جاذبه های دیدنی در جزیره کیش که نباید از دست داد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

که نباید از دست داد

 

جاذبه های دیدنی در جزیره کیش که نباید از دست داد

 

جزیر زیبای کیش، یکی از بالقوه ترین جاذبه های گردشگری در ایران است و با دارا بودن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و دنیاست  . در سرتاسر این جزیره با شگفتی منحصر بفرد روبرو می شود که ارزش بارها و بارها دیدن را دارد. از سواحل شنی بکر با آبهای فیروزه ای گرفته تا تفریحات آبی مهیج و پارکهای تفریحی متنوع . با هر سلیقه و سنی که باشید سفر به این جزیره برایتان جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.

وجود هتلهای لوکس و اقامتگاههای متنوع با قیمتهای مختلف اینجا را به مکان مناسبی برای گذران هر قشری تبدیل نموده است . جزیره کیش جزیره ای زیباست که هر چهار فصل آن دارای جذابیت های مختلفی است .

جزیره کیش و تور کیش آفر که درگذشته به نام  قیس معروف بود و در تمامی ادوار تاریخی همانند هخامنشیان ، ساسانیان و اشکانیان بخشی از قلمرو ایران بوده است .  با گسترش اسلام به این سرزمین جزیره کیش به دست خلفای اموی ‌افتاد و بعد از آن مجدداً توسط فردی از اهالی ری تمامی جزایر خلیج‌فارس خریداری و دوباره به ایران بازگردانده گردید.  جالب است بدانید در زمان حکمرانی سلجوقیان جزیره کیش به بزرگ‌ترین مرکز تجاری در آبهای خلیج‌فارس تبدیل گردید .

 به گزارش سفر باتو ، کیش حدودا دارای نود و دو کیلومتر وسعت است و بخشی از شهرستان بندرلنگه به حساب می آید . کیش تنها جزیره دارای قنات آب شیرین است و همین توجه به آن را چندین برابر نموده است.  آب ‌و هوای این منطقه گرم و مرطوب است و رطوبت هوا به خصوص در تابستانها بقدری بالا است که امکان نفس کشیدن را در فضای باز بیرون سخت می نماید. کیش دارای پوشش گیاهی نسبتا مناسبی است از باغ ‌های خرما گرفته تا درختان کنار، کهور و درختان غیربومی آکاسیا، اکالیپتوس، سمر، ابریشم و کنوکارپوس که همگی اینجا را به مکانی ایده ال و سرسبز تبدیل نموده است.

پارک  دلفین ها در جزیره کیش

پارک دلفین ها از آن دسته مکان های دیدنی است که در بازدید از جاذبه های این شهر در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد. با ورود به مجموعه سرگرم کننده پارک دلفین ها شاهد نمایش های گوناگون و مفرح این پستانداران با هوش و با استعداد خواهید بود. و علاوه بر آن قسمتهای دیگر این مجموعه نیز دیدنی است . بخش های مختلفی از جمله آمفی تئاتر ، باغ پرندگان و اجراهای جنگ های شبانه از دیگر برنامه های این مجموعه است .

در دلفیناریوم شاهد اجراهای مختلفی همچون نمایش و رقص و همچنین نقاشی کشیدن دلفین ها خواهید بود . و در صورت تمایل می توانید با پرداخت هزینه اضافی برای دقایقی کنار آن ها شنا کنید و عکس های یادگاری بگیرید. تور دبی قیمت را در سفر باتو بخواهید.

شهر حریره

شهر باستانی حریره  قدمتی هشتصد ساله  دارد  و بخشی از شهرستان بندرلنگه محسوب می گردد. وسعت این منطقه در حدود صد و بیست هکتار است و اغلب آثار به جا مانده در آن متعلق به دوران ساسانیان و اوایل ورود اسلام به این سرزمین است.

حین گشت و گذار در فضای این شهر با آثار باستانی همچون مسجد، قنات‌ ، حمام های تاریخی و خانه اعیانی برخورد خواهید نمود که دیدن هر کدام از آنها بسیار سرگرم کننده و جذاب خواهد بود.

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش یکی از لوکس ترین و منحصر بفرد ترین اقامتگاههای این جزیره است که  به دلیل ساخته شدن بر روی دریا دارای مناظری باورنکردنی و شگفت انگیز است . این هتل دارای واحد های کف شیشه ای است که امکان تماشای مناظر زیر آب را حین اقامت در اتاقتان به شما خواهد داد. هتل ترنج کیش در یکی از بکر ترین سواحل این جزیره واقع شده که شما را از شلوغی دور کرده و ب دامان طبیعت می سپارد .

تماشای منظره زیبای کشتی یونانی

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های این جزیره ، تماشای منظره زیبای کشتی یونانی است. این کشتی از سال 1345 در آبهای این منطقه به گل نشست و از همان زمان به مهمان این سواحل شده و اکنون تماشای مناظر زیبای غروب آن یکی از زیباترین لحظه هاست . برای تماشای کشتی یونانی می بایست به سواحل اطراف روستای باغو بروید و البته بازدید از خود این روستا نیز بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود .

وزن کشتی یونانی در حدود هفت هزار تن است و طول آن صد و سی و شش متر است و اکنون به نماد جزیره کیش تبدیل شده است .

جزیره هندرابی

جزیره ی هندرابی یکی از بکرترین و در عین حال زیباترین جزایر این منطقه است و برای رسیدن به آن میتوان از آبهای کیش قایقی کرایه نمود و در کمتر از سی دقیقه به این جا رسید. هندورابی در میان جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته و بومیان آن بسیار خوش رو و خونگرم هستند و اغلب با ماهیگیری اشتغال دارند.  سواحل این جزیره بسیار آرام است و شنهای طلایی آن مکانی امن برای استراحت و لذت از آرامش حکمفرا در اینجاست. و البته شنا و غواصی در آبهای هندورابی بسیار متدوال است.

 مساحت این جزیره بیست و سه کیلومتر است و در سالهای اخیر در راستای اهداف توسعه گردشگری در این منطقه پی ریزی زیربنایی بسیاری در آن صورت گرفته شده است .

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ivC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *