آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش دوم : افکتهای صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افکتهای   Insert

همانگونه که از نام این روش پیداست افکتها داخل مسیر سیگنال صدا درج می شوند . یعنی صدا باید از درون افکت عبور نماید . برای هر کانال صوتی یا هر گذرگاه می توانید حداکثر هشت افکت به روش Insert درج نمایید . سیگنالهای صوتی از درون افکتها و به ترتیب از بالا به پایین عبور می کنند . در برنامه Cubase sx دو شکاف انتهایی ( در هر کانال ) از نوع Post-eq و Post-folder می باشند . در برنامه Cubase sl  شکاف آخر همزمان نقش  Post-eq  و Post-folder  را ایفا می کند .

کدام برنامه های افزودنی را می توان بعنوان افکت Insert استفاده نمود ؟

بیشتر برنامه های افزودنی ( Plug-ins) را می توان بعنوان افکت نوع Insert استفاده نمود به طور کلی تنها محدودیت مربوط به تعداد ورودی ها و خروجی ها در افکت ها است . یک برنامه افزودنی برای اینکه بعنوان افکت Insert قابل اجرا باشد باید حداقل 1 تا 2 ورودی و 1 تا 2 خروجی داشته باشد . همچنین برای کانالهای صوتی استریو باید از یک افکت شامل حداقل دو ورودی استفاده نمایید . اما برای کانالهای صوتی Mono می توانید از افکتهای شامل یک یا دو خروجی استفاده نمایید و برای کانالهای صوتی چند کاناله می توانید از افکتهای دارای هرتعداد ورودی استفاده نمایید .

 

هدایت یک کانال یا گذرگاه صوتی به درون افکتهای Insert

برای تنظیم افکتهای Insert می توانید از پنجره میکسر ، پنجره تنظیمات کانال و یا ناحیه کاوشگر ( برای شیارهای صوتی ، شیارهای Group و شیارهای Fx ) استفاده نمایید .

در این قسمت از ناحیه کاوشگر استفاده نموده ایم اما روال کار در سایر پنجره ها نیز یکسان است .

  1. شیار مورد نظر را انتخاب و فعال نمایید در ناحیه کاوشگر قسمت Insert را باز کنید .
  2. در یک شکاف خالی کیلک نمودهو نام افکت مورد نظر را انتخاب نمایید .
  3. پنجره تنظیمات افکت آشکار می شود . تنظیمات را بدلخواه تغییر داده و پنجره را ببندید . با کلیک نمودن دکمه e مربوط به هر شکاف می توانید پنجره تنظیمات افکت درج شده در آن شکاف را آشکار یا پنهان نمایید .
  4. به همین ترتیب می توانید در هر یک از هشت شکاف Insert یک افکت قرار داده و تنظیم نمایید .
  5. با کلیک نمودن دکمه By pass می توانید تاثیر هر یک از افکت ها را بطور موقت خاموش نمایید . همچنین با کلیک نمودن دکمه off می توانید تاثیر هر یک از افکتهای درج شده را بطور کامل خاموش نمایید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل نهم بخش هفتم : پردازش صوتی

 

 

 

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dYj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *