این نویسندگان اکنون از OpenAI و Meta به دلیل نقض حق چاپ شکایت کرده اند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک این نویسندگان اکنون از OpenAI و Meta به دلیل نقض حق چاپ شکایت کرده اند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

نیویورک، نیویورک - 05 مه: سارا سیلورمن در رویداد ورایتی 2022 Power Of Women: New York که توسط Lifetime در The Glasshouse در 05 مه 2022 در شهر نیویورک ارائه شد، روی صحنه سخنرانی می کند.  (عکس از سیندی اورد/گتی ایماژ برای Variety)

سارا سیلورمن در 5 می 2022 در شهر نیویورک سخنرانی می کند.

Cindy Ord/Getty Images for Variety

سارا سیلورمن با نویسندگان دیگر ریچارد کادفری و کریستوفر گلدن به نیروها پیوست تا از متا و OpenAI در ادعاهای دوگانه نقض حق چاپ شکایت کند.

شکایت‌ها مجزا هستند، هر کدام علیه یکی از شرکت‌ها، و نویسندگان ادعا می‌کنند که هرگز رضایت نداده‌اند که کتاب‌های دارای حق چاپ آنها به‌عنوان ماده آموزشی برای مدل‌های زبان بزرگ مورد استفاده (LLM) در پشت ChatGPT OpenAI و LLaMa متا استفاده شود.

همچنین: هوش مصنوعی مولد برای کار شما می آید. در اینجا 4 دلیل برای هیجان زده شدن آورده شده است

LLM نوعی الگوریتم هوش مصنوعی است که با استفاده از حجم عظیمی از اطلاعات کتاب‌ها و متون از اینترنت برای یادگیری الگوهای زبان، گرامر و زمینه آموزش داده می‌شود تا زمانی که بتواند متنی شبیه انسان تولید کند و با کاربران تعاملات چت داشته باشد.

بر اساس این شکایت‌ها، این مدل‌ها “آثار دارای حق چاپ هزاران نویسنده کتاب — و بسیاری دیگر — را بدون رضایت، غرامت یا اعتبار مجدداً ترکیب می‌کنند.”

نقض حق نسخه‌برداری یکی از نگرانی‌های شکاکان هوش مصنوعی از زمانی که ChatGPT در ماه نوامبر به طور گسترده در دسترس قرار گرفت، باعث رونق هوش مصنوعی و سوالاتی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی بر خلاقیت و فرآیند کپی رایت تأثیر می‌گذارد، بوده است.

همچنین: مالک کد کیست؟ اگر هوش مصنوعی ChatGPT به نوشتن برنامه شما کمک کند، آیا همچنان متعلق به شماست؟

این شکایت ها ادعا می کنند که LLM ها بر اساس مطالبی که به طور غیرقانونی به دست آمده، مانند مواردی که در وب سایت های “کتابخانه سایه” یافت می شود، آموزش دیده اند. با توجه به لباس OpenAI:

می‌توان تخمین زد که مجموعه داده OpenAI Books2 حاوی حدود 294000 عنوان باشد. تنها «انجمن کتاب‌های مبتنی بر اینترنت» که تا به حال این مقدار مطالب را ارائه کرده‌اند، وب‌سایت‌های معروف «کتابخانه سایه» مانند Library Genesis (معروف به LibGen)، Z-Library (معروف به کتابخانه) هستند. B-ok)، Sci-Hub، و Bibliotik. کتاب‌های جمع‌آوری‌شده توسط این وب‌سایت‌ها نیز به‌صورت انبوه از طریق سیستم‌های تورنت در دسترس هستند.”

Meta suit ادعاهای مشابهی دارد، زیرا به منابعی که داده‌های آموزشی کتاب‌ها در آنجا جمع‌آوری شده‌اند پیوند می‌دهد. آنها را به دو بخش تقسیم می کند: اولی از پروژه گوتنبرگ است، که یک آرشیو آنلاین از کتاب هایی است که حق چاپ ندارند، و دومی از بخش “Books3 of ThePile” است که مجموعه داده ای است که در پروژه محبوب هوش مصنوعی موجود است. سایت میزبانی، Hugging Face، و به نظر می رسد که نمایانگر تمام Bibliotik است که در بالا ذکر شد.

همچنین: آیا می خواهید چت ربات هوش مصنوعی خود را بسازید؟ به HuggingChat منبع باز سلام کنید

شاکیان توسط وکلای جوزف سیوری و متیو باتریک، که همچنین نویسندگان مونا عوض و پل ترمبلی را در دادخواستی که در ژوئن علیه OpenAI به دلیل نقض حق نسخه برداری ارائه شده است، نمایندگی می کنند.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Yro
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *