آموزش کیوبیس فصل نهم بخش اول : پردازش صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فصل نهم

پردازش صوتی

 

پردازشها و عملیاتی که روی شیارهای صوتی در برنامه Cubase اجرا می کنید از نوع غیرتخریبی است . علت آن است که همه پردازشها روی کلیپ های صوتی داخل شیارها انجام می گیرد . این کلیپ ها نماینده فایلهای اصلی می باشند نه خود فایلهای صوتی .

هر بار یک رویداد یا یک دامنه از شیار یا پروژه را پردازش و دستکاری نمایید ، حاصل کار یک فایل صوتی خواهد بود که در پوشه Edits داخل پوشه پروژه ایجاد و بطور خودکار ذخیره می شود . فایل اصلی همچنان دست نخورده باقی می ماند و فایل جدید نسخه دستکاری شده از فایل اصلی را نگهداری می کند .

قسمت پردازش شده داخل شیار اکنون به فایل جدید ارجاع می کند . چون همه پردازشهایی که بر یک رویداد یا یک دامنه از پروژه اجرا می کنید به شکل فایلهای مستقل در پوشه پروژه ذخیره می شوند این مکان را دارید تا هر یک از پردازشهای انجام شده را لغو نمایید . ضمن اینکه فایل اصلی نیز همچنان در پروژه حضور دارد و می توانید کلیپهای جدید بر اساس آن فایل در پروژه ایجاد نمایید .

برای اجرای پردازشهای صوتی ابتدا لازم است یک رویداد یا یک دامنه از پروژه را انتخاب نمایید . سپس به ترتیب Audio → process در نوار منو را کلیک نموده و نام پردازش یا عملیات مورد نظر را انتخاب می کنید .

هنگامی که نام پردازش یا عملیاتی را انتخاب می کنید ، پنجره تنظیمات آن آشکار شده و دراختیار شما قرار می گیرد . اگر چه بیشتر این تنظیمات برای هر یک از پردازشها متفاوت است اما برخی از این تنظیمات در بیشتر پردازش ها یکسان می باشند . این تنظیمات مشترک عبارتند از :

  • دکمه More :  اگر در پنجره تنظیمات یک پردازش دکمه More را مشاهده می کنید ، با کلیک نمودن این دکمه می توانید به تنظیمات بیشتر و پیشرفته تر آن پردازش دسترسی پیدا کنید .
  • دکمه Preview : با کلیک نمودن این دکمه می توانید قبل از نهایی کردن پردازش ، حاصل کار را بشنوید .
  • دکمه Process : با کلیک نمودن این دکمه پردازش موردنظر با تنظیمات فعلی بر رویداد یا دامنه منتخب اجرا خواهد شد .
  • دکمه Cancel : عملیات اجرای پردازش روی رویداد یا دامنه منتخب را لغو می کند .
  • تنظیمات Pre/post crossfade : برخی پردازشها به شما امکان می دهند تا تاثیر پردازش یا افکت را بتدریج افزایش داده ( Fade in ) و یا به تدریج کاهش دهید  ( Fade out ) این کار به کمک تنظیمات Pre/post crossfade انجام می گیرد .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش هجدهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GJbJhM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *