آموزش کیوبیس فصل شانزدهم قسمت پنجم : کنترلر Midi

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایجاد پانل ها برای وسایل

ویژگی ایجاد و تنظیم پانل ها برای وسایل در پنجره Midi device manager در واقع یک برنامه مستقل و کامل است که درون برنامه Cubase  در اختیار شما قرار می گیرد به کمک آن می توانید نقشه هر وسیله به همراه پانلهای کنترل لازم برای آن وسیله را در برنامه ایجاد نموده و سپس همه پارامترهای قابل کنترل وسیله را از درون نرم افزار مدیریت نمایید . برای ایجاد نقشه های پیچیده برای وسایل  Midi لازم است تا با اصول برنامه نویسی Sysex آشنا باشید . اما اگر آشنایی با این نوع برنامه نویسی ندارید همچنان می توانید پانلهای ساده تر  را ایجاد نموده و پیامهای Midi control change را به اشیا کنترلی در وسیله نسبت دهید البته برای استفاده از یک وسیله Midi در برنامه  cubase نیازی به ساخت و تنظیم پانل ها ندارید .

پارامترها و افکتهای  Midi

برای هر شیار از نوع Midi می توانید تعدادی پارامترهای مربوط به خود شیار و انواع افکتهای   Midi  را تنظیم نمایید . این پارامترها بر اجرای اطلاعات Midi  درون شیار تاثیر گذارند قبل از اینکه اطلاعات به خروجی های  Midiبرسند .

این تغییرات بر خود اطلاعات Midi داخل شیار اجرا نشده و فقط برشیوه اجرای این اطلاعات تاثیر دارند . چون تنظیمات پارامترهای   Midi نیز دیده نمی شوند . برای ایجاد تغییر در خود اطلاعات Midi لازم است که که از عملیات  Merge midi in loop استفاده نمایید .

دستکاری پارامترها و افکتهای شیارهای Midi را در ناحیه کاوشگر مربوط به شیار منتخب انجام می دهیم . اگر ناحیه کاوشگر را نمی بینید ، دکمه Show inspector را کلیک کنید و سپس شیار مورد نظر را انتخاب نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش هفدهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

ناحیه کاوشگر برای شیارهای   Midi شامل هفت قسمت اصلی است . برای باز کردن یا بستن هر قسمت کافی است نام ( عنوان ) آن قسمت را یکبار کلیک کنید .

قسمت اصلی ( بالایی ) ناحیه کاوشگر برای شیارهای Midi که نام شیار را نشان می دهد شامل تنظیمات و کنترلهایی است که بر اجرای محتوی شیار تاثیر داشته یا محتوی شیار را به وسایل متصل به کامپیوتر ارسال می کنند .

 

” ادامه دارد “

 

 

 

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/eIF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *