آموزش کیوبیس فصل نهم بخش چهارم : پردازش صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پردازش Pitch shift

با اجرای این پردازش می توانید گام نت ها ( pitch ) صدا را با یا بدون تغییر طول صدا تغییر دهید . پنجره تنظیمات این پردازش شامل دو برگه است . برگه Transpose شامل تنظیمات زیر است :

 

  • صفحه کلید : در این صفحه midi controller مجازی می توانید فواصل انتقال را مشخص نمایید . نت ریشه توسط خط قرمز رنگ مشخص می شود . می توانید در فیلد Rote note نت ریشه را تغییر دهید . برای تعیین فواصل انتقال کافی است روی یکی از کلاویه ها کلیک نمایید .
  • Pitch shift settings : در این قسمت به کمک فیلدهای transpose مقدار انتقال گام نت ها را تغییر می دهید . هر عدد مثبت یا منفی معادل انتقال نیم پرده است . فیلد  fine tune  انتقال درجه زیر و بمی نت ها را تعیین می کند .
  • فرمت mode ( فقط برای فرمت Mpex ) : اگر صدای پردازش شده از نوع بیان کلمات باشد لازم این برگه را فعال نمایید تا مشخصات کلاس صدای پردازش شده تا حد امکان حفظ گردد .
  • برگه Envelope : پنجره تنظیمات این پردازش همچنین شامل یک برگه با نام Envelope است . دراین برگه یک منحنی در اختیار شما قرار می گیرد که به شکل یک لفافه روی امواج صوتی منتخب قرار گرفته است . می توانید نقاط موجود در این منحنی را کلیک نموده و جابجا کنید . نقاطی که زیر خط مرکزی باشند نیز نشانگر انتقال منفی زیر و بمی نت ها می باشند .

با دستکاری نقاط گوناگون در این منحنی می توانید افکتها و جلوه های ویژه صوتی را در قسمت های دلخواه از رویداد صوتی ایجاد و تنظیم نمایید . دستکاری زیر و بمی نت ها می تواند جلوه های ویژه صوتی بسیار جالب ایجاد نماید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل شانزدهم قسمت دوم : کنترلر Midi

 

پردازش Remove dc offset

اگر مقدار جریان مستقیم ( Dc) در سیگنالهای صدا زیاد باشد ، اگر چه تاثیری در آنچه می شنوید ندارد اما در برخی پردازشها تاثیر نامطلوب ایجاد می کند . به کمک این پردازش می توانید مقدار جریان مستقیم  در سیگنالهای صدا زیاد باشد ، اگر چه تاثیری در آنچه می شنوید ندارد اما در برخی پردازشها تاثیر نامطلوب ایجاد می کند . به کمک این پردازش می توانید مقدار جریان مستقیم ( Dc )  موجود در سیگنالهای صوتی را حذف نمایید . بهتر است این پردازش را بر کل رویداد صوتی اجرا نمایید . این پردازش هیچ تنظیم یا پارامتری ندارد .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZGV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *