حل مشکل وقتی Chkdsk نمی تواند اجرا شود زیرا حجم در فرآیند دیگری استفاده می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی حل مشکل وقتی Chkdsk نمی تواند اجرا شود زیرا حجم در فرآیند دیگری استفاده می شود همراه ما باشید

هنگامی که می‌خواهید نسخه خط فرمان CHKDSK را روی رایانه ویندوز خود اجرا کنید، اگر خطای درایو فعلی را نمی‌توان قفل کرد، Chkdsk نمی‌تواند اجرا شود زیرا صدا توسط دیگری استفاده می‌شود. پردازش، سپس این پست به شما کمک خواهد کرد.

 

نمی‌توان درایو فعلی را قفل کرد، Chkdsk نمی‌تواند اجرا شود زیرا حجم در فرآیند دیگری استفاده می‌شود

نمی‌توان درایو فعلی را قفل کرد، Chkdsk نمی‌تواند اجرا شود زیرا حجم در فرآیند دیگری استفاده می‌شود

این پیام معمولاً در صورتی ظاهر می‌شود که فایل‌های روی درایو در حال استفاده هستند، به عنوان مثال، درایو System، و ChkDsk قادر به اجرا نیست.

در حالی که همیشه می‌توانید با استفاده از پارامتر /x، حجم را مجبور به حذف یا باطل کردن همه دسته‌های فایل باز کنید، به دلیل احتمال از دست دادن داده‌ها، باید از این کار در نسخه‌های دسکتاپ ویندوز اجتناب شود. فساد.

بهترین گزینه برای شما استفاده از گزینه بله (بله) زمانی است که از شما خواسته می شود – آیا می‌خواهید دفعه بعد که سیستم شروع به کار کرد، این حجم بررسی شود؟

پس از انتخاب بله، کار خود را ذخیره کرده و رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید. از طرف دیگر، ممکن است به کار خود ادامه دهید و دفعه بعد که رایانه شما مجدداً راه اندازی می شود، ChkDsk اجرا می شود.

 

سایر خطاهای مشابه CHKDSK که ممکن است با آن مواجه شوید:

درایو فعلی را نمی توان قفل کرد به چه معناست؟

CHKDSK نمی توان درایو فعلی را قفل کرد نشان می دهد که ویندوز نمی تواند به درایو برای انجام عملیات دسترسی داشته باشد زیرا برنامه ها از آن استفاده می کنند. CHKDSK به دسترسی کامل به تمام داده های درایو نیاز دارد. برای حل این مشکل، همه برنامه‌ها را ببندید یا این عملیات را پس از راه‌اندازی مجدد سیستم در حالت ایمن انجام دهید تا مطمئن شوید هیچ برنامه پس‌زمینه مانع قفل نمی‌شود. بهترین گزینه اجرای CHKDSK در زمان بوت است.

چگونه CHKDSK را روی یک حجم خاص اجرا کنم؟

برای اجرای CHKDSK روی یک حجم خاص، مانند درایو D خود، Command Prompt را به عنوان Administrator باز کنید و chkdsk D را تایپ کنید: جایگزین «< /span> را برای مکان یابی قسمت های بد و اطلاعات قابل خواندن را بازیابی کنید./r را برای رفع خطاها یا /f‘ با حرف درایو مناسب. D

امیدواریم از این مقاله حل مشکل وقتی Chkdsk نمی تواند اجرا شود زیرا حجم در فرآیند دیگری استفاده می شود مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qdubXN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *