازخورد شما

امیدواریم از این مقاله بررسی HP Omen Transcend 14: تقریبا عالی! مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YijLsk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *