آموزش کیوبیس فصل چهارم بخش پنجم : گذرگاههای ورودی و خروجی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تنظیم گذرگاههای ورودی / خروجی

پس از انتخاب درایور مناسب و تنظیم آن در محیط برنامه Cubase لازم است تا مشخص نمایید که برنامه از کدام گذرگاههای ورودی و خروجی برای تبادل اطلاعات با کارت صوتی کامپیوتر استفاده نماید . در ضمن می توانید نام این گذرگاهها را بدلخواه تغییر دهید .

  1. به ترتیب Devices → device setup در نوارمنو را کلیک کنید .
  2. زیر عبارت Vst audio system گزینه Vst output را کلیک کنید . در پانل سمت راست اسامی و وضعیت گذرگاههای خروجی فعلی را مشاهده می کنید .
  3. اگر ستون Visible مربوط به یک گذرگاه را با No تنظیم نمایید ، نام آن گذرگاه خروجی پنهان شده و در محیط برنامه فایل انتخاب نخواهد بود .
  4. اگر لازم است نام یک گذرگاه را تغییر دهید . زیر ستون Port مربوط به آن گذرگاه کلیک نموده و نام جدید را تایپ کنید . توصیه می کنم که از اسامی ژنریک برای گذرگاههای خروجی استفاده نمایید ( مانند Left و Right ) مثلا اگر لازم است تنظیمات گذرگاهها برای سیستم پخش صدای فراگیر را با فرمت 5.1 را انجام دهید ، بهتر است گذرگاهها را با اسامی ژنریک مانند left ، Right ، Center ، lfe ، left surround ، Right surround نامگذاری نمایید . به این ترتیب انتقال پروژه از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر یا از یک برنامه به برنامه دیگر بدون مشکل انجام می گیرد .
  5. سپس در پانل سمت چپ عبارت Vst input را کلیک کنید . در پانل سمت راست نام و وضعیت گذرگاههای ورودی را بدلخواه تنظیم نمایید .

 

 

نظارت بر صدا ( Monitoring )

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل شانزدهم قسمت پنجم : کنترلر Midi

نظارت بر صدا یا Monitoring در محیط Cubase  یعنی شنیدن صدایی که قرار است ضبط شود هنگام اجرای عملیات ضبط صدا سه روش اصلی برای اجرای نظارت بر صدا در اختیار دارید .

 

نظارت بیرونی

 

برای اجرای نظارت بیرونی ( External  Monitoring)  به یک میکسر بیرونی نیاز دارید که به کامپیوتر متصل شده باشد   .  ممکن است از یک میکسر سخت افزاری یا یک نرم افزار میکسر استفاده نمایید .

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oFQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *