تفریحات شبانه قشم، راهنمای سفر

زمان مطالعه: 5 دقیقه

، راهنمای سفر

جزیره جنوبی قشم که در آب‌های خلیج فارس قرار دارد، در اغلب روزهای سال دارای هوایی گرم و مرطوب است. اما عاملی که این جزیره را به مقصدی مهم در گردشگری بدل کرده، وجود تفریحات و زندگی شبانه در قشم است. با پایین رفتن خورشید، هوای جزیره تغییر می‌کند. کم کم نسیمی خنک از روی آب برمی‌خیزد و هوایی دلچسب را برای لذت بردن از تفریحات شبانه قشم رقم می‌زند.

جزیره دیدنی و بکر قشم از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری ایران است. این جزیره در فصل‌های سرد سال به دلیل معتدل بودن هوا، گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند. اما با وجود تفریحات آبی مهیج و همینطور سرگرمی‌های شبانه که در این جزیره رایج است، بهار و تابستان نیز می‌تواند باعث شود در سفر خود به قشم لذت‌های تازه‌ای را تجربه کنید. در ادامه این مطلب نکاتی را درباره سفر به قشم و بهره بردن از زندگی شبانه در این جزیره با شما در میان می‌گذاریم. با ما راهی سفر به جنوب ایران شوید تا در اولین فرصت چمدان خود را ببندید و راهی سفری جذاب و متفاوت به قشم شوید.

راه‌های رسیدن به قشم

مسیرهای دسترسی به جزیره جنوبی قشم که بزرگترین جزیره ایران است، تنوع لازم برای انواع مختلف سفر را دارند. برای رسیدن به این جزیره شگفت انگیز می‌توانید مسیر هوایی، ریلی و جاده‌ای را انتخاب کنید. سفر با هواپیما به مقصد قشم از دو طریق صورت می‌گیرد. می‌توانید بلیطی مستقیم به مقصد قشم را خریداری کنید یا بلیط خود را به مقصد بندرعباس تهیه کرده و از اسکله حقانی واقع در بندرعباس به وسیله شناورهای مسافربری خودتان را به قشم برسانید.

تجربه سفر با قطار نیز به خصوص اگر گروهی سفر می‌کنید، بسیار خوشایند و خاطره‌ساز است. اگر برای رسیدن به جزیره قشم سفر ریلی را انتخاب کردید، بلیط قطار را به مقصد بندرعباس تهیه کنید و از آنجا با سفر دریایی کوتاهی به جزیره برسید. شناورهای مسافربر که در اسکله حقانی بندرعباس دارای ایستگاه هستند، با هزینه بسیار کمی شما را در عرض کمتر از یک ساعت شما را به قشم می‌رسانند. از این مسیر دریایی کوتاه ولی به یاد ماندنی، لذت بسیاری خواهید برد.

یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای رسیدن به قشم، تجربه سفر جاده‌ای با اتوبوس یا وسیله نقلیه شخصی است. از مسیر یزد و سیرجان، همچنین از مسیر اصفهان، جهرم و لار می‌توانید به بندرعباس برسید. سپس وسیله نقلیه خود را به لندیگ کرافت تحویل داده و آن را در جزیره قشم تحویل بگیرید.

درباره جزیره قشم

جزیره قشم طبیعتی بی‌نظیر دارد که با دیدن هر قسمت از آن، حیرت زده می‌شوید. این جزیره که در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده، عمر تاریخی زیادی دارد. از همین رو، جاذبه‌های تاریخی و البته طبیعی ولی عجیب قشم مثال زدنی هستند. بر اثر تحولات طبیعی در این منطقه، صخره‌ها و کوه‌ها حالت‌های عجیبی به خود گرفته‌اند و جاهای دیدنی قشم را پدید آورده‌اند. غارهای قشم، دره‌های طبیعی، جنگل‌های شناور روی آب و … از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه خاص جغرافیایی است. ژئوپارک جهانی قشم تنها ژئوپارک خاور‌میانه است که در سال ۲۰۰۶ به ثبت شبکه‌جهانی ژئوپارک‌ها در یونسکو رسید. ایران با داشتن جزیره قشم به عنوان یکی از ۱۹ کشور جهان از امتیازات پارک ژئوفیزیک بهره‌مند شده است. تندیس‌های طبیعی ، چین‌خوردگی‌ها و کوه‌های عجیب که به شکل حیوانات در آمده‌اند، ستون‌های سنگی که در نتیجه فرسایش پدید آمده‌اند و … هر کدام به نوعی به جذابیت جزیره قشم افزوده‌اند.

تفریحات دریایی جزیره قشم، آثار باستانی پا بر جا، فرهنگ بومی خاص و جذاب منطقه، مرکزهای خرید متنوع با کالاهای خاص و … هر کدام از دلایل پر تردد بودن این مقصد جنوبی است که در تمام فصل‌های سال میزبان گردشگرهای داخلی و خارجی است.

شب را در قشم چگونه بگذرانیم؟

تفریحات شبانه قشم که از طرفداران زیادی برخوردار هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

پارک‌های ساحلی جزیره قشم

پارک‌های ساحلی جزیره قشم هر کدام زیبایی و ویژگی‌های خاص خود را دارند. ساحل زیتون، ساحل مرجان، ساحل آفتاب قشم، پارک ساحلی سینما دریا و پارک ساحلی هلر چند نمونه از پارک‌های ساحلی قشم هستند که شب‌های زنده‌ای دارند. نشستن کنار آب و لذت بردن از صدای امواج دریا، شب را به آرامشی مطلق پیوند می‌زند. در این پارک‌ها اغلب آلاچیق‌ ساحلی، بوفه مواد غذایی، بازارهای فروش صنایع دستی، رستوران، زمین بازی کودکان، مسیر دوچرخه سواری و … وجود دارد. در بعضی از پارک‌های ساحلی مانند زیتون، سینمای چند بعدی قرار دارد که شب‌های مهیجی را برای مسافران می‌سازد.

دره ستارگان

دره ستارگان از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی قشم است که شب‌های بی‌نظیری دارد. زیر آسمان فوق‌العاده دره ستارگان دراز بکشید و در خیالتان ستاره‌ها را بچینید. لذتی که در دره ستارگان از تماشای آسمان می‌برید، غیر قابل وصف است.

تماشای فیتوپلانکتون‌ها در جزیره لارک

فیتوپلانکتون‌ها موجودات آبزی درخشنده‌ای هستند که شب‌ها خط میان دریا و ساحل را درخشان می‌کنند. منظره دریا با این نوار سبز آبی که در سیاهی شب برق می‌زند از دیدنی‌ترین مناظری است که در جزیره‌های جنوبی مانند لارک و هرمز به چشم می‌بینید.

تماشای جزیره از مرتفع‌ترین نقطه آن، بام قشم

بلندترین نقطه قشم در روستای سهیلی قرار دارد که مردم آن را به بام قشم می‌شناسند. در این نقطه مرتفع، جزیره را که با چراغ‌ خانه‌ها و خیابان‌ها روشن است، از بالا می‌بینید.

اقامت در سفر به قشم

قشم در سال‌های اخیر به مرکز بوم گردی ایران تبدیل شده است. مردم جزیره با لبخند همیشگی خود، از بهترین میزبان‌های بومی ایران هستند. اقامتگاه‌های بوم گردی قشم که تنوع بسیار بالایی دارند، توسط مردم بومی قشم اداره می‌شوند. طراحی اقامتگاه و شیوه مهمان نوازی بوم گردی‌ها به گونه‌ای است که اصالت فرهنگ منطقه به تمامی در آن حفظ شده است.

جاباما مرجع تخصصی اجاره اینترنتی اقامتگاه بوم گردی در قشم است که با مراجعه به سایت و اپلیکیشن آن، می‌توانید با تعیین بازه قیمتی مورد نظرتان، به فهرستی از اقامتگاه‌های قشم دسترسی پیدا کنید. در سایت و اپلیکیشن این مجموعه معتبر، مشخصات و جزییات هر اقامتگاه را در صفحه اختصاصی خودش مطالعه و تصاویر اقامتگاه را مشاهده می‌کنید. سپس اتاق مورد نظرتان را رزرو آنلاین کرده و از پشتیبانی شبانه روزی این مجموعه بهره‌مند می‌شوید. برای رزرو اقامتگاه قشم به این برند که کاربران زیادی دارد، اعتماد کنید.

اقامتگاه نخل ناخدا یکی از بوم گردی‌های قشم است که در جاباما امتیاز بالایی دارد. نظرات کاربران را در بخش دیدگاه صفحه اختصاصی اقامتگاه نخل ناخدا بخوانید تا با خیالی آسوده رزرو قطعی محل اقامت خود را در قشم به صورت آنلاین انجام دهید و راهی این سفر به یاد ماندنی شوید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UZq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *