آموزش کیوبیس بخش ششم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

غیر فعال نمودن شیارها

می توانید هر یک از شیارها را در وضعیت سکوت ( Muet ) قرار دهید . به این ترتیب محتوی آن شیار در پروژه اجرا نخواهد شد . با فعال نمودن دکمه  M در ناحیه تنظیمات شیار ساکت خواهد شد . اما اگر مایلید یک شیار در میکسر و رندر نهایی نیز گنجانده نشود لازم است آن را غیرفعال نمایید ، در نقطه خالی از تنظیمات شیار کلیک راست نموده و گزینه Disable track را انتخاب نمایید . شیار غیرفعال شده به رنگ خاکستری تیره آشکار می شود .

برای فعال نمودن شیار غیرفعال شده نیز در یک نقطه خالی از ناحیه تنظیمات آن کلیک راست نموده و گزینه Enable track را انتخاب نمایید .

تقسیم ناحیه تنظیمات شیارها

می توانید ناحیه تنظیمات شیارها را به دو قسمت تقسیم کنید . در هر دو قسمت کنترلها و تنظیمات شیار را در اختیار دارید . فرض کنید یک شیار ویدیویی دارید که شامل چند شیار صوتی باشد . با تقسیم نمودن ناحیه تنظیمات شیار می توانید شیار ویدیویی را در قسمت بالایی و شیارهای صوتی را در قسمت پایین قرار دهید . برای تقسیم نمودن ناحیه تنظیمات شیار لازم است دکمه  Divide track list را فعال نمایید .

مبنای زمان در شیارها

همه شیارهایی که در یک پروژه ایجاد می کنید بطور معمول مبنای زمان خطی دارند . به همین دلیل رویدادهایی که داخل شیارها قرار می دهید در مکان های مشخص زمانی قرار می گیرند . به این ترتیب تغییر عامل  Tempo بر سرعت اجرای اطلاعات تاثیر دارد و هیچ تغییری در موقعیت زمانی رویدادها نخواهد داشت . اما می توانید مبنای زمان هر یک از شیارها را به یک مبنای موسیقی تغییر می کند . به همین دلیل اگر عامل  Tempo را تغییر دهید ، موقعیت استقرار رویدادها در شیار تغییر می کند . برای تغییر مبنای زمان یک شیار ابتدا آن شیار را فعال نموده و سپس در ناحیه کاوشگر ، دکمه Toggle timebase between musical and linear  را کلیک کنید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش هفتم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

” ادامه دارد “

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VNw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *