TikTok با “TikTok Music” وارد بازار پخش موسیقی می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار پخش موسیقی عمدتاً در اختیار دو غول آمریکایی و سوئدی، Apple Music و Spotify است. به زودی، این غول‌ها ممکن است یک رقیب جدید از چین داشته باشند و آن TikTok Music است.

طبق گزارش‌ها، برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی چینی در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سرویس پخش موسیقی برای مقابله با اپل و اسپاتیفای است. TikTok قبلاً نشان داده است که از رقابت نمی ترسد و آماده است تا هر ریسکی را برای ورود به بخش های تجاری جدید انجام دهد. اپلیکیشن متعلق به ByteDance امیدوار است بتواند بخشی از پایگاه کاربران عظیم خود (1.67 میلیارد کاربر) را به مشترکین TikTok Music تبدیل کند.

موسیقی TikTok ضربه بزرگی برای اپل و اسپاتیفای است. این برنامه چینی با شرکت‌های بزرگ موسیقی، از جمله Universal Music Group، Warner Music Group و Sony Music همکاری خواهد کرد تا مجموعه خود را غنی کند. این سرویس در حال حاضر در برزیل در اندونزی موجود است، اما ممکن است امسال به بازارهای ایالات متحده و اروپا گسترش یابد.

موسیقی TikTok اینجا برای مبارزه با Apple Music و Spotify است

همه سرویس های پخش موسیقی به طور مشابه کار می کنند و TikTok Music نیز از این قاعده مستثنی نیست. می توانید به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید و سپس آنها را برای گوش دادن در آینده به کتابخانه خود اضافه کنید. اما TikTok Music دارای یک ویژگی است که به آن مزیت رقابتی نسبت به Apple Music و Spotify می دهد.

این برنامه دارای توصیه های آهنگ و مدیریت شخصی برای کمک به کاربران برای یافتن آهنگ های پرطرفدار در ویدیوها است. علاوه بر این، موسیقی TikTok اجازه می دهد تا کتابخانه های موسیقی را از پلتفرم های دیگر وارد کنید، لیست های پخش مشترک ایجاد کنید و با جستجوی متن آهنگ، آهنگی را پیدا کنید. این ویژگی‌ها اپلیکیشن را برای کاربران جوان TikTok جذاب‌تر می‌کند.

موسیقی TikTok همچنین دارای ویژگی شناسایی آهنگ است. این شبیه Shazam اپل است. یکی دیگر از ویژگی های برنامه، امکان نظر دادن روی آهنگ ها و آلبوم ها است که با هدف اجتماعی شدن برنامه اصلی هماهنگ است. در نهایت، موسیقی TikTok به کاربران اجازه می‌دهد با پیمایش عمودی، پیشنهادات آهنگ را پیدا کنند.

مشتریان برزیلی و اندونزیایی در حال حاضر از موسیقی TikTok با 3.49 دلار در ماه استفاده می کنند. هزینه اشتراک Apple Music در این کشورها دقیقاً به همان میزان است.

TikTok قبلاً به TechCrunch گفته بود که هدف آن ترکیب «قدرت کشف موسیقی در TikTok با بهترین سرویس استریم در کلاس» است. هنوز برنامه‌هایی برای انتشار ایالات متحده و اتحادیه اروپا توسط این شرکت مشخص نشده است. افزایش تنش در روابط ایالات متحده و چین و تلاش قانونگذار ایالات متحده برای ممنوعیت برنامه اصلی TikTok در کشور به دلیل نگرانی های امنیت ملی ممکن است این شرکت را قبل از گسترش به بازارهای غربی دو بار فکر کند.

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *