آموزش کیوبیس فصل چهاردهم قسمت سوم : سازه های VST

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایجاد اتوماسیون برای تغییرات

مانند سایر تنظیمات می توانید پارامترهای وسایل vst را در طول زمان اجرا دستکاری نموده و این تغییرات را ضبط نمایید تا بطور خودکار اجرا شوند .

  1. خط زمان را به ابتدای پروژه منتقل نمایید .
  2. دکمه cycle در نوار ابزار اصلی یا در پانل Transport غیرفعال باشد .
  3. شیار سوم Midi را انتخاب و فعال نمایید . سپس در ناحیه کاوشگر دکمه Edit vst instrument را کلیک کنید تا پنجره تنظیمات این وسیله باز شود .
  4. در این پنجره دکمه w را فعال کنید .
  5. اجرای پروژه را شروع نموده و همزمان پارامترها و تنظیمات vst را تغییر دهید . سپس دکمه Stop را کلیک کنید .
  6. دکمه w ر اغیر فعال نموده و سپس دکمه R را فعال نمایید . پروژه را از ابتدا اجرا نمایید تغییراتی که در پارامترها و تنظیمات vst ایجاد نموده اید طی زمان اجرا و بطور خودکار اجرا می شوند .

تنظیم Tempo

می توانید مقدار Tempo پروژه را برای تراک های midi در بستر زمان تغییر دهید . برای تغییر مقدار Tempo برای تراکهای صوتی با توجه به ثابت بودن این مقدار در رویدادهای صوتی باید از امکانات پنجره sample editor استفاده نمایید که در فصلهای قبلی به آن پرداخته ام . اما برای تغییر مقدار Tempo برای تراکهای  midi  :

  1. به ترتیب Project → tempo track در نوار منو را کلیک کنید .
  2. ابزار Draw در نوار ابزار این پنجره را فعال کنید . می توانید کل منحنی Tempo را به کمک دستگیره آبی رنگ جابجا نموده و افزایش یا کاهش دهید یا در یک نقطه میانه منحنی کلیک نموده و یک نقطه عطف جدید ایجاد نموده و سپس آن نقطه را به طرف بالا یا پایین بکشید .
  3. پنجره را ببندید . پروژه را اجرا نمایید . همانگونه که می شنوید شدت اجرای صدا Tempo برای شیارهای midi و صوتی تغییر کرده است . رویدادهای Midi بی درنگ با مقدار جدید Tempo هماهنگ می شوند . اما رویدادهای صوتی یک مقدار ثابت Tempo دارند . به این ترتیب اگر رویدادهای صوتی همجوار در یک شیار داشته باشید با افزایش مقدار Tempo این رویدادها روی هم نهادگی پیدا می کنند . به همین دلیل لازم است از امکانات پنجره sample editor برای ویرایش مقدار Tempo رویدادهای صوتی استفاده نمایید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل نهم بخش دوم : پردازش صوتی

” پایان “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YlF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *