آموزش کیوبیس فصل هشتم بخش سوم : کاربرد نشانه ها ( MARKERS )

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دستکاری نشانه ها در شیار Markers

می توانید خط زمان را در نقطه موردنظر پروژه قرار داده و سپس دکمه Add marker در ناحیه تنظیمات شیار Markers را کلیک کنید تا یک نشانه استاندارد در آن نقطه ایجاد نمایید .

یا دکمه Add cycle marker را در همین ناحیه کلیک کنید تا یک نشانه پرخه ای بین دو نشانگر چپ و راست در پروژه ایجاد نمایید .

به کمک ابزار Selection می توانید هر یک از نشانه ها را به تنهایی انتخاب و فعال نمایید ( داخل شیار Markers ) یا یک کادر انتخاب پیرامون چند نشانه بکشید تا همزمان چند نشانه را یکجا انتخاب نمایید .

  • می توانید ابزار Draw یا Selection را فعال نموده و سپس در نقطه دلخواه دخل شیار Markers کلیک کنید تا یک نشانه جدید ایجاد نمایید .
  • برای ایجاد یک نشانه چرخه ای نیز از ابزار Draw یا Selection استفاده می کنیم . ابتدا کلید Ctrl را نگهداشته و سپس توسط یکی از این ابزارها داخل شیار Markers کلیک نموده و بکشید .

 

پیمایش در پروژه به کمک نشانه های چرخه ای

نشانه های چرخه ای ( Cycle markers ) بر خلاف نشانه های استاندارد معرف یک دامنه ( قسمت ) از پروژه می باشند . بنابر این از نشانه های چرخه ای برای انتقال خط زمان به یک نقطه خاص نمی توان استفاده نموده . تکنیکهای کاربرد نشنه های چرخه ای برای پیمایش در یک پروژه عبارتند از :

  • اگر داخل شیار Markers روی یک نشانه چرخه ای دوبار کلیک یا نام آن نشانه را در منوی Cycle در ناحیه تنظیمات شیار انتخاب نمایید ، نشانگرهای چپ و راست در پروژه بطور خودکار در دو طرف دامنه مربوط به این شیار قرار می گیرند .
  • برای حذف یک نشانه ابتدا دکمه Erase در نوار اصلی را فعال نموده و سپس داخل شیار Markers روی نشانه مورد نظر کلیک کنید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل هفدهم قسمت اول : میکسر

 

استفاده از نشانه ها برای نتخاب دامنه ها

نشانه های استاندارد به شما امکان می دهند با فشار دادن یک کلید به نقطه مورد نظر در پروژه منتقل شوید . همچنین به کمک نشانه های چرخه ای می توانید دامنه موردنظر در پروژه را بسرعت انتخاب و فعال نمایید .

ابزار Range selection را فعال نموده و داخل شیار  Markers در فاصله بین دو نشانه دوبار کلیک کنید . به این ترتیب بخش موردنظر در پروژه در فاصله بین دو نشانه بعنوان یک دامنه انتخاب و فعال می شود .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hqa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *