چارچوب واقعیت افزوده و جایگزین های آن

زمان مطالعه: 7 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چارچوب واقعیت افزوده و جایگزین های آن همراه ما باشید

در این پست، مایکروسافت Mesh و اینکه دقیقا چیست بحث خواهیم کرد . ما همچنین می‌خواهیم سایر پلتفرم‌های ارتباطی و همکاری مبتنی بر واقعیت افزوده را که می‌توانید استفاده کنید، فهرست کنیم.

مایکروسافت مش چیست؟

جایگزین های مش مایکروسافت

Microsoft Mesh یک چارچوب واقعیت افزوده است که محتوای دنیای واقعی و تولید شده توسط رایانه را برای ایجاد تجربیات همهجانبه در کنار هم قرار می دهد. سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با برخی از ویژگی‌های فوق‌العاده مانند آواتارها، صدای فضایی، و غیره، کارگران خود را بدون هیچ‌وقت به یکدیگر متصل کنند. همچنین می‌توانید مانند دنیای واقعی با تماس چشمی، حالات چهره و ژست‌ها ارتباط برقرار کنید.

این اساسا یکی دیگر از ویژگی هایی است که هدف آن بهبود همکاری تیمی از راه دور است. کل ایده پشت مش ایجاد حس هم‌حضور طبیعی و با هم بودن در طول جلسات است.

Microsoft Mesh با تیم های مایکروسافت ادغام شده است

 

مایکروسافت در حال ارائه Mesh Augmented Reality Framework به تیم های مایکروسافت برای تجربه های همهجانبه مشترک است. این آواتارها را در تیم‌ها ترکیب می‌کند که نماینده یک فرد هستند و کارمندان را قادر می‌سازد تا در جلسات بدون نیاز به فعال کردن دوربین خود ارتباط برقرار کنند. این به جلسات تیم شما سرگرمی بیشتری می بخشد.

این به شما امکان می دهد در یک جلسه Teams فضاهای فراگیر ایجاد کنید که می توان از طریق رایانه شخصی یا هدست های Quest 2 به آنها دسترسی داشت. علاوه بر این، قابلیت هایی مانند اتصال به یک فرد و گفتگوی کنار هم در فضا، گفتگوهای متعدد بدون صحبت کردن با یکدیگر، تعامل با اشیاء و موارد دیگر را در اختیار کارمندان قرار می دهد. همچنین می‌توانید ارائه‌ها را شروع کنید، انیمیشن‌ها را به اشتراک بگذارید، و غیره. بنابراین، Mesh می‌تواند برای تورهای راهنما، آموزش کارمندان، حضور در تیم و غیره استفاده شود.

علاوه بر ادغام با تیم های مایکروسافت، Mesh همچنین برای سازمان ها به عنوان یک برنامه مستقل در دسترس است. در حال حاضر، پیش‌نمایش خصوصی Mesh برای برنامه Microsoft Mesh Technical Adoption (Mesh TAP) در دسترس است. عموم مردم باید منتظر بمانند تا برای همه منتشر شود.

اکنون، اگر به دنبال مجموعه‌ای از سرویس‌ها و برنامه‌های مشابه هستید که به شما امکان می‌دهد با ابزارهای VR و AR با دیگران در یک فضای کاری تعامل داشته باشید، این پست به شما کمک می‌کند جایگزین مناسب را پیدا کنید. بنابراین، اجازه دهید بررسی کنیم.

مش: جایگزین های چارچوب واقعیت افزوده مایکروسافت

در اینجا چند جایگزین برای Microsoft Mesh وجود دارد که برای تجربیات همهجانبه مشترک استفاده می شود:

  1. GlarAssist
  2. آتش کمپ
  3. holo|یک کره
  4. وحشی
  5. GatherInVR
  6. vTime
  7. واقعیت را پیشگویی کنید
  8. اتم Imaginate

1] GlarAssist

GlarAssist یک نرم افزار کمک از راه دور بصری رایگان است و جایگزین خوبی برای Microsoft Mesh است. هدف اصلی آن این است که تیم شما با هم همکاری کند و کارآمدتر کار کند. این به کاربران امکان می دهد با استفاده از واقعیت افزوده در زمان واقعی تعامل داشته باشند، حاشیه نویسی AR بکشند، در صورت نیاز یک حاشیه نویسی را حذف کنند، با یکدیگر چت کنند، پیام ارسال کنند، فایل ها را به اشتراک بگذارند، و کارهای دیگر انجام دهند. همچنین می توانید صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید.

یک کاربر ثبت نام شده می تواند یک جلسه را شروع کند و سایر شرکت کنندگان می توانند با استفاده از شناسه جلسه به جلسه بپیوندند. پس از آن، همه کاربران در جلسات می توانند با استفاده از ویژگی های AR شروع به تعامل با یکدیگر کنند.

می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این سرویس در وب سایت آن مشاهده کنید. از هم اکنون رایگان است.

بخوانید: SMASHDOCs یک ابزار بهره‌وری و همکاری مبتنی بر وب است.

2] آتش کمپ

Campfire یکی دیگر از جایگزین های مش مایکروسافت است که برای ارتباط با استفاده از اشیاء و ویژگی های AR استفاده می شود. این احساس طبیعی افراد را در یک جلسه مجازی فراهم می کند، بنابراین همکاری و ارتباط بین افراد یک سازمان را بهبود می بخشد. در درجه اول بر رنگ آمیزی هولوگرافیک در یک سازمان تمرکز دارد.

شما می توانید صحنه های سه بعدی را از انواع مختلف مدل ها ایجاد کنید و با استفاده از لینک های آنها به اشتراک بگذارید. ابزارهای عالی برای توضیح و درک مفاهیم و برقراری ارتباط موثرتر در یک جلسه کاری ارائه می دهد. این ابزارها عبارتند از Pointer، Sketch، Flashlight، Slice، Grab و غیره.

این نرم افزار یک نسخه رایگان و همچنین یک نسخه Enterprise را ارائه می دهد. شما در نسخه رایگان آن محدودیت هایی خواهید داشت، به عنوان مثال می توان تا 5 پروژه ایجاد کرد، 5 صحنه در هر پروژه تولید کرد، 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی و غیره.

بخوانید: بهترین ابزارهای تخته سفید آنلاین برای ایجاد ایده های عالی.

3] holo|یک کره

holo|one sphere یکی دیگر از پلتفرم‌های همکاری واقعیت مختلط بلادرنگ (MR) برای
سازمان‌ها است. این می تواند توسط شرکت ها برای اهداف مختلف از جمله کمک از راه دور، همکاری مجازی، راهنمای گردش کار، و پوشش در اندازه واقعی استفاده شود. هدف اصلی این نرم افزار این است که به کارمندان اجازه دهد به طور موثر با استفاده از ویژگی های MR و AR ارتباط برقرار کنند.

4] وحشی

Wild یکی دیگر از جایگزین‌های مش مایکروسافت است که هدف آن تسهیل یک راه کارآمد و مؤثر ارتباط در سازمان‌ها با استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. برخی از ویژگی های کلیدی این نرم افزار به شرح زیر است:

  • می توانید فضاهای کاری مجازی مشترک ایجاد کنید و جلسات را در زمان واقعی انجام دهید.
  • می توان آن را با جریان های کاری Revit، SketchUp و BIM 360 ادغام کرد.
  • از فرمت های محبوب فایل های سه بعدی برای وارد کردن پشتیبانی می کند.
  • شما می توانید در یک فضا در زمان واقعی با افراد کار، ارائه و همکاری کنید.
  • این کراس پلتفرم است و به شما امکان می دهد به داده های خود از Meta Quest، HP Reverb، Pico Neo، HTC Vive، AR (آی او اس) یا دسکتاپ (Mac یا PC) دسترسی داشته باشید.
  • این شامل انواع ابزارهای طراحی برای بیان ایده های شما است.

بخوانید: بهترین برنامه های زوم برای آموزش، بهره وری، همکاری و ضبط.

5] GatherInVR

GatherInVR یکی دیگر از جایگزین های مش مایکروسافت است که تجربیات مشترک همهجانبه ای را فراهم می کند. این شامل چندین اتاق عمومی است که می توانید وارد آنها شوید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. پس از پیوستن به یک اتاق، می توانید نام و آواتار خود را سفارشی کنید.

در اینجا ویژگی های ارائه شده توسط GatherInVR آمده است:

  • چت: می توانید برای افراد حاضر در اتاق پیامک ارسال کنید.
  • React: ایموجی های مختلفی را برای واکنش به یک موقعیت ارائه می کند.
  • اشتراک گذاری: می توانید صفحه نمایش خود و همچنین ویدیو را از طریق وب کم به اشتراک بگذارید.
  • مکان: اگر می خواهید یک نقاشی اضافه کنید، یک دوربین قرار دهید، یک آواتار و صحنه درج کنید یا یک تصویر، ویدیو و غیره آپلود کنید، می توانید از این ویژگی استفاده کنید.
  • صدا: می توانید با افراد در یک فضا صحبت کنید.
  • اتاق های مورد علاقه: به شما امکان می دهد یک اتاق را به لیست مورد علاقه خود اضافه کنید.

6] vTime

vTime یکی دیگر از پلتفرم های ارتباطی مبتنی بر AR است. این در درجه اول یک برنامه پیام‌رسانی آواتار بین‌جهانی و شبکه اجتماعی متقابل واقعیت است که به شما امکان می‌دهد محتوای آواتار سه بعدی بسازید، به اشتراک بگذارید و کاوش کنید و با افراد واقعی در مکان‌های مجازی معاشرت کنید.

7] واقعیت را پیشگویی کنید

جایگزین Mesh بعدی در این لیست Foretell Reality است که تعامل انسانی را با استفاده از ابزارها و ویژگی‌های VR و AR افزایش می‌دهد. هدف آن بهبود ارتباطات، یادگیری و همکاری در محیط های فراگیر است. همه اینها با شبیه‌سازی واقعی سناریوها، نشان دادن ایده‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف، فعالیت‌های مشترک و غیره به دست می‌آیند. همچنین دارای ویژگی‌هایی برای نظارت و تجزیه و تحلیل نتایج و اشتراک‌گذاری بازخورد رفتاری و داده‌های استفاده برای بهبود بیشتر است.

حوزه های کلیدی آن شامل گروه های درمانی و حمایتی، توسعه مهارت های نرم و آموزش عالی است.

بخوانید: متاورس چیست؟ چگونه کار می کند؟

8] اتم Imaginate

Imaginate’s Atom یکی دیگر از پلتفرم‌های جلسه همهجانبه است که از AR و VR استفاده می‌کند. این به سازمان ها اجازه می دهد تا در محیط های مجازی با کمک VR و AR آموزش ببینند. اساساً به کاربران گوشه‌های مختلف دنیا اجازه می‌دهد دور هم جمع شوند، ارتباط برقرار کنند، آموزش ببینند و یاد بگیرند. برای انجام این کار، کاربران می توانند از محتوای سه بعدی تعاملی و بازی سازی شده استفاده کنند.

برخی از ویژگی‌های کلیدی آن عبارتند از ضبط صفحه، صدای فضایی، حالت‌های واقعیت مجازی و نمای صفحه، مرور وب، پلتفرم بدون کدنویسی و ابزارهای حاشیه‌نویسی. کاربران در یک محیط سه بعدی توسط آواتارها نشان داده می شوند. همچنین کاربران را قادر می سازد تا فایل های PDF، PPT، ویدئو و سایر فایل ها را به اشتراک بگذارند.

این شامل چندین شیء CAD است که می توانید آنها را در یک فضا به اشتراک بگذارید. به علاوه، شما همچنین می توانید اشیاء را حرکت دهید، بچرخانید و مقیاس دهید. شما می توانید آن را در هر دو حالت مستقل و مشترک استفاده کنید.

هولولنز برای چه مواردی استفاده می شود؟

مایکروسافت هولولنز یک هدست واقعیت ترکیبی است که با استفاده از آن می توانید محیط واقعی اطراف خود را مشاهده کنید و هولوگرام های سه بعدی را به آن اضافه کنید. کاربران می توانند با کمک حرکات دست یا دستورات صوتی خود با هولوگرام ها تعامل داشته باشند. این شامل ویژگی هایی مانند ردیابی دست، ردیابی چشم، نقشه برداری فضایی، میدان دید بزرگ و غیره است.

امیدواریم از این مقاله چارچوب واقعیت افزوده و جایگزین های آن مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RjYxEf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *