سامسونگ گلکسی اس 10 لایت را به وصله امنیتی فوریه به‌روزرسانی کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

انتشار وصله امنیتی فوریه 2023 اندروید را برای گلکسی اس 10 لایت آغاز کرده است. این دستگاه در حال حاضر در حال دریافت آخرین به روز رسانی امنیتی در اروپا است. عرضه گسترده تری باید در روزهای آینده دنبال شود. این چند روز پیش SMR (انتشار نگهداری امنیتی) را در ایالات متحده دریافت کرد. بنابراین کاربران ایالتی ممکن است مجبور باشند چند هفته صبر کنند تا نسخه امنیتی جدید را دریافت کنند.

SMR فوریه برای Galaxy S10 Lite با شماره ساخت سیستم عامل G770FXXS6HWB1 در اروپا ارائه می شود. از زمان نوشتن این به‌روزرسانی، فقط برای کاربران اسپانیایی در دسترس است. اما رسیدن آن به سایر کشورهای اروپایی فقط باید یک مسئله زمان باشد. سامسونگ همچنین باید در چند روز آینده عرضه را به مناطق بیشتری گسترش دهد. زمانی که به ایالات متحده رسید به شما اطلاع خواهیم داد.

در همین حال، می‌توانید به منوی به‌روزرسانی نرم‌افزار در تنظیمات بروید و روی Download and install ضربه بزنید تا به‌روزرسانی‌ها را به صورت دستی بررسی کنید. اگر به روز رسانی در دسترس باشد، از شما خواسته می شود آن را دانلود کنید. اگر هیچ به‌روزرسانی معلقی نمی‌بینید، چند روز صبر کنید و دوباره بررسی کنید. همچنین ممکن است زمانی که نسخه OTA (Over the Air) برای واحد Galaxy S10 Lite شما در دسترس قرار گیرد، اعلانی دریافت کنید.

این به روز رسانی چیز قابل توجهی را به ارمغان نمی آورد. هیچ ویژگی یا پیشرفت جدیدی در اینجا وجود ندارد. سامسونگ تنها آخرین رفع آسیب‌پذیری‌ها را برای گلکسی اس 10 لایت ارائه می‌کند. اگرچه تعداد زیادی از آنها وجود دارد. SMR فوریه بیش از 50 آسیب پذیری از جمله هفت آسیب پذیری خاص کهکشان را اصلاح می کند. این شرکت کره‌ای مشکلات مربوط به پوشه امن، مخاطبین، تلفن، TA اثر انگشت و برنامه‌های سیستمی دیگر را اصلاح کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  رویداد معرفی Galaxy Z Fold 5 و Flip 5 سامسونگ را به صورت زنده تماشا کنید!

وصله‌های آسیب‌پذیری باقی‌مانده در SMR فوریه بخشی از آخرین ASB (بولتن امنیتی اندروید) گوگل هستند. اینها مشکلاتی هستند که در سیستم عامل Android و سایر اجزای شریک یافت می شوند. سازنده اندروید پنج وصله را در این ماه به عنوان “بحرانی” برچسب گذاری کرد. برخی از آنها می توانند منجر به اجرای کد از راه دور شوند. وصله‌های باقی‌مانده همه توسط Google برچسب «شدت بالا» داشتند.

Galaxy S10 Lite ممکن است به‌روزرسانی One UI 5.1 سامسونگ را دریافت نکند

اس 10 لایت را در اوایل سال 2020، درست یک ماه قبل از سری گلکسی اس 20 عرضه کرد. هر دو دستگاه با اندروید 10 خارج از جعبه وارد شدند و به‌روزرسانی‌های اندروید 11، اندروید 12 و اندروید 13 را دریافت کردند. در حالی که هیچکدام برای اندروید 14 واجد شرایط نیستند، شرکت کره‌ای تأیید کرده است که دومی One UI 5.1 را دریافت خواهد کرد که با سری گلکسی S23 هفته گذشته. به نظر می رسد گلکسی اس 10 لایت آن را از دست داده است. زمانی که سامسونگ شروع به عرضه به‌روزرسانی One UI 5.1 برای دستگاه‌های قدیمی‌تر گلکسی کند، به شما اطلاع خواهیم داد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oTp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *