آموزش کیوبیس بخش چهاردهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قفل نمودن رویدادها

اگر مایلید یک رویداد را در برابر تغییرات و جابجایی های ناخواسته محافظت نمایید ، بهتر است آن رویداد را قفل نمایید . سه نوع قفل برای یک رویداد می توان ایجاد نمود . قفل مکان که از جابجایی رویداد جلوگیری می کند و قفل اندازه که از تغییر جلوگیری می کند . قفل  Other که از اجرای سایر ویرایش ها بر رویداد جلوگیری می کند .

برای قفل نمودن یک رویداد ابتدا آن را انتخاب نموده و سپس به ترتیب Edit →lock در نوار منو را کلیک کنید . یک نماد قفل سمت چپ پایین و انتهای رویداد آشکار می شود . برای باز کردن قفل رویداد نیز آن را  انتخاب نموده و به ترتیب Edit → unlock را کلیک کنید .

برای اینکه مشخص نمایید که قفل ایجاد شده بر رویداد ازکدام نوع قفل باشد ، به ترتیب File → preferences را کلیک کنید . درستون سمت چپ عبارت Editing را کلیک کنید . در پانل سمت راست در فیلد  Lock event attributes کلیک نموده و نوع قفل را انتخاب نموده و دکمه  ok  را کلیک کنید .

 

ساکت نمودن رویداد

با فعال نمودن دکمه  M  در ناحیه تنظیمات هر شیار می توانید کل محتوی آن شیار را ساکت نمایید . با این حال به کمک دکمه Mute  نیز می توانید هر یک از رویدادها را به تنهایی ساکت نمایید . دکمه ابزار Mute را فعال نموده و روی رویداد مورد نظر کلیک کنید . برای اینکه رویداد را از وضعیت سکوت خارج نمایید ، دوباره این ابزار را فعال نموده و روی رویداد مورد نظر کلیک کنید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل چهارم بخش هفتم : گذرگاههای ورودی و خروجی

یا می توانید رویدادهای مورد نظر را انتخاب نموده و به ترتیب  Edit → mute درنوار منو را کلیک کنید یا روی رویداد مورد نظر کلیک راست نموده و گزینه  Mute را انتخاب نمایید .

 

حذف رویدادها

برای حذف یک رویداد کافی است آن را انتخاب نموده و کلید  Delete در صفحه  کلید کامپیوتر را فشار دهید . یا دکمه  Erase در نوار ابزار را فعال نموده و روی رویداد مورد نظر را کلیک کنید .

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PdM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *