الکسا به دستورات پاسخ نمی دهد اما روشن می شود

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی الکسا به دستورات پاسخ نمی دهد اما روشن می شود
همراه ما باشید

الکسای آمازون نیازی به معرفی ندارد، با این حال، کاربران آن به دلیل آن دچار دوگانگی هستند. آیا الکسا پاسخ نمی دهد؟ رعد و برق میزنه ولی کار نمیکنه؟ اگر همه این سناریوها قابل اجرا هستند، لازم نیست نگران باشید، ما می خواهیم ببینیم چه چیزی اشتباه می شود و چه کاری باید انجام دهیم الکسا به دستورات پاسخ نمی دهد.

الکسا به دستورات پاسخ نمی دهد اما روشن می شود

چرا الکسای من روشن می شود اما چیزی نمی گوید؟

الکسا روشن می شود اما پاسخ نمی دهد، بسیاری از درهای توضیح ساده را باز می کند. برخی از آنها عبارتند از اینکه الکسا شما را درک نمی کند، مشکلات اینترنت و اشکالات معمولی معمولی. همچنین ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که کلمه بیداری را اشتباه تلفظ کنید یا در پس‌زمینه نویز وجود داشته باشد. در قسمت زیر قصد داریم راه حل هایی را برای این دلایل ببینیم.

رفع نشدن الکسا به دستورات اما روشن شدن آن

اگر الکسا به دستورات پاسخ نمی‌دهد و تمام فرآیندهای ضروری دیگر مانند lightning up را انجام می‌دهد، راه‌حل‌های ذکر شده در زیر را اجرا کنید:

  1. الکسا را ​​به درستی فراخوانی کنید
  2. دکمه میکروفون را بررسی کنید
  3. دستگاهی را که در آن از الکسا استفاده می کنید راه اندازی مجدد/تنظیم مجدد کنید
  4. اتصال شبکه را بررسی کنید
  5. کلمات کاری مختلف را برای الکسا تنظیم کنید
  6. به روز رسانی سیستم الکسا

بیایید در مورد این راه حل ها بیشتر بدانیم.

1]الکسا را ​​به درستی فراخوانی کنید

بیایید با برخی از رایج ترین دلایل مانند احضار نکردن صحیح الکسا، صداهای بلند در حین انجام این کار، یا عدم درک صحیح الکسا از کلمات شما شروع کنیم. این سه دلیل قابل قبولی هستند که ما معمولاً به آنها توجه نمی کنیم و بعد نگران می شویم.

برای اطمینان از این موضوع، اپلیکیشن الکسا را ​​روی گوشی باز کنید، روی گزینه More کلیک کنید و سپس تب Activity را انتخاب کنید. روی Voice History کلیک کنید و تمام موارد اخیر را بررسی کنید تا ببینید آیا صدا قابل درک نیست یا خیر. اکنون، برای حل این مشکل، با حذف صداهای نزدیک دستگاه الکس شروع کنید، و سپس سعی کنید با گفتن کلمه دقیق، به آرامی با الکسا تماس بگیرید تا الکسا بتواند شما را درک کند و سپس چراغ وضعیت را بررسی کند. اگر روشن شد خوب است و اگر نشد راه حل بعدی را ببینید.

2]الکسا نتوانست درخواست را شناسایی کند

امکان وجود دو دستگاه با الکسا با محدودیت های یکسان وجود دارد. بنابراین به دلیل رقابت بین این دو، ممکن است مال شما نتواند درخواست را تشخیص دهد. در چنین سناریوهایی، برای رسیدن به سابقه صوتی، همین رویه را دنبال کنید و بررسی کنید که آیا صدا برای این دستگاه در نظر گرفته نشده است یا خیر.

همچنین می توانید چراغ های چشمک زن را بررسی کنید زیرا روشن شدن اسپیکر الکسا نیز یکی از نشانگرها است. کاربران آمازون اکو نیز باید دکمه میکروفون را بررسی کنند و مطمئن شوند که چراغ قرمز نیست، زیرا نشان دهنده خاموش بودن آن است. اگر قرمز است، دکمه را فشار داده و دستگاه را روشن کنید. اکنون، سعی کنید الکسا را ​​احضار کنید، و انگشتان دست به دست می‌آیند که «مطمئناً، این چیزی است که من پیدا کردم» الکسا در بلندگوها رونق می‌گیرد.

3]دستگاهی را که در آن از الکسا استفاده می کنید، راه اندازی مجدد/تنظیم مجدد کنید

دستگاه ها به طور کلی مستعد اشکالات جزئی هستند و دستگاه های دارای الکسا هیچ تفاوتی ندارند. با این حال، این اشکالات به راحتی با راه اندازی مجدد دستگاه برطرف می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه از پریز برق آن جدا کرده و سپس آن را دوباره وصل کنید. همچنین باید باتری را خارج کرده و بعد از مدتی دوباره آن را وارد کنید.

تنظیم مجدد دستگاه نیز می تواند مفید باشد، بنابراین مراحل ذکر شده در زیر را برای انجام همین کار انجام دهید:

  • راه اندازی کنید آمازون الکسا برنامه و سپس روی آن کلیک کنید دستگاه ها گزینه.
  • روی All Devices کلیک کنید و سپس دستگاه خود را از لیست انتخاب کنید.
  • در منو به پایین بروید و سپس آن را انتخاب کنید تنظیم مجدد کارخانه گزینه.
  • تمام دستورات روی صفحه را دنبال کنید و دستگاه باید ریست شود.

الکسا باید به اندازه کافی خوب پاسخ دهد، با این حال، گاهی اوقات، اشکالات عادی و تنظیم مجدد دلیل نمی شود، و اگر این مورد است، راه حل بعدی را ببینید.

4]اتصال اینترنت را بررسی کنید

بهترین برنامه های تست سرعت اینترنت رایگان برای ویندوز 11/10

باز هم، کمبود یا کندی اتصال به اینترنت نیز می تواند یکی از عوامل موثر بر بهره وری الکسا باشد. بنابراین استفاده از دستگاه الکسا با اتصال به اینترنت پرسرعت امری ضروری است. اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت درجه یک است، و اگر به نظر می رسد مشکلی وجود ندارد و اتصال اینترنت شما کند است، شبکه را عیب یابی کنید.

خواندن: Surfing Attacks به شما امکان می دهد دستیارهای صوتی مانند Alexa را ربوده کنید

5]کلمات کاری مختلف را برای الکسا تنظیم کنید

امکان تغییر کلمات wake برای دستگاه الکسا شما بسیار زیاد است و به همین دلیل است که نمی توانید الکسا را ​​بیدار کنید. تغییر کلمات کار واقعاً آسان است، و در اینجا چگونه می توانید این کار را انجام دهید:

برای کاربران آی او اس و اندروید در اپلیکیشن آمازون الکسا:

  • برنامه آمازون را باز کنید و از نوار پایین روی گزینه Devices کلیک کنید.
  • روی All Devices کلیک کنید، دستگاه خود را انتخاب کنید و بخش General باز می شود.
  • گزینه Wake word را انتخاب کنید، کلمه را از لیست موجود انتخاب کنید و سپس از برنامه خارج شوید.

از طریق سایت اینترنتی:

  • سایت آمازون الکسا را ​​باز کنید، وارد حساب آمازون خود شوید و سپس گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.
  • اکنون روی قسمت Devices که در قسمت سمت راست موجود است کلیک کنید و سپس دستگاه خود را انتخاب کنید.
  • به بخش General بروید، گزینه Wake word را انتخاب کنید، کلمه Wake را از منوی کشویی Alexa Device to Wake word انتخاب کنید و سپس روی دکمه Save ضربه بزنید.

امیدواریم الکسا خوب کار کند، اگر اینطور نیست، بیایید راه حل بعدی را ببینیم.

خواندن: کارهایی که می توانید با الکسا در رایانه شخصی ویندوز انجام دهید

6]به روز رسانی سیستم الکسا

زمان زیادی، الکسا و بسیاری از دستگاه های مشابه دیگر فقط به شما برای انجام به روز رسانی سیستم نیاز دارند. بله، بلندگوها و همچنین نمایشگرها تمایل دارند خودشان را به روز کنند، اما گاهی اوقات، به دلایل احتمالی زیادی، نمی توانند. در چنین شرایطی، به روز رسانی دستی آنها راه درستی است. بنابراین، به سادگی الکسا را ​​بیدار کنید و از او بخواهید که به‌روزرسانی نرم‌افزاری را بررسی کند و در صورت یافتن، از او بخواهید که این فرآیند را تکمیل کند.

امیدواریم با استفاده از راه حل های ذکر شده در این پست بتوانید مشکل را حل کنید.

خواندن: چگونه با اپلیکیشن الکسا آمازون تماس اسکایپ را فعال کنیم؟

چرا الکسا به دستورات من پاسخ نمی دهد؟

اگر الکس نشنود به فرمان شما پاسخ نمی دهد، باید مطمئن شوید که کلمه را به درستی تلفظ می کنید، همچنین نباید صدای پس زمینه زیاد باشد. اگر نمی‌توانید کلمه‌ای را به درستی تلفظ کنید، کلمه Wake up را تغییر دهید، یا اگر جمله‌ای است که نتوانستید آن را تلفظ کنید، آن را بازنویسی کنید.

همچنین بخوانید: نحوه استفاده از الکسا در رایانه شخصی ویندوز.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VCyBNI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *