مزایای بازسازی ظروف تفلون نسبت به خرید آن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

قبل از اینکه ظروف تفلون تولید شوند، بخش قابل توجهی از فرایند پخت و پز دارای کمی دردسر بود. یکی از این دردسر ها، این بود که مواد غذایی به کف قابلمه می چسبید. آشپز ها برای رفع این مشکل، مجبور به استفاده بیش از حد از روغن بودند. البته به این موضوع هم اشاره داشته باشیم که امروزه زمانی که ظروف تفلون دچار آسیب شوند، دوباره این دردسر ها ایجاد خواهد کرد. شما می توانید با مراجعه به کارخانه های فعال در این زمینه، بازسازی ظروف تفلون را انجام دهید تا با خیالی آسوده آشپزی کنید. در ادامه این مطلب، بیشتر راجب مزایای ترمیم ظروف تفلون توضیح می دهیم.

مزایای استفاده پس از تعمیر تفلون ها

همانظور که می دانید، پس از بازسازی ظروف تفلون می توانید از تمامی مزایای آن ها بهره مند شوید. در ادامه 4 مورد از بهترین مزیت های استفاده پس تعمیر قابلمه تفلون از آن را برایتان شرح خواهیم داد تا با آن ها آشنا شوید.

  1. غذا به آن نمی‌ چسبد.

اگر شما نگران چسبیدن غذا به ظرف هستید، به شما این اطمینان را می دهیم که پس از بازسازی تفلون، هرگز دچار این مشکل نشوید. پوشش نچسب که هنگام تعمیر ظروف تفلون از آن استفاده خواهد شد، یک سطح غیر واکنشی و تقریباً بدون اصطکاک ایجاد خواهد کرد که آن را برای پخت و سرخ کردن انواع غذا ها متناسب می سازد. آن وقت شما می توانید بدون آن‌ که غذا به ماهیتابه یا قابلمه بچسبد، آشپزی کنید.

 

  1. آشپزی سالم ‌تری خواهید داشت.

یکی دیگر از مهم ‌ترین و بهترین مزایای ترمیم ظروف تفلون، این است که برای پخت و پزی ایده آل دیگر نیاز به استفاده روغن زیاد نیست. ظروف تفلون با قابیت نچسبی که دارند، به روغن بسیار کمتری نسبت به ظروف معمولی نیازمند می باشند تا غذا به سطح آن ‌ها نچسبد. اگر شما به فکر سلامتی خود و اعضای خانواده تان هستید، توصیه ما به شما این است که بعد از تعمیر تفلون، از آن ها استفاده نمایید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گردشگران به کدام مراکز خرید استانبول می روند؟

 

  1. شست و شوی آن آسان تر می شود.

اگر تا به امروز، بعد از آماده کردن یک وعده غذایی با یک ظرفشویی و یک قابلمه قدیمی در سینک روبه رو شده اید، پس می‌ دانید که تمیز کردن ظروف بعد از آشپزی چقدر کار خسته کننده ای خواهد بود. تعمیر قابلمه تفلون به شما این امکان را خواهد داد تا در کمترین زمان ممکن، آن را با مواد شوینده مایع بشویید. چون لایه های درونی آن نچسب می باشند و هرگز غذا به ته آنها نمی چسبید و به راحتی با یک اسکاچ نرم می توان آن را شست.

  1. از نظر ظاهری نسبت به سایر اجناس، زیبا تر هستند.

ظروف تفلون، به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی می توانند دکوراسیون یک آشپزخانه را تکمیل نشان دهند؛ حتی بعد از تعمیر ظروف تفلون، نه تنها زیبایی آن ها را از دست نمی دهند، بلکه زیباتر هم خواهند شد. شما زمانی که قصد بازسازی تفلون هایتان را دارید، می توانید کاملا رنگ آن ها را نسبت به سلیقه تان تغییر دهید.

آیا بازسازی ظروف تفلون برای سلامتی مضر است؟

یکی از سوال هایی که غالبا ذهن سفارش‌ دهندگان برای تعمیر تفلون را مشغول خواهد کرد، این می باشد که: آیا بازسازی و تعمیر ظروف تفلون برای سلامتی مضر است یا خیر؟. با توجه به این سوال، می توان گفت که برای رسیدن به پاسخ آن، بهتر است اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه بازسازی ظروف تفلون را مطالعه نمایید. در پاراگراف بعد، تمامی روش های بازسازی تفلون را برایتان شرح داده ایم تا با اطمینان کامل، ترمیم ظروف تفلون تان را انجام دهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین کارت‌های هدیه دیجیتال VISA برای خرید کدامند؟

نکات مهم و استاندارد در مورد بازسازی ظروف تفلون

متخصصان در زمینه تعمیر ظروف تفلون، نکاتی را ارائه داده اند که شما می توانید با مطالعه آن ها، در این باره اطمینان حاصل کنید. آن نکات به ‌شرح ذیل می باشند:

جنس روکش ظروف تفلون

جنس موادی که هنگام بازسازی تفلون برای روکش ظروف مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر کیفیت و ماندگاری از لحاظ حفظ سلامتی نیز دارای اهمین بسیار بالایی می باشد. بسیاری از کارخانه های مشغول در این زمینه از جمله الو تفلون، از بهترین مواد و مرغوب ترین آن ها برای بازسازی تفلون ها استفاده می کنند. یکی از این مواد ها، گرانیت است که مقاومت حرارتی بسیار بالاتری نسبت به تفلون نیز دارد و هرگز در هنگام پخت و پز با حرارت بالا، دچار آسیب نخواهد شد.

روش بازسازی ظروف تفلون

نحوه انجام بازسازی ظروف تفلون، امریست واجب که لازم است با دقت و مهارت انجام شود. در ادامه روش های بازسازی تفلون را برای تان شرح داده ایم.

مرحله اول: پاکسازی روکش تفلون قدیمی

جدا کردن روکش قدیمی ظروف برای تعمیر قابلمه تفلون، اولین مرحله بازسازی می باشد که معمولا از چند لایه تشکیل شده است. در این مرحله، ظروف قدیمی را در داخل کوره‌ های مخصوصی قرار خواهند داد. سپس با گرم شدن ظرف در داخل کوره، لایه ‌ها نچسب آن که آسیب دیده اند، به ‌راحتی از ظرف جدا شده و پاکسازی روکش به‌ طور کامل صورت می گیرد.

مرحله دوم: پاشیدن ماده سندبلاست به ظروف

بعد از اینکه ظروف را از داخل کوره خارج کردند، تمامی لایه ‌های آن از بین رفته اند. اما برای اینکه این کار به‌ صورت کاملا علمی و اصولی شکل گیرد، ماده سندبلاست را مورد استفاده قرار می دهند تا ترمیم ظروف تفلون به درستی انجام شود.

مرحله سوم و آخر: رنگ‌آمیزی بدنه بیرونی و پاشیدن لایه گرانیتی سطح داخلی

در این مرحله که مرحله پایانی می باشد، روی سطح بیرونی ظروف رنگ مورد نظر مشتری پاچیده خواهد شد. برای سطح داخلی نیز با بهترین متریال گرانیتی چندین لایه روکش نچسب در آن ایجاد خواهند کرد و پس از آن، تعمیر تفلون ها به پایان می رسد.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *