آموزش کیوبیس فصل دهم بخش نهم : پنجره Sample Editor

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در مورد hitpoints

ویژگی hitpoints یکی از ابزارهای پنجره Sample editor است . این ویژگی می تواند نقاط انتقال در یک رویداد صوتی را تشخیص داده و نوعی نشانگر مخصوص برای آن نقاط ایجاد می کند که آنها را نقاط   hitpoints می نامیم . سپس به کمک این نقاط می توانید برش های لازم در یک رویداد صوتی را ایجاد نمایید . پس از ایجاد برشهای مناسب می توانید هر یک از عملیات زیر را بسادگی انجام دهید :

  • تغییر مقدار Tempo بدون انتقال نت ها
  • استخراج زمان بندی از یک لوپ که از آن برای میزان کردن سایر رویدادها استفاده می کنیم
  • جایگزینی صداهای انفرادی در یک لوپ درام
  • استخراج صداها از لوپ

 

برشهای ایجاد شده را می توان در پنجره audio part  editor مورد ویرایش قرار داد :

  • حذف یا ساکت کردن برشها
  • ویرایش لوپ از طریق دستکاری برشها
  • پردازش صوتی و یا اجرای افکتها بر هر یک از برشها
  • ایجاد فایلی صوتی مستقل از هر یک از برشها

 

برای ایجاد نقاط   hitpoints ابتدا رویداد موردنظررا در پنجره  Sample editor باز کنید . در پانل سمت راست برگه  hitpoints را باز کنید لغزنده sensitivity را به دلخواه تظیم نمایید در نوار ابزار پنجره مقدار tempo و bars را کنترل نمایید دکمه slice & close را کلیک کنید می توانید نقاط    hitpoints را بروش دستی ایجاد نمایید ابزار hitpoints edit را فعال کنید alt را نگهداشته و نقاط مورد نظر کلیک نمایید .

 

 

درمورد  free warp

به کمک ابزار  free warp می توانید برگه های   warp   ایجاد نمایید . این برگه ها نوعی نشانه یا نقاط لنگری هستند که می توانید مثلا به اولین ضرب در هر میزان بچسبانید  یکی از کاربردهای اصلی این برگه ها ایجاد هماهنگی  بین صدا و تصویر ویدیویی است برای ایجاد این برگه ها :

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل پانزدهم قسمت دوم : صدای فراگیر Surrund Sound

ابتدا کلیپ یا رویداد صوتی مورد نظر را در پنجره  Sample editor باز کنید دکمه snap to zero crossing در نوار ابزار پنجره را فعال نمایید طول فایل را مشخص نمایید . برگه definition را باز کرده و دکمه auto adjust را کلیک نمایید تا رویداد صوتی یا مقدار tempo پروژه هماهنگ شود داخل برگه audio warp ابزار free warp را فعال نمایید . فایل صوتی را ویرایش نمایید تا اولین ضرب در اولین میزان با اولین ضرب در میزان پروژه هماهنگ باشد .

 

در مورد vari audio

در پنجره  Sample editor یک برگه با عنوان  vari audio داریم که ابزارهای بسیار جالبی در آن تعبیه شده است . به کمک امکانات این برگه رویای موسیقیدانان به حقیقت پیوسته و می توانند عملیات ویرایش صدای خواننده را به سادگی نت های mid در این قسمت مدیریت نمایید مشکلات مربوط به زمان بندی و تغییر نت های موسیقی و هماهنگی آنها با صدای خواننده اکنون به سادگی مدیریت می شود . ابتدا از ابزار segments استفاده نمایید . با اجرای این ابزار رویداد صوتی توسط برنامه تجزیه و تحلیل شده و بر اساس نت های موسیقی به قطعات جداگانه تفکیک می شود . سپس می توانید عملیات ویرایش نت ها را انجام دهید و مهم اینکه همه عملیات انجام شده از نوع غیر تخریبی خواهد بود . موقعیت عمودی هر قطعه نشان دهنده متوسط نت آن قطعه است موقعیت افقی هر قطعه نشان دهنده زمان وقوع طول زمانی آن قطعه است ابزار  pitch and warp را فعال نمایید تا بتوانید انتقال نت یک قطعه را انجام دهید و ابزار segments را فعال نمایید تا بتوانید زمان وقوع یا طول زمانی یک قطعه را انجام دهید . همچنین در قسمت functions با اجرای فرمان extract midi می توانید نت های midi را از رویداد صوتی استخراج نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش پنجم : افکتهای صوتی

 

” پایان “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nas
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *