آموزش کیوبیس بخش یازدهم از فصل اول : مدیریت پروژه و فایل ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیش از آنکه عملیات ضبط صدا را شروع کنید ، لازم است که برخی کارها را انجام دهید . مهم ترین کار ایجاد و تنظیم گذرگاههای ورودی و خروجی در پروژه است . برای ضبط باید سیگنالهای صوتی از پورتالهای ورودی کارت صوتی به گذرگاه ورودی در برنامه منتقل شوند . سیگنالهای وارد شده به گذرگاه ورودی برنامه در هارد دیسک کامپیوتر و در قالب یک فایل صوتی ذخیره می شوند و سپس اطلاعات صوتی به داخل شیار صوتی منتقل می شوند . می توانید به تعداد دلخواه گذرگاههای ورودی را در محیط پروژه ایجاد و تنظیم نمایید .

 

 

اما در این تمرین فقط به یک گذرگاه ورودی استریو نیاز داریم .

  1. به ترتیب Devices→vst connections در نوار منو را کلیک کنید .
  2. برگه Inputs را باز کنید . بطور معمول Add bus یک گذرگاه ورودی جدید استریو ایجاد می کنید . علامت + سمت چپ نام گذرگاه ورودی را کلیک کنید .
  3. زیر ستون Devise port مقابل عبارت Left کلیک کنید . فهرست پورتهای ورودی موجود در کارت صوتی کامپیوتر شما آشکار می شود . نام پورت مناسب برای ورود اطلاعات به کانال راست گذرگاه صوتی ورودی در برنامه را انتخاب نمایید .
  4. برگه Outputs را باز کنید . بطور معمول نام  یک گذرگاه خروجی استریو تعریف شده وجود دارد . اگر چنین گذرگاهی را ندارید ، دکمه Add bus را کلیک نموده و یک گذرگاه خروجی ار نوع استریو ایجاد نمایید . سپس زیر ستون را کلیک نموده و یک گذرگاه خروجی ار نوع استریو ایجاد نمایید . سپس زیر ستون Devise port مقابل نام هر یک از کانالهای چپ و راست گذرگاه خروجی در برنامه کلیک نموده و نام پورت مناسب در کارت صوتی را انتخاب نمایید پنجره را ببندید . بر اساس استاندارد و قوانین علوم صدابرداری برای ضبط صدای آنالوگ و دوبله فیلم و همچنین ضبط سازهای زنده آکوستیک لازم است شیارهار صوتی پروژه را از نوع mono تنظیم نمایید .
  5. داخل پنجره پروژه در ناحیه کاوشگر مربوط به شیار فعلی ابتدا در فیلد In کلیک نموده ونام گذرگاه ورودی استریو را انتخاب نمایید . سپس در فیلد  Out کلیک نموده و نام گذرگاه خروجی استریو را انتخاب نمایید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ادامه آموزش فصل اول : مبانی موسیقی کاربردی

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zdG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *