حل مشکل اعوجاج ( دیستورت ) صدای تلویزیون توشیبا

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی حل مشکل اعوجاج ( دیستورت ) صدای توشیبا همراه ما باشید

تلویزیون توشیبا یک تجربه تماشای کاملاً فراگیر را ارائه می دهد، اما برخی از کاربران گزارش می دهند که اغلب هنگام پخش برنامه های زنده یا محتوای درخواستی با مشکلات اعوجاج صدا مواجه می شود.

اگر تلویزیون توشیبا شما اعوجاج صدا را تجربه می کند، ممکن است تنظیمات صدا به درستی پیکربندی نشده باشد یا کابل خروجی صدا آ دیده باشد. برای رفع این مشکل، به “Sound Settings” در تلویزیون بروید، “Sound Mode” را به “Stereo” تغییر دهید، “Dynamic Bass” را غیرفعال کنید، و خروجی دیجیتال را روی “PCM” یا “Dolby Digital” پیکربندی کنید. اگر این کار انجام نشد، کابل خروجی صدا را برای هر گونه آسیب بررسی کنید و آن را با یک کابل جدید جایگزین کنید. 

در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا تلویزیون توشیبا شما دارای مشکلات اعوجاج صدا است و چه اقداماتی می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید.

چرا تلویزیون توشیبا من اعوجاج صدا دارد؟

چرا تلویزیون توشیبا من اعوجاج صدا دارد؟

یکی از موارد زیر ممکن است دلیلی باشد که تلویزیون توشیبا هنگام تماشای هر فیلم یا نمایشی دچار اعوجاج صدا می شود:

  • اسپیکر داخلی یا خارجی معیوب
  • کابل خروجی معیوب
  • صدای تلویزیون خیلی زیاد یا تنظیمات صوتی نادرست است.
  • اشکال نرم افزاری
  • دریچه های کثیف بلندگو روی تلویزیون.
  • نرم افزار سیستم تلویزیون قدیمی

چگونه صدای تلویزیون توشیبا را برطرف کنم؟

چگونه صدای تلویزیون توشیبا را برطرف کنم؟

اگر تلویزیون توشیبا شما دارای اعوجاج صدا است، در اینجا 7 راه حل آزمایش شده و آزمایش شده وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از شر این مشکل خسته کننده خلاص شوید.

تلویزیون را مجددا راه اندازی کنید

یک راه‌اندازی مجدد ساده اغلب مانند جادو عمل می‌کند تا اشکالات جزئی سیستم را که باعث ایجاد اعوجاج صدا در تلویزیون توشیبا شما می‌شوند، برطرف کند. برای انجام این:

  • “Power” را در پنل جلویی یا پشتی تلویزیون توشیبا  فشار دهید تا آن را خاموش کنید.
  • تلویزیون را از پریز برق جدا کنید.
  • 25-30 ثانیه صبر کنید تا جریان باقیمانده تخلیه شود.
  • برای راه اندازی مجدد تلویزیون توشیبا، دکمه  «Power» را دوباره فشار دهید .

پس از آن، هر فیلم یا نمایشی را در تلویزیون توشیبا خود پخش کنید و اگر مشکل ادامه داشت تأیید کنید. 

توجه: راه اندازی مجدد تلویزیون توشیبا مشکل کم نور شدن صفحه را نیز حل می کند

کابل خروجی را بررسی کنید 

اگر یک دستگاه صوتی خارجی را از طریق کابل HDMI یا اپتیکال به تلویزیون خود متصل کرده اید، ممکن است معیوب یا آسیب دیده باشد. به همین دلیل، تلویزیون توشیبا شما هنگام تماشای چیزی دچار اعوجاج صدا می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه گوشی اندروید خود را به تلویزیون وصل کنیم

بهترین راه حل در اینجا این است که کابل خروجی صدا را به دقت بررسی کنید تا آسیب دیده باشد و آن را با کابل جدید جایگزین کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، پورت خروجی را برای هر گونه ایراد بررسی کنید و برای تعویض آن از متخصص کمک بگیرید. 

همچنین می توانید به جای HDMI یا Optical از کابل خروجی صوتی دیگری، RCA استفاده کنید.

توجه: کابل HDMI ناسازگار همچنین منجر به مشکلات اعوجاج صدا در تلویزیون توشیبا شما می شود. بنابراین، مطمئن شوید که از یک سازگار استفاده کرده و رفع آن را تأیید کنید. 

حجم صدا را کاهش دهید

استفاده از صدای خیلی زیاد در تلویزیون توشیبا اغلب باعث اعوجاج صدا می شود و تجربه کلی تماشای شما را خراب می کند. 

بنابراین، با استفاده از دکمه (-) روی کنترل از راه دور یا پنل جلو/پشت تلویزیون توشیبا صدا را کاهش دهید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

توجه: از یک دستگاه صوتی خارجی دیگر با تلویزیون توشیبا خود استفاده کنید تا ببینید آیا این به رفع اعوجاج صدا کمک می کند. 

تنظیمات صدا را در تلویزیون بررسی کنید

هنگامی که تنظیمات صوتی در تلویزیون توشیبا شما به درستی پیکربندی نشده باشد، معمولاً باعث ایجاد صدا در اعوجاج می شود. این به این دلیل است که تلویزیون ممکن است سعی کند صدا را به گونه‌ای پردازش کند که با منبع ورودی یا محتوایی که تماشا می‌کنید مطابقت نداشته باشد.

برای رفع این مشکل، تنظیمات صدا را در تلویزیون توشیبا به این ترتیب پخش کنید:

  • “Menu” را روی کنترل از راه دور ارائه شده با تلویزیون توشیبا فشار دهید .
  • به “صدا” بروید .
  • “حالت صدا” را به “استریو” تغییر دهید .
  • “Dynamic Bass” را غیرفعال کنید .
  • خروجی دیجیتال را روی «PCM» یا «Dolby Digital» پیکربندی کنید.
پیکربندی تنظیمات صدا در تلویزیون توشیبا

هنگامی که تنظیمات صدا را در تلویزیون توشیبا خود تغییر دادید، یک برنامه را در هر کانالی تماشا کنید و ببینید که آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر. 

دریچه های بلندگو را تمیز کنید

با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله در دریچه های بلندگو جمع می شوند که بر عملکرد تلویزیون از جمله کیفیت صدا تأثیر می گذارد. 

برای رفع این مشکل، دریچه های تلویزیون خود را با دنبال کردن مراحل زیر تمیز کنید: 

  • تلویزیون توشیبا خود را با استفاده از دکمه پاور خاموش کنید و آن را از منبع برق جدا کنید. 
  • دریچه های بلندگو را در کنار یا پشت تلویزیون قرار دهید.
  • از یک قوطی هوای فشرده استفاده کنید تا گرد و غبار و زباله ها را از دریچه ها خارج کنید. 
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 بهترین تلویزیون گوگل در سال 2024

پس از تمیز کردن دریچه‌ها، تلویزیون توشیبا را روشن کنید و بررسی کنید که مشکل برطرف شده است. 

به روز رسانی سیستم عامل تلویزیون توشیبا

اگر تلویزیون توشیبا شما با نسخه سیستم عامل قدیمی اجرا می شود، ممکن است با آخرین فرمت های صوتی سازگار نباشد و منجر به مشکلات صدا شود. 

بهترین گزینه شما در اینجا این است که تلویزیون توشیبا خود را با مراحل زیر به آخرین نسخه به روز کنید:

:

  • به صفحه اصلی بروید
  • نماد “تنظیمات” را انتخاب کنید .
  • “درباره” را انتخاب کنید .
  • “System Software Update” را انتخاب کنید .
  • برای تکمیل فرآیند به‌روزرسانی، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید. 

تلویزیون فایر توشیبا: 

  • از صفحه اصلی به “تنظیمات” بروید
  • “My Fire TV” را انتخاب کنید .
  • به «درباره» بروید .
  • “Install System Update” را انتخاب کنید .
  • اجازه دهید تلویزیون جستجو کند و به‌روزرسانی‌های جدید را پیدا کند و سپس آنها را نصب کند. 

مدل های دیگر:

  • “Home” (روی کنترل از راه دور) را فشار دهید .
  • “سیستم” را انتخاب کنید .
  • “نرم افزار ارتقا” را انتخاب کنید .
  • «اسکن برای به‌روزرسانی» را انتخاب کنید .
  • “بله” را انتخاب کنید .

هنگامی که تلویزیون شما به روز شد، خروجی صدا را بررسی کنید و امیدوارم مشکل اعوجاج صدا در حال حاضر حل شود.

اطلاعات : سیستم عامل قدیمی نیز به صفحه سیاه تلویزیون توشیبا شما منجر می شود. 

مشکلات سخت افزاری را بررسی کنید

اگر تمام راه حل های بالا را امتحان کرده اید، اما تلویزیون توشیبا شما همچنان مشکل اعوجاج صدا دارد، ممکن است بلندگوی داخلی آن معیوب باشد. 

در چنین مواردی، توصیه می شود برای تشخیص و تعمیر هر گونه مشکل سخت افزاری احتمالی با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید. 

همچنین می توانید با تیم پشتیبانی توشیبا تماس بگیرید تا مشکل را با آنها در میان بگذارید. آنها ممکن است یک تکنسین را برای تعمیر تلویزیون بفرستند یا اگر محصول تحت گارانتی باشد، آن را با یک تلویزیون جدید جایگزین کنند. 

در اینجا چند راه برای تماس با تیم پشتیبانی توشیبا آمده است:

می توانید از دوشنبه تا جمعه از ساعت 6 صبح تا 5 بعد از ظهر به وقت ایالات متحده با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

نتیجه

در این راهنمای دقیق، ما بررسی کرده‌ایم که چرا تلویزیون توشیبا هنگام پخش فیلم یا نمایش، اعوجاج صدا دارد و چگونه می‌توانید این مشکل را حل کنید. 

با این راه حل هایی که در اختیار شماست، امیدواریم تلویزیون توشیبا شما اکنون خروجی صدای بسیار شفاف و روان تری داشته باشد.

 

امیدواریم از این مقاله حل مشکل اعوجاج ( دیستورت ) صدای تلویزیون توشیبا مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZrbEos
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *