آموزش کیوبیس بخش پنجم از فصل اول : مدیریت پروژه و فایل ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

حذف تغییرات انجام شده در جلسه فعلی

گاهی فایل یک پروژه را در محیط برنامه  باز کرده و تغییراتی را ایجاد می کنید که حاصل آن چندان مطلوب نیست . در این شرایط می توانید همه تغییرات و ویرایشهای انجام شده در جلسه فعلی را لغو نمایید .

1 – به ترتیب File → revert در نوار منو را کلیک کنید .

 

کتابخانه ها

 

کتابخانه ها یا Library یک مجموعه مستقل از پروژه ها است . از محیط کتابخانه ها برای ذخیره افکتهای صوتی ، لوپ ها  ، کلیپهای ویدیویی و غیره استفاده می کنیم . سپس موارد ذخیره شده در کتابخانه را از طریق کلیک نمودن و کشیدن به داخل هر یک از پروژه ها منتقل نمایید .

با اجرای فرمان  File → new library می توانید یک کتابخانه جدید ایجاد نمایید . با اجرای فرمانopen library   File →  می توانید هر یک از کتابخانه های ذخیره شده را دوبار باز کنید . با اجرای فرمانsave library  File →  نیز می توانید تغییرات ایجاد شده در یک کتابخانه را ذخیره نمایید .

فرمان Cleanup

با اجرای فرمان cleanup    File → می توانید فایلهای اضافی و استفاده نشده در یک پروژه را پیدا کرده و آنها را حذف نمایید . به این ترتیب پروژه پاکسازی و حجم فایل کاهش می یابد .

  1. به ترتیبcleanup File → در نوار منو را کلیک کنید . اگر پروژه ای در محیط برنامه باز باشد لازم است آن را ببندید .
  2. اگر می خواهید عملیات پاکسازی را به یک پوشه خاص محدود نمایید ، دکمه Search folder را کلیک نموده و نام پوشه را انتخاب نموده و دکمه ok  را کلیک کنید .
  3. سپس دکمه start را کلیک کنید ، برنامه جستجو را شروع نموده و فایلهای صوتی و تصویری موجود در پروژه را بررسی نموده و آنهایی که استفاده نشده اند را فهرست می کند .
  4. سپس فایلهای اضافی را حذف نمایید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل پنجم بخش هفتم : ضبط صدا

 

 

 

ادامه دارد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Ijq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *