![بازاریابی حرفه ای ایجاد کدهای QR](https://8pic.ir/mag/wp-content/uploads/2023/10/راهنما-Make-a-QR-Code-in-5-Easy-Steps.jpg)
نحوه ایجاد یک کد QR در 5 مرحله آسان
زمان مطالعه: 18 دقیقه
با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه ایجاد یک کد QR در 5 مرحله آسان همراه ما باشید
از منوی رستوران گرفته تا درهای غرفه حمام، این روزها تقریباً در هر جایی میتوانید کدهای QR را پیدا کنید. در واقع، آنها به قدری رایج شدهاند که ۴۵ درصد خریداران از کدهای QR مرتبط با بازاریابی استفاده میکنند.
![بازاریابی حرفه ای ایجاد کدهای QR](https://8pic.ir/mag/wp-content/uploads/2023/10/راهنما-Make-a-QR-Code-in-5-Easy-Steps.jpg)
محبوبیت و راحتی کد QR قابل انکار نیست. اما، دقیقاً چیست و چگونه می توانید برای کمپین بازاریابی بعدی خود یکی ایجاد کنید؟
به خواندن ادامه دهید تا جادوی پشت کدهای QR و نحوه ایجاد کدهای خود را بیاموزید.
کد QR چیست؟
کد QR مخفف کد «پاسخ سریع» است. این یک نماد سیاه و سفید مربع شکل است که با یک گوشی هوشمند یا لیزر اسکن می شود تا درباره یک محصول یا خدمات بیشتر بدانید. این مربعهای رمزگذاریشده میتوانند محتوا، پیوندها، کوپنها، جزئیات رویداد و سایر اطلاعاتی را که کاربران میخواهند ببینند، در خود جای دهند.
کدهای QR معمولاً به شکل زیر هستند:
هر کد QR شبیه یک مربع کامل نیست. گاهی اوقات آنها دارای الگوها، رنگ ها و لوگوهای منحصر به فردی هستند که در داخل آنها نمایش داده می شود. آنها را در فضاهای غیر دیجیتالی مانند پست مستقیم، تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها و حتی برنامه های تلویزیونی که می توانید با استفاده از تلفن خود کد را روی صفحه اسکن کنید، پیدا خواهید کرد.
کدهای QR در مقابل بارکدها
کدهای QR و بارکدها از این نظر شبیه هستند که هر دو نمایش تصویری داده ها هستند، اما نحوه خواندن اطلاعات ذخیره شده در آنها آنها را متمایز می کند. بارکدها یک بعدی هستند و داده های ذخیره شده در آنها به صورت افقی خوانده می شود. کدهای QR دو بعدی هستند و داده های ذخیره شده در آنها به صورت افقی و عمودی خوانده می شود.
هر دو بارکد و کدهای QR را می توان با استفاده از لیزر یا تلفن هوشمند اسکن کرد تا زمانی که ابزار مورد استفاده دارای قابلیت های صحیح خواندن داده های عمودی و افقی باشد. اگرچه اکثر گوشیهای هوشمند به صورت خودکار کدهای QR را اسکن میکنند، اما بسیاری از آنها بارکدها را به این راحتی اسکن نمیکنند – برای این کار به یک برنامه ویژه نیاز دارید.
آیا ظهور کدهای QR به این معنی است که بارکدهای سنتی متعلق به گذشته هستند؟ البته که نه. بارکدهای سنتی هنوز یک راه متداول برای مشاغل برای شناسایی کالاهای بسته بندی شده مصرفی (CPG) و مدیریت موجودی محصولات خود هستند.
منبع تصویر
منبع تصویر
با این حال، چندین تفاوت بین بارکد و کدهای QR وجود دارد – هم در کاربرد و هم در ویژگی های آنها. در زیر سه تفاوت مهم وجود دارد.
کدهای QR شکل متفاوتی دارند
بارکدها معمولاً مستطیل شکل هستند که برای خواندن اطلاعات بارکد به صورت افقی به دستگاه های اسکن نیاز دارد. کدهای QR اغلب مربعی شکل هستند و داده های خود را به صورت عمودی و افقی نمایش می دهند.
کدهای QR داده های متفاوتی را نگه می دارند
کدهای QR اغلب متفاوت از بارکد استفاده می شوند. بارکدها اطلاعات کلیدی محصول مانند قیمت و نام سازنده را در محل فروش نگهداری می کنند. کدهای QR اطلاعات غیرمستقیم و ناملموس بیشتری مانند دادههای مکان و نشانیهای اینترنتی تبلیغاتی و صفحات فرود محصول را ارائه میدهند.
کدهای QR داده های بیشتری را نگه می دارند
با توجه به شکل مربعی یک کد QR، می تواند داده های بسیار بیشتری را در مقایسه با بارکد در خود نگه دارد. کدهای QR می توانند صدها برابر بیشتر از یک بارکد کاراکترهای رمزگذاری شده را در خود جای دهند.
ما کمی در مورد تفاوت بارکدها و کدهای QR یاد گرفتیم، اما کدهای QR دقیقا چگونه کار می کنند؟
کدهای QR چگونه کار می کنند؟
در ابتدا در ژاپن برای استفاده در صنعت خودرو طراحی شده بود، بازاریابان کد QR را به دلیل ظرفیت ذخیره سازی زیاد و توانایی آن در ترجمه اطلاعات اضافی به مصرف کنندگان فراتر از آنچه بسته بندی یا تبلیغات یک محصول می تواند نشان دهد، اتخاذ کردند.
فرض کنید مصرف کننده یک کد QR را می بیند. آنها می توانند دستگاه تلفن همراه خود را بیرون بیاورند، یک برنامه رایگان اسکن کد QR را دانلود کنند، یا به سادگی از دوربین تلفن خود استفاده کنند، و کد QR را اسکن کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد آنچه دیده اند به دست آورند.
اگر میخواهید مثلاً یک تبلیغ ایستگاه اتوبوس برای تبلیغ پادکست خود ایجاد کنید، میتوانید یک کد QR در آن آگهی چاپی نمایش دهید که وقتی افراد آن را با تلفنهایشان اسکن میکنند، مستقیماً به صفحه iTunes شما میآورند. خیلی ساده، درست است؟
چگونه یک کد QR بسازیم
- به یک تولید کننده کد QR در هر مرورگری دسترسی داشته باشید.
- URL خود را در ژنراتور وارد کنید.
- در صورت وجود، کد QR خود را سفارشی کنید.
- کد QR خود را دانلود کنید.
- از کد QR خود برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید.
فرآیند ایجاد کد QR، صرف نظر از دستگاهی که استفاده می کنید، بسیار ساده است. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است.
نحوه ایجاد کد QR در هر دستگاه
مرحله 1: به یک تولید کننده کد QR در هر مرورگری دسترسی داشته باشید.
با استفاده از هر مرورگری در هر سیستم عامل، به یک سازنده کد QR بروید. ما از qr-code-generator.com برای این آموزش استفاده خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که لزوماً نیازی به استفاده از این ابزار ندارید. شما می توانید هر تولید کننده کد QR مبتنی بر وب را انتخاب کنید. اگر به ایده هایی نیاز دارید، لیست ما را بررسی کنید.
مرحله 2: URL خود را در ژنراتور وارد کنید.
برای اکثر کدهای QR، باید کاربران را به یک URL هدایت کنید. در این صورت URL را در ابزار وارد کنید. همچنین میتوانید از میان انواع محتوای دیگر، از جمله کارتهای تماس، فایلهای PDF و MP3 انتخاب کنید. در پایین، شما همچنین گزینه ایجاد کدهای QR برای فایل های Microsoft Word و PowerPoint را دارید. گزینه های محتوای دقیق بسته به ابزار متفاوت خواهد بود.
پس از انتخاب نوع محتوا، فیلد یا فرمی ظاهر می شود که می توانید اطلاعات مربوط به کمپین خود را وارد کنید. برای مثال، اگر میخواهید کد QR شما اطلاعات تماس را ذخیره کند، مجموعهای از فیلدها را میبینید که میتوانید آدرس ایمیل، خط موضوع و پیام مرتبط را وارد کنید.
هنگامی که URL خود را وارد کردید یا فایل خود را آپلود کردید، بلافاصله یک کد QR ایجاد می کند که برای دانلود آماده است. با این حال، توصیه می کنیم آن را سفارشی کنید تا هویت برند خود را تقویت کنید.
مرحله 3: در صورت وجود، کد QR خود را سفارشی کنید.
بخش سرگرم کننده ایجاد کدهای QR سفارشی کردن طراحی کدها برای مطابقت با برند شما است. آیا می خواهید کد شما حاوی لوگوی شما باشد؟ به دنبال آن برو. آیا می خواهید منعکس کننده طرح طراحی وب سایت شما باشد؟ مشکلی نیست
مولد جلویی در qr-code-generator.com گزینه های محدودی برای قاب، شکل و رنگ ارائه می دهد که به شما امکان می دهد کد QR خود را سفارشی کنید. اگر گزینه های بیشتری می خواهید، ما شدیداً شما را تشویق می کنیم که در وب سایت ثبت نام کنید و کد QR خود را از طریق پورتال سازنده ابزار ویرایش کنید.
در اینجا یک مثال از نحوه سفارشی کردن کد QR خود پس از ثبت نام برای یک حساب QR Code Generator آورده شده است:
به خاطر داشته باشید که هر سازنده کد QR این گزینه های طراحی را قبل یا بعد از ثبت نام ارائه نمی دهد. بسته به کد QR که به دنبال تولید آن هستید، ممکن است برخی از ابزارها را در عملکرد آنها محدود کنید.
مرحله 4: کد QR خود را دانلود کنید.
اگر فقط سعی می کنید سریع یک کد QR ایجاد کنید، نگران ثبت نام نباشید. در عوض، روی دکمه دانلود کلیک کنید .
دانلود شما بلافاصله شروع می شود، اما وب سایت سعی می کند شما را فریب دهد تا ثبت نام کنید. این پیام را نادیده بگیرید مگر اینکه واقعاً بخواهید ثبت نام کنید. در بالا، پیامی خواهید دید که می گوید کد QR شما در حال ایجاد است و نباید پنجره را بازخوانی کنید. یک پنجره بارگیری پاپ آپ در عرض 2 دقیقه ظاهر می شود.
مرحله 5: از کد QR خود برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید.
یک کد QR نمی تواند کار خود را انجام دهد مگر اینکه مردم آن را ببینند. بنابراین مطمئن شوید که کد را به موادی اضافه کنید که به شما در بازاریابی کسب و کار کمک می کند. این میتواند شامل نمایش آن در تبلیغات چاپی، روی لباس یا در مکانهای فیزیکی باشد که افراد میتوانند گوشیهای خود را برای اسکن آن بیرون بیاورند. برای نکات بیشتر در مورد نمایش صحیح کد QR، به پایین پیمایش کنید.
در مورد نحوه اضافه کردن فایل JPG یا وکتور برای چاپ وثیقه، می توانید این کار را با ابزارهای مختلفی انجام دهید، از جمله:
- Canva: Canva یک ابزار طراحی آنلاین است که به شما امکان می دهد فایل های JPG را وارد کرده و به طرح خود اضافه کنید. برای ایجاد آسان، قالب های بروشور و بروشور را ارائه می دهد.
- BeFunky: BeFunky ابزاری مشابه Canva است و همچنین به شما امکان می دهد فایل های JPG را به طرح اضافه کنید. همچنین قالب هایی را برای انتخاب شما ارائه می دهد.
- Adobe Illustrator و InDesign: اگر کاربر پیشرفته تری هستید، می توانید از یک ابزار طراحی گرافیکی اختصاصی برای افزودن کد QR خود به جزوه ها و بروشورها استفاده کنید. ایلوستریتور برای طرح های یک صفحه ای مناسب است. InDesign برای بروشورهای چند صفحه ای مناسب تر است.
اگر از یک دستگاه تلفن همراه استفاده می کنید، خبر خوب: می توانید به راحتی یک کد QR ایجاد کنید که می توانید آن را با همکاران و مشتریان احتمالی در حال حرکت به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار به برنامه Google Chrome نیاز دارید.
نحوه ایجاد کد QR در اندروید
ایجاد یک کد QR در دستگاه Android با برنامه Chrome ساده است. شما فقط می توانید کدهای QR را برای URL ها ایجاد کنید، اما این یک ابزار مفید برای زمانی است که نیاز دارید به سرعت صفحات محصول یا پست های وبلاگ را با شخصی به اشتراک بگذارید.
در اینجا مراحل انجام می شود:
- برنامه Google Chrome را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.
- به آدرس اینترنتی که می خواهید به اشتراک بگذارید بروید.
- روی سه نقطه عمودی (⋮) در نوار ابزار بالا کلیک کنید.
منبع تصویر
- در پنجره بازشو، QR Code را انتخاب کنید .
منبع تصویر
- یا روی دانلود در پایین کلیک کنید یا گوشی خود را بالا نگه دارید تا کسی کد را اسکن کند.
منبع تصویر
توجه: رابط کاربری ممکن است بسته به نسخه کروم شما کمی متفاوت به نظر برسد.
نحوه ایجاد کد QR در آی او اس
درست مانند اندروید، میتوانید به راحتی کدهای QR را در هر آیفون یا آیپدی ایجاد کنید. در اینجا به این صورت است:
- برنامه Google Chrome را از اپ استور دانلود کنید. توجه: شما نمی توانید کدهای QR را از برنامه جستجوی Google ایجاد کنید، فقط از برنامه Chrome.
- به آدرس اینترنتی که می خواهید به اشتراک بگذارید بروید.
- روی دکمه اشتراک گذاری در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید .
- یا آن را نگه دارید تا کسی اسکن کند یا روی اشتراکگذاری ضربه بزنید . این گزینه به شما امکان می دهد کد QR خود را چاپ کنید، تصویر را در رول دوربین خود ذخیره کنید یا آن را در فایل های خود ذخیره کنید.
نحوه ایجاد یک کد QR برای دسکتاپ با استفاده از کروم
ایجاد یک کد QR با کروم در دسکتاپ به همان سادگی در اندروید و آی او اس است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
- Chrome را روی دسکتاپ خود باز کنید.
- به آدرس اینترنتی که می خواهید به اشتراک بگذارید بروید.
- برای کاربران رایانه لینوکس، ویندوز و مک، به سمت راست نوار آدرس بروید، روی Share کلیک کنید.
- ایجاد کد QR را انتخاب کنید .
- برای کاربران Chromebook، به نوار آدرس و سپس کد QR بروید.
- پیوند QR را کپی کنید، کد QR را دانلود کنید، یا کد QR را با دوربین دستگاه دیگری اسکن کنید.
توجه: اگر روی کپی کلیک کنید ، Google Chrome آن را به عنوان تصویر به کلیپ بورد شما اضافه می کند. برای چسباندن سریع کد در ابزار طراحی مانند Canva یا Photoshop بسیار مفید است.
نحوه ایجاد کد QR در مایکروسافت اج
ایجاد یک کد QR در مایکروسافت اج بسیار ساده است – تقریباً به همان سادگی ایجاد یک کد در کروم. این به شما امکان می دهد تا به سرعت URL ها را با دیگران به اشتراک بگذارید و کد QR را هم در دستگاه خود و هم در خود مرورگر ذخیره کنید.
برای ایجاد کد QR با استفاده از Microsoft Edge مراحل زیر را دنبال کنید:
- Microsoft Edge را در دستگاه خود باز کنید.
- با استفاده از کد QR به آدرس اینترنتی که می خواهید به اشتراک بگذارید بروید.
- در هر نقطه از صفحه کلیک راست کنید.
- از منوی کشویی گزینه Create QR code for this page را انتخاب کنید .
منبع تصویر
- همه چیز تمام شد! یک کد QR روی صفحه نمایش داده می شود. میتوانید دستگاه را بالا نگه دارید تا کسی کد را اسکن کند یا کد QR را در لپتاپ خود دانلود کنید.
منبع تصویر
پاداش: اکنون کد QR به طور دائم برای آن صفحه ایجاد می شود. اگر می خواهید در آینده به آن دسترسی داشته باشید، به سادگی روی نماد “کد QR” در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید.
با دنبال کردن این مراحل، می توانید به راحتی یک کد QR با استفاده از مایکروسافت اج ایجاد کنید، که به شما امکان می دهد به راحتی URL ها را با دیگران به اشتراک بگذارید یا به راحتی کد را برای استفاده در آینده ذخیره کنید.
نحوه استفاده از کدهای QR (و نحوه استفاده از کدهای QR)
اکنون که می بینید فرآیند ایجاد کد QR چقدر می تواند ساده باشد، بیایید در مورد بهترین روش هایی صحبت کنیم که احتمال استفاده از کد QR شما را افزایش می دهد.
کد QR خود را در جایی نمایش دهید که اسکن آن برای افراد راحت باشد.
کدهای QR را در مکان هایی قرار دهید که اسکن آنها آسان است و زمان کافی برای اسکن کد برای مصرف کننده وجود دارد. در حالی که ممکن است اغلب کدهای QR را در بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی ببینید، اما آنها دقیقاً کاربرپسندترین مکانها نیستند. ترغیب مردم به بیرون کشیدن تلفن همراه خود در حین رانندگی برای اسکن یک کد یک خطر ایمنی است و ممکن است یک آگهی تبلیغاتی 30 ثانیه ای زمان کافی برای کسی نباشد که گوشی خود را پیدا کند و تلویزیون را اسکن کند.
در عوض، به مکان هایی فکر کنید که مصرف کنندگان زمان و توانایی اسکن کد را دارند. مکانهایی که دارای اتصال Wi-Fi قوی هستند نیز کمک خواهند کرد.
صفحه مقصد QR را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.
موبایل صفحه ای را که افراد را به آن می فرستید بهینه کنید. مشتریان هنگام اسکن کد QR از تلفن خود استفاده خواهند کرد، بنابراین باید به صفحه ای با تجربه تلفن همراه مثبت برسند.
یک CTA اضافه کنید که از مردم می خواهد کد QR شما را اسکن کنند.
یک فراخوان برای اقدام (CTA) همراه با کد ارائه دهید – به این معنی که به مردم بگویید وقتی کد را ببینند باید چه کاری انجام دهند و اگر آن را اسکن کنند چه چیزی دریافت خواهند کرد. همه دقیقاً نمی دانند که یک کد QR چیست و کسانی که می دانند انگیزه ای برای اسکن آن ندارند مگر اینکه مطمئن شوند چیزی ارزشمند در طرف مقابل وجود دارد.
کد QR خود را به یک اسکنر موبایل محدود نکنید.
به اسکنر کد QR خاصی نیاز ندارید. کد QR شما باید از نظر برنامه کاربردی باشد تا هر کسی بتواند کد شما را با هر خواننده ای اسکن کند. یک مانع کمتر برای ورود، موفقیت را برای شما و کاربر بیشتر می کند.
از کد QR خود برای آسان کردن زندگی دیگران استفاده کنید.
از یک کد QR فقط به خاطر استفاده از آن استفاده نکنید. برای مثال، معمولاً برای بازاریابها فکر میشود که “چگونه میتوانم تجربه آفلاین را با تجربه آنلاین پل بزنم؟ اوهوم… کد QR!” این اشتباه نیست، اما همیشه هم درست نیست.
اگر محتوایی دارید که ارائه آن به یک کاربر تلفن همراه منطقی است و کانال مناسبی برای انجام آن دارید (به استفاده شماره 1 در ابتدای این بخش مراجعه کنید)، به احتمال زیاد کد QR شما نتایج را به همراه خواهد داشت.
چگونه از کد QR استفاده نکنیم
شما نمی خواهید یک کد QR به محتوای دیجیتالی که مردم عمدتاً در دستگاه های تلفن همراه خود مصرف می کنند اضافه کنید. این شامل پست های رسانه های اجتماعی، داستان ها، فیلم ها و پیام های اس ام اس می شود. مطمئناً، هر یک از این انواع محتوا را می توان از نظر فنی خارج از تلفن هوشمند مشاهده کرد، اما معمولاً اینطور نیست، بنابراین آن کانال ها را برای URL های سنتی و روش های اشتراک گذاری ذخیره کنید.
قبلاً نمونه ای از نحوه ایجاد کد QR خود را به شما نشان دادیم، اما لازم نیست آن را از ابتدا ایجاد کنید. یک تولید کننده کد QR می تواند روند را تسریع کند (و ریاضیات زیادی را نیز از آن خارج کند.)
بهترین تولید کننده کد QR
- کایا
- GOQR.me
- تولید کننده کد QR رایگان توسط Shopify
- ویژوالد
- The-qrcode-generator.com
- موارد QR
- qr-code-generator.com
- میمون کد QR
- مرکز تولید کد QR
هزاران مولد کد QR در آنجا وجود دارد. بهترین ها گزینه های قابل تنظیم بسیاری را برای استفاده از کد QR و سازگاری با تقریباً همه برنامه های کدخوان QR تلفن همراه در اختیار شما قرار می دهند.
موارد دیگری که هنگام انتخاب یک تولید کننده کد QR باید به آن توجه کنید این است که آیا می توانید عملکرد را در زمان واقعی ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید و کدی را طراحی کنید که منحصر به برند شما باشد.
در زیر برخی از مولدهای کد QR مورد علاقه ما هستند که کدهای QR سفارشی را سریع و آسان ایجاد می کنند.
1. تحویل
Kaywa یک تولید کننده کد QR ساده و بدون سر و صدا است که کدهای اساسی برای کوپن ها، URL ها و اطلاعات تماس ایجاد می کند. به سادگی اطلاعات خود را وارد کنید، کد پویا یا استاتیک را انتخاب کنید و آن را تولید کنید.
چرا آن را دوست داریم:
اگر از کد QR خود به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی استفاده می کنید، می توانید هنگام ایجاد حساب کاربری، تجزیه و تحلیل ها را از طریق Kaywa پیگیری کنید. به این ترتیب، آخرین دادهها را در مورد اینکه چه کسی با کد شما درگیر شده، کجا و چه زمانی درگیر شده است، خواهید داشت.
2. GOQR.me
GOQR.me یک تولید کننده کد QR ساده است که بهترین عملکرد را با URL های کوتاه دارد، اما می توان از آن برای ذخیره متن، موقعیت جغرافیایی و داده های رویداد استفاده کرد. به سادگی روی نمادی که با داده های شما مطابقت دارد کلیک کنید و فیلدها را پر کنید.
چرا آن را دوست داریم:
پیشنمایش زنده کد QR خود را بهصورت همزمان دریافت خواهید کرد که اگر به کمپین بازاریابی خود اضافه کنید، کارها را سرعت میبخشد. با پرداخت هزینه اضافی، میتوانید لوگوی خود را توسط یک طراح وابسته به GOQR.me به کد QR خود اضافه کنید تا ظاهری سفارشی داشته باشید.
3. تولید کننده کد QR رایگان توسط Shopify
کدهای QR زمانی بهترین کار را دارند که چیزی برای ارائه به افرادی که آنها را اسکن می کنند داشته باشید. و به احتمال زیاد، شما احتمالاً به افرادی که هر روز محصولات را به صورت آنلاین با تلفن های خود خریداری می کنند، می فروشید.
چرا آن را دوست داریم:
Shopify ایجاد یک کد QR را تنها با یک کلیک آسان می کند. بهترین بخش این است که برای استفاده از این ابزار رایگان نیازی به داشتن فروشگاه Shopify ندارید.
4. Visualead
آیا به دنبال یک کد QR منحصربهفرد هستید که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد؟ Visualead ابزاری است که ما برای این کار توصیه می کنیم.
چرا آن را دوست داریم:
کدهای QR بصری محبوب هستند و نسبت به یک کد سیاه و سفید معمولی می توانند علاقه بیشتری را در کاربران شما ایجاد کنند. این بدان معناست که می توانید اسکن ها و تعامل بیشتری را در این نوع کد QR مشاهده کنید.
5. The-qrcode-generator.com
The-qrcode-generator.com دارای یک رابط کاربری ساده است که به شما امکان می دهد در چند دقیقه یک کد QR منحصر به فرد ایجاد کنید. به سادگی URL خود یا اطلاعاتی را که می خواهید به اشتراک بگذارید اضافه کنید و کد QR شما فورا ظاهر می شود.
چرا آن را دوست داریم:
اگر همزمان چندین کد QR ایجاد میکنید، ممکن است برای شما مفید باشد که افزونه Google Chrome را برای گردش کار سریعتر دانلود کنید.
6. موارد QR
به عنوان یکی از قویترین تولیدکنندگان کد QR، QR Stuff میتواند تقریباً برای هر نوع دادهای که میخواهید با جهان به اشتراک بگذارید، کد ایجاد کند. ویدئوهای یوتیوب، دعوت نامه های جلسه زوم و حتی اطلاعات بیت کوین از طریق این ابزار پشتیبانی می شوند.
چرا آن را دوست داریم:
تنها در سه مرحله، یک کد QR رایگان و قابل تنظیم خواهید داشت که به درستی عمل می کند و عالی به نظر می رسد. به علاوه، محدودیتی برای تعداد کدهایی که می توانید ایجاد کنید وجود ندارد.
7. Qr-code-generator.com
ما از این مولد کد QR در راهنمای بالا استفاده کردیم و دلیل خوبی هم داشت. Qr-code-generator.com یک ابزار ساده است که حتی برای کمترین دانش فنی ما نیز کاربرپسند است. به سادگی پیوند خود را در کادر رها کنید و اجازه دهید ژنراتور تمام کارها را انجام دهد.
چرا آن را دوست داریم:
QR-code-generator.com بصری است. به طور خودکار نوع URL را که اضافه کرده اید شناسایی می کند و در عرض چند ثانیه یک کد QR تولید می کند.
8. میمون کد QR
اگر ظاهر کد QR شما برای شما مهم است، اما نمی خواهید برای طراحی سفارشی هزینه اضافی بپردازید، QR Code Monkey را امتحان کنید. هنگامی که URL خود را اضافه کردید، می توانید رنگ را تغییر دهید، یک لوگو اضافه کنید و پیکسل های کد خود را بدون هیچ هزینه ای سفارشی کنید.
چرا آن را دوست داریم:
با QR Code Monkey، امکانات طراحی تقریباً نامحدود است. تنها چیزی که برای ایجاد یک کد QR مارک دار نیاز دارید یک چشم خلاق و کمی صبر است.
9. QR Code Generator Hub
QR Code Generator Hub یک پلت فرم پویا QR Code است که بسیاری از ویژگیهای رایگان را همراه با مجموعه کاملی از ابزارها برای تمام نیازهای بازاریابی کد QR شما ارائه میدهد.
چرا آن را دوست داریم:
QR Code Generator Hub تنها تولید کننده کد QR پویا است که رایگان و نامحدود است. میتوانید کدهای QR نامحدود، با اسکنها و ویرایشهای نامحدود، کاملاً رایگان ایجاد کنید. عملکرد پیشرفته پولی آنها، از جمله ردیابی و تجزیه و تحلیل قوی، نیز با قیمت ثابتی ارائه می شود که به حجم یا استفاده بستگی ندارد.
بهترین روش های کد QR
1. برای یک حساب کاربری در یک وب سایت تولید کننده کد QR ثبت نام کنید.
یکی از مشکلات مهم ایجاد یک کد QR این است که شما نمی توانید داده های موجود در آن را پس از چاپ آن ویرایش کنید. اما با ثبت نام برای یک حساب کاربری، می توانید این داده ها را ویرایش کنید. اگر انتظار دارید از کدهای QR زیادی در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، این امر به ویژه مهم است.
با عضویت رایگان در تولیدکنندههای کد QR مانند qr-code-generator.com، میتوانید یک کد QR پویا چاپ کنید، آن را اسکن کنید، و یک فرم قابل ویرایش تهیه کنید که در آن میتوانید دادههایی را که بازدیدکنندگان هنگام اسکن کد QR دریافت میکنند، تغییر دهید. خودشان همچنین میتوانید تجزیه و تحلیل عملکرد را که در زیر به آن خواهیم پرداخت، ردیابی کنید و نسخه سفارشیسازیشده جدیدی از کد خود ایجاد کنید.
2. کد QR خود را سفارشی کنید.
نگاه کردن به کدهای QR ممکن است خسته کننده باشد، اما اگر تا حد امکان آنها را سفارشی کنید، نه. اگر برای یک حساب کاربری در یک وبسایت تولیدکننده کد QR ثبتنام میکنید، میتوانید کد QR خود را بیشتر سفارشی کنید – تنظیم رنگها، اضافه کردن لوگو، ایجاد گزینههای اجتماعی و موارد دیگر.
با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از سفارشیسازیها میتوانند خواندن صحیح کد را برای اپلیکیشنهای اسکن کد QR و دوربینهای گوشیهای هوشمند دشوارتر کنند. برای پوشش پایه های خود، ایده خوبی است که دو نسخه از کد QR خود را تولید کنید – یکی نسخه ساده و دیگری با طرح دلخواه شما.
صحبت از این …
3. کد QR را تست کنید تا مطمئن شوید که اسکن می شود.
فراموش نکنید که بررسی کنید که آیا کد QR به درستی خوانده می شود یا خیر، و حتماً بیش از یک کد QR را امتحان کنید. یک مکان خوب برای شروع، ابزار رایگان Google Lens است که یک عکس می گیرد و سپس به شما می گوید که به چه پیوند یا موردی می خواند.
یکی دیگر از ابزارهای رایگان عالی، برنامه QR Code Reader است که به طور خودکار شما را به هر چیزی که میخواند میبرد. این روزها اکثر گوشی های هوشمند دارای یک کدخوان QR داخلی هستند، بنابراین باید تست کنید تا مطمئن شوید کد شما در آنجا نیز قابل خواندن است.
4. پیگیری و تجزیه و تحلیل عملکرد.
درست مانند هر کمپین بازاریابی، شما باید هر وثیقه یا کمپینی را با استفاده از کدهای QR پیگیری کنید تا ببینید آیا واقعاً کار میکنند یا خیر. از هر کد خاص چقدر ترافیک می آید؟ آیا مردم کد شما را اسکن می کنند اما پس از رسیدن به صفحه فرود، از پیشنهاد خود استفاده نمی کنند؟ یا حتی به اندازه کافی مجبور نیستند که کد QR شما را در وهله اول اسکن کنند؟
دانستن پاسخ این سؤالات به شما کمک می کند کدهای QR با عملکرد ضعیف را عیب یابی و تنظیم کنید تا کدهایی را که به خوبی کار می کنند منعکس کنند.
توصیه میکنم یک کد رهگیری UTM را در URL خود قرار دهید تا بتوانید عملکرد را بهتر اندازهگیری کنید. اگر از تجزیه و تحلیل های بازاریابی حلقه بسته استفاده می کنید یا اگر گزارش های عمیق تری در مورد کمپین های خود انجام می دهید، این امر به ویژه مهم است.
امروز کد QR خود را ایجاد کنید
حالا نوبت شماست! شما زمان کافی را صرف اسکن کدهای QR کرده اید، چرا خودتان آن را ایجاد نکنید؟ مراحل این مقاله را دنبال کنید و از یکی از تولیدکنندگان کد QR رایگان که توصیه کرده ایم برای قرار دادن کسب و کار، پروژه یا رویداد خود در دنیای واقعی استفاده کنید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژانویه 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید
آخرین دیدگاهها