شیائومی اولین کامپیوتر کوچک خود را معرفی کرد، هشت پیک آنرا بررسی میکند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

شیائومی برای وارد شدن به تقریباً همه چیز در دنیای فناوری مشهور است. این شرکت نه تنها محصولات مختلف فناوری بلکه کوله پشتی، مداد و چیزهای مختلف دیگر را نیز به فروش می رساند. بنابراین، ممکن است تعجب کنید که بدانید، تا به حال، شیائومی واقعاً یک مینی رایانه شخصی با نام تجاری خود روی آن نداشته است. خوب، این فقط تغییر کرد. شیائومی اولین مینی پی سی خود را معرفی کرد.

شیائومی اولین محصول مینی پی سی خود را معرفی کرد

این دستگاه اساساً در کنار شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو در چین راه اندازی شد. این احتمال وجود دارد که در آینده نیز آن را در بازارهای جهانی ببینیم، اگرچه ممکن است قیمت کمی بالاتری داشته باشد.

این دستگاه به سادگی “Mini PC” نامیده می شود و شیائومی در این مورد با اینتل همکاری کرده است. این دستگاه از پردازنده Intel Core i5-1240P، پردازنده نسل دوازدهم اینتل، تغذیه می‌کند. این یک CPU 12 هسته ای با طراحی ناهمگن 16 رشته ای است. حداکثر فرکانس توربو آن 4.4 گیگاهرتز است و دارای گرافیک Intel Iris Xe است.

از آلومینیوم ساخته شده است و دارای پورت های زیادی است

این Mini PC از آلومینیوم ساخته شده است، در واقع یک بدنه آلیاژ آلومینیومی یک تکه است. وزن آن 437 گرم است. سه پورت USB 3.2 Gen 2، یک پورت USB 2.0، دو درگاه Thunderbolt 4 و دو پورت HDMI 2.1 (پهنای باند 18 گیگابیت بر ثانیه) وجود دارد.

شیائومی همچنین 16 گیگابایت رم DDR4 (2×8 گیگابایت) را در اینجا قرار داده است. این یک رم دو کاناله 3200 مگاهرتزی است. اگر بخواهید می توانید آن را تا 64 گیگابایت افزایش دهید.

حافظه داخلی آن 512 گیگابایت است، اما تا 4 ترابایت قابل ارتقا است

همچنین یک درایو 512 گیگابایتی NVMe PCIe 4.0 SSD در اینجا وجود دارد. با این حال، می توانید آن را نیز گسترش دهید. این مینی پی سی در صورت نیاز از افزایش فضای ذخیره سازی تا 4 ترابایت پشتیبانی می کند.

ویندوز 11 از قبل روی دستگاه نصب شده است و جک هدفون 3.5 میلی متری نیز در آن تعبیه شده است. بلوتوث 5.3 و Wi-Fi 802.11 ax (2.4GHz/5GHz) پشتیبانی می شود.

سیستم دفع حرارت نیز گنجانده شده است

مینی پی سی شیائومی دارای ابعاد 112 در 112 در 38 میلی متر است، در صورتی که تعجب کنید. همچنین یک فن بزرگ 4600 دور در دقیقه در داخل و یک سیستم اتلاف حرارت لوله حرارتی دوگانه وجود دارد.

مینی پی سی شیائومی در رنگ مشکی عرضه می شود و در چین 3999 یوان (574 دلار) قیمت دارد. اگر بخواهید، می توانید یک مدل بدون فضای ذخیره سازی با قیمت 2999 یوان (431 دلار) تهیه کنید. این محصول ممکن است به بازارهای جهانی نیز برسد، خواهیم دید.

تصویر 2 کامپیوتر مینی شیائومی

5/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bZu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *