آیا شارژ سریع عمر باتری گوشی من را از بین می برد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

شارژ سریع OPPO SuperVOOC 150W

 

آیا شارژ سریع عمر باتری گوشی من را از بین می برد؟ این سوالی است که هر بار که یک سازنده گوشی هوشمند ادعا می کند که نوعی شارژ سریع را ارائه می دهد، مطرح می شود. آیا گوشی را خیلی داغ می کند؟ چه نوع اقداماتی برای جلوگیری از تخریب باتری وجود دارد؟ برای پاسخ این سوالات مهم با ما در این مقاله اختصاصی مجله هشت پیک در ادامه همراه باشید

با این حال، یک مزیت غیرقابل انکار برای شارژ سریع مضحک که توسط شرکت هایی مانند شیائومی و وان پلاس پیشگام شده است، وجود دارد. اگر عجله دارید که از خانه خارج شوید یا قبل از تماس کاری با باتری کم کار می کنید، یک شارژ پنج دقیقه ای شما را آماده می کند. این چیزی است که هر بار که Google Pixel 7 Pro خود را برمی دارم به آن فکر می کنم.

Pixel 7 Pro با توجه به سرعت آهسته شارژ 23 واتی، بیش از دو ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود. در مقایسه با 100 وات مضحک که توسط گوشی‌های دیگر تبلیغ می‌شود، رویکرد گوگل و اپل بسیار ناکافی به نظر می‌رسد.

سرعت شارژ پایین ممکن است عمر باتری را طولانی تر کند، اما من بیشتر می خواهم.

اکنون، من به خوبی از این واقعیت آگاه هستم که هدف گوگل در اینجا کاهش استرس بر روی باتری و اجازه دادن به تلفن شما برای ارائه طول عمر تمام روز برای سال های آینده است. اما اگر حد وسط عالی همیشه به ما خیره شده باشد چه؟ چرا نمی‌توانم بهترین شرایط را در هر دو دنیا داشته باشم که بتوانم در صورت نیاز شارژ سریع را روشن کنم و به شارژ آهسته بالقوه بهتر برای شارژ شبانه برگردم؟

 

 

صفحه نمایش شارژ بی سیم فوق سریع شیائومی Mi 10

 

علم و فناوری پشت باتری گوشی های هوشمند در طول سال ها تغییر چندانی نکرده است. نوآوری‌های آینده‌نگر مانند باتری‌های گرافن هنوز هم یک رویا هستند و حداقل در حال حاضر، راه حل انتخاب شده برای نگرانی باتری کاهش زمان صرف شده برای شارژ کردن تلفن است.

حتی بهترین مطالعات همبستگی مستقیمی بین شارژ سریع و تخریب باتری پیدا نکرده اند.

از آنجایی که شارژ سریع به یک فناوری رایج‌تر تبدیل می‌شود، افسانه‌ها در مورد اثرات بالقوه پمپ کردن باتری تلفن هوشمند شما با سرعت‌های بالاتر نیز در حال افزایش است. شیمی پایه حکم می کند که پمپاژ ولتاژهای بالا در دماهای بالا باید باعث تخریب باتری شود. با این حال، حتی بهترین مطالعات مربوط به شارژ سریع همبستگی قطعی بین شارژ با سرعت بالا و کاهش طول عمر از طریق تخریب شدید پیدا نکرده اند. مطالعات انجام شده در مورد شارژ بسیار سریع نشان می دهد که در حالی که تأثیری بر تخریب کاتد پس از چند صد سیکل دارد، می توان تا حد زیادی با شارژ جزئی و محدود کردن ولتاژ قطع بالایی کنترل کرد.

با این حال، حتی اگر هیچ شواهد تجربی برای تأیید اینکه شارژ سریع عمر باتری را خراب می‌کند وجود نداشته باشد، اینترنت پر از شواهد حکایتی برای حمایت از این پیش‌بینی است. در تجربه شخصی من، دستگاه‌های قدیمی‌تر با شارژدهی نه چندان سریع، مانند Pixel 3 XL من، از نظر طول عمر باتری در تمام روز، در مقایسه با دستگاه‌های OnePlus با قابلیت شارژ Dash با همین سبک قدیمی، بسیار بهتر عمل کرده‌اند. انجمن های آنلاین نیز مملو از کاربرانی هستند که ادعا می کنند شارژ سریع به عمر طولانی مدت باتری آسیب می زند. نکته پایانی این است که هیچ راه قطعی برای سنجش میزان تاثیر شارژ سریع بر عمر باتری وجود ندارد. به طور حکایتی، من با تعداد زیادی از کاربران مواجه شده ام که آجرهای شارژ کندتر را انتخاب کرده اند که سرعت شارژ تلفن را محدود می کند.

طرح‌های تقسیم باتری و منحنی‌های بهینه‌سازی به کاهش اثرات شارژ سریع کمک می‌کنند.

گفته می شود، اکثر برندها راه حل های نوآورانه ای برای مشکل بالقوه تخریب باتری پیدا کرده اند. امروزه بیشتر گوشی های هوشمند دیگر با باتری تک سلولی عرضه نمی شوند. در عوض، به دو بخش تقسیم می شود. هر دوی اینها با سرعت کافی پمپاژ می شوند تا تعادل بین ایمنی و راحتی و اعداد چشم نواز را مدیریت کنند. به طور مشابه، بسیاری از مدارهای شارژ به شارژر منتقل شده اند تا گرما را از تلفن دور نگه دارند.

دادن این گزینه به کاربران: شارژ سریع یا شارژ قطره ای

سرعت شارژ سامسونگ را تغییر می دهد

 

در اینجا یک فکر است. یک راه حل ساده برای متعادل کردن معضل پیش روی کاربر یعنی شارژ با سرعت بالا و طول عمر باتری می تواند این باشد که به کاربران حق انتخاب بین این دو گزینه را بدهد. در حال حاضر، من یک نوار لغزنده پیچیده را پیشنهاد نمی کنم که به شما امکان دهد سرعت شارژ دقیقی را که می خواهید شماره گیری کنید. در عوض، یک سوئیچ آسان که بین سرعت های استاندارد USB-PD و شارژ فوق العاده سریع جابجا می شود، افزودنی فوق العاده برای کاربران خواهد بود. در واقع، من تا آنجا پیش می‌روم که پیشنهاد می‌کنم سرعت پایین‌تر می‌تواند پیش‌فرض برای خطای ایمنی باشد، با یک گزینه opt-in (شاید یک پنجره بازشو؟) برای باز کردن حداکثر سرعت در صورت نیاز .

سامسونگ و شیائومی قبلاً به شما امکان می دهند سرعت شارژ سریع را تغییر دهید. این باید استاندارد شود.

این یک مفهوم ناشناخته نیست. امروزه گوشی‌های سامسونگ دارای کلیدی هستند که به شما امکان می‌دهد شارژ بی‌سیم یا سیمی فوق‌العاده سریع را انتخاب کنید. به طور مشابه، سریع‌ترین تلفن‌های شارژ شیائومی دارای کلیدی هستند که به شما امکان می‌دهد شارژ 120 واتی را فعال کنید یا به سرعت شارژ معتدل‌تری برگردید.

به زبان ساده، فناوری دستیابی به این ویژگی در حال حاضر اینجاست. تنها چیزی که لازم است کمی تلاش هماهنگ از جانب گوگل برای افزودن چنین APIهایی به اندروید موجود است، که به هر سازنده اندروید اجازه می دهد این ویژگی را بدون نیاز به ساختن آن از ابتدا اجرا کند. اگر نتیجه کنترل بیشتر برای کاربر نهایی و تعادل بهتر بین راحتی و طول عمر باتری باشد، قطعا چیزی ارزش کاوش را دارد. حداقل، این یک گام آگاهانه برای اندروید است.

انتخاب بیشتر همیشه بهتر است

OnePlus 10T با سرعت شارژ 150 وات

 

زیبایی اکوسیستم اندروید در میزان انتخابی است که اجازه می دهد. این برای اجازه دادن به تمام راه حل های نوآورانه شارژ سریع که اکثر OEM ها در حال آزمایش هستند، بسیار مهم بوده است. با این حال، این انتخاب باید به توانایی محدود کردن یا کنترل ویژگی هایی که پتانسیل تأثیرگذاری بر طول عمر دستگاه شما را دارند گسترش یابد.

اندروید همه چیز در مورد انتخاب است، و این باید به سرعت شارژ گسترش یابد.

درست مانند انتخاب بین عکس‌های باند شده و رزولوشن کامل از دوربین یا تنظیم نمایه رنگی نمایشگر گوشی، زمان آن رسیده است که کنترل سرعت شارژ به‌جای ویژگی‌های تخصصی ارائه شده توسط چند OEM، یک ویژگی استاندارد باشد. آیا فکر می کنید شارژ سریع روی عمر گوشی شما تأثیر می گذارد؟ آیا یک ضامن برای کنترل آن را ترجیح می دهید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

امیدواریم که از این مقاله هشت پیک لذت برده باشید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lVt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *