آموزش کیوبیس فصل دهم بخش سوم : پنجره Sample Editor

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ابزار Scrub

این دکمه را در نوار ابزار فعال نمایید . سپس در نقطه دلخواه داخل  پنجره اصلی کلیک نموده و دکمه ماوس را نگهدارید . به طرف راست بکشید تا صدا در شرایط عادی اجرا شود یا به طرف چپ بکشید تا صدا معکوس اجرا شود .

اگر صدا در پنجره Sample editor اجرا نمی شود ممکن است اتاق فرمان برنامه غیر فعال شده یا بدرستی تنظیم نشده باشد . در منوی اصلی و در منوی Devices  گزینه vst connection را انتخاب نمایید . برگه Studio  را باز کنید . دکمه enable control room را کلیک کنید سپس اطمینان حاصل کنید که درایو صوتی در این برگه فعال و مرتبط باشد .

 

 

تنظیم نقاط توقف ( Snap )

نقاط توقف  ( Snap points ) در واقع نشانه هایی هستند که در نقاط دلخواه مورد نظر در یک رویداد قرار می دهید . سپس می توانید به سرعت این نقاط را پیدا کرده و خط زمان را به آن منتقل نمایید . به طور معمول نقطه توقف در ابتدای رویداد قرار دارد . اما می توانید این نقطه را از ابتدای رویداد به هر نقطه دیگر منتقل نمایید . داخل پنجره Sample editor دکمه Show event را فعال نمایید تا رویداد در پنجره دیده شود . سپس چهارضلعی یا برچسب S را داخل رویداد پیدا کرده و کلیک نموده و بکشید و در نقطه دلخواه رها کنید . همچنین می توانید نقطه توقف را به کمک خط زمان تعیین نمایید . ابتدا خط زمان را کلیک نموده و کشیده و در نقطه دلخواه رها کنید . سپس به ترتیب Audio → snap point to cursor را کلیک کنید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش تصویری پاک کردن کش ویندوز 10 windows

 

انتخاب دامنه ها در پنجره Sample editor

برای انتخاب یک دامنه در یک رویداد صوتی ابتدا دکمه Range selection در نوار ابزار را فعال نموده و سپس داخل پنجره در نقطه شروع دامنه کلیک نموده و دکمه ماوس را نگهداشته و بکشید و در نقطه پایان دامنه دکمه را رها کنید .

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CJC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *