آموزش کیوبیس فصل هشتم بخش سوم : کاربرد نشانه ها ( MARKERS )

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دستکاری نشانه ها در شیار Markers

می توانید خط زمان را در نقطه موردنظر پروژه قرار داده و سپس دکمه Add marker در ناحیه تنظیمات شیار Markers را کلیک کنید تا یک نشانه استاندارد در آن نقطه ایجاد نمایید .

یا دکمه Add cycle marker را در همین ناحیه کلیک کنید تا یک نشانه پرخه ای بین دو نشانگر چپ و راست در پروژه ایجاد نمایید .

به کمک ابزار Selection می توانید هر یک از نشانه ها را به تنهایی انتخاب و فعال نمایید ( داخل شیار Markers ) یا یک کادر انتخاب پیرامون چند نشانه بکشید تا همزمان چند نشانه را یکجا انتخاب نمایید .

  • می توانید ابزار Draw یا Selection را فعال نموده و سپس در نقطه دلخواه دخل شیار Markers کلیک کنید تا یک نشانه جدید ایجاد نمایید .
  • برای ایجاد یک نشانه چرخه ای نیز از ابزار Draw یا Selection استفاده می کنیم . ابتدا کلید Ctrl را نگهداشته و سپس توسط یکی از این ابزارها داخل شیار Markers کلیک نموده و بکشید .

 

پیمایش در پروژه به کمک نشانه های چرخه ای

نشانه های چرخه ای ( Cycle markers ) بر خلاف نشانه های استاندارد معرف یک دامنه ( قسمت ) از پروژه می باشند . بنابر این از نشانه های چرخه ای برای انتقال خط زمان به یک نقطه خاص نمی توان استفاده نموده . تکنیکهای کاربرد نشنه های چرخه ای برای پیمایش در یک پروژه عبارتند از :

  • اگر داخل شیار Markers روی یک نشانه چرخه ای دوبار کلیک یا نام آن نشانه را در منوی Cycle در ناحیه تنظیمات شیار انتخاب نمایید ، نشانگرهای چپ و راست در پروژه بطور خودکار در دو طرف دامنه مربوط به این شیار قرار می گیرند .
  • برای حذف یک نشانه ابتدا دکمه Erase در نوار اصلی را فعال نموده و سپس داخل شیار Markers روی نشانه مورد نظر کلیک کنید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش سوم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

 

استفاده از نشانه ها برای نتخاب دامنه ها

نشانه های استاندارد به شما امکان می دهند با فشار دادن یک کلید به نقطه مورد نظر در پروژه منتقل شوید . همچنین به کمک نشانه های چرخه ای می توانید دامنه موردنظر در پروژه را بسرعت انتخاب و فعال نمایید .

ابزار Range selection را فعال نموده و داخل شیار  Markers در فاصله بین دو نشانه دوبار کلیک کنید . به این ترتیب بخش موردنظر در پروژه در فاصله بین دو نشانه بعنوان یک دامنه انتخاب و فعال می شود .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hqa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *