همه ما یک تبلت جدید Nvidia Shield می خواهیم و اکنون زمان مناسبی است

زمان مطالعه: 8 دقیقه

 

اندازه تبلت و قلم Nvidia Shield تغییر اندازه داد

 

دستگاه‌های Shield TV انویدیا مدت‌هاست که به‌عنوان بهترین گجت‌های پخش تلویزیون اندروید در سراسر جهان شناخته می‌شوند، و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. آنها سطح خوبی از قدرت و تعداد زیادی از ویژگی‌های نرم‌افزاری مفید را دارند، در حالی که انویدیا تعهد سال‌ها به‌روزرسانی را ارائه کرده است که تقریباً همه تلفن‌های اندرویدی موجود در بازار را شکست می‌دهد.

اگرچه این اولین محصول Shield انویدیا نبود. علاقه مندان دیرینه اندروید به یاد دارند که Nvidia Shield Portable اولین دستگاه شیلد این شرکت بود، اما این تبلت بعدی Shield بود که چشمان بسیاری را به خود جلب کرد. اولین و تنها تبلت انویدیا با داشتن پردازنده Tegra K1، صفحه نمایش 1920 در 1200، قلم و تنظیم چهار بلندگو، تقریباً به همان خوبی که در سال 2014 ساخته شد، بود.

بیشتر قطعات بازی اینجا هستند

NVIDA Shield TV Controller IO در دست

چشم انداز تبلت های امروزی از دو جنبه کلیدی با سال 2014 متفاوت است. اولاً، استریم بازی به عنوان جایگزینی برای بازی های محلی، افزایش چشمگیری داشته است. در سال 2014، Remote Play سونی و برنامه‌های PC شخص ثالث تنها راه‌هایی برای پخش جریانی بازی‌ها بر روی تلفن شما از طریق اتصال بی‌سیم بودند.

انویدیا همچنین سرویس بازی ابری طولانی مدت خود را دارد که Geforce Now نام دارد. این پلتفرم به شما امکان می دهد از راه دور کتابخانه بازی خود را از طریق سرورهای قدرتمند Nvidia پخش کنید. بهتر از همه، Geforce Now از چندین فروشگاه بازی مانند Steam، Epic Game Store و Ubisoft Connect پشتیبانی می‌کند. مهم نیست که چه سرویسی را انتخاب می کنید، تبلت های امروزی برای بازی های قابل حمل عالی هستند.

اندروید دارای بازی‌ها، سرویس‌های استریم و پشتیبانی از کنترلر است.

پشتیبانی از کنترلر زمینه دیگری است که از روزهای اولیه اندروید شاهد پیشرفت های بزرگی بوده است. پلتفرم گوگل از زمان Honeycomb و Ice Cream Sandwich از کنترلرها پشتیبانی می کرد، اما پشتیبانی در بازی ها داستان دیگری بود.

خوشبختانه، امروز هیچ کمبودی در بازی‌های سازگار با کنترلر در فروشگاه Play مشاهده نمی‌شود و بازی‌های بزرگی مانند Alien: Isolation، Apex Legends Mobile، Call of Duty: Mobile، Dead Cells، GRID Autosport و Stardew Valley پیشرو هستند. ضرری ندارد که کنترلرهای جدیدتر مانند کنترل از راه دور Nintendo Switch و PS5 DualSense نیز با این پلتفرم سازگار هستند.

تلفن‌های بازی امروزی همچنین نرم‌افزار نقشه‌برداری مجدد بسیار قوی ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد از دکمه‌های شانه دستگاه در بازی‌هایی استفاده کنید که در وهله اول واقعاً از گیم‌پد پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین ما مطمئناً محیط دوستانه تری برای کنترلرها داریم.

جهان (و گوگل) ظاهراً دوباره به تبلت ها اهمیت می دهد

دستگاه های اندروید 12L

 

یکی دیگر از دلایلی که انویدیا به این بازار تبدیل شده است این است که تبلت‌های اندرویدی در چند سال گذشته احیا شده‌اند و این امر به لطف همه‌گیری همه‌گیر بوده است. دسته دستگاه ها در اواخر دهه 2010 از بین رفت و بازار جهانی با کاهش 1.5 درصدی نسبت به سال قبل در سال 2019 به 144 میلیون دستگاه در سال قبل از همه گیری جهانی رسید. این کاهش چندان بد به نظر نمی رسد، اما IDC از فروش 229.6 میلیون دستگاه تبلت در سال 2014 خبر داد.

در مقایسه، محموله جهانی تبلت در سال 2020 به 163.5 میلیون دستگاه و در سال 2021 به 168.5 میلیون دستگاه رسید. این شتاب پس از سه ماهه چهارم سال 2021 کاهش سالانه و در سال 2022 شاهد dcclines بیشتر شد، اما هنوز هم آهن به اندازه کافی داغ است تا انویدیا بتواند به آن دست پیدا کند. با تبلت Shield خودش ضربه بزنید. به هر حال، مصرف رسانه، یکی از نقاط قوت خط Nvidia Shield، یکی از چندین عامل کلیدی این تجدید حیات در وهله اول بود.

بازار تبلت ها شاهد رشد بی سابقه ای بوده است، در حالی که گوگل (در نهایت) جنبه نرم افزاری همه چیز را اصلاح می کند.

علاقه مجدد به تبلت ها به طور خلاصه با تلاش های خود گوگل برای تمرکز بر عامل شکل همزمان است. دارنده پلتفرم اندروید 12L را در اکتبر 2021 معرفی کرد که تبلت ها، تاشوها و سایر دستگاه های اندرویدی با صفحه نمایش بزرگ را هدف قرار می دهد که همگی در اندروید 13 قرار می گیرند. همچنین در کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2022 تایید کرد که به روز رسانی خواهد شد. 20 برنامه شخص اول با رابط های متمرکز بر تبلت. من حدس می‌زنم که خیلی دیر بهتر از هرگز هرگز، اما امیدواریم گوگل این حرکت را حفظ کند.

بنابراین، با تعداد زیادی از دستگاه‌های جدید در چشم‌انداز تبلت‌ها و قرار دادن گوگل در زمینه نرم‌افزار، در اینجا یک پایه قوی برای عرضه‌های تبلت‌های آینده و به طور کلی یک اکوسیستم سالم‌تر وجود دارد.

سس مخفی انویدیا برای تبلت ها

مقایسه Nvidia DLSS در Fortnite، روشن و خاموش می شود

انویدیا همچنین دارای چندین نقطه قوت داخلی است که به خوبی با تبلت های آینده جفت می شود. برای نمونه، دستگاه‌های Shield TV همچنین از ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی برای ویدیوها پشتیبانی می‌کنند و وضوح ویدیوها را تا 4K افزایش می‌دهند تا بتوانید تصویر دقیق‌تری دریافت کنید. فناوری وضوح فوق العاده ویدیویی مشابه نیز در گوشی های هوشمندی مانند OnePlus و Xiaomi موجود است (البته به طور کلی وضوح خروجی کمتری را هدف قرار می دهد)، بنابراین ما انتظار داریم که این فناوری را در تبلت جدید Nvidia ببینیم.

یکی دیگر از فناوری‌های انویدیا که پیاده‌سازی آن در لوح‌های آینده منطقی است، DLSS (نمونه‌گیری فوق‌العاده یادگیری عمیق) است. این فناوری روی رایانه‌های شخصی با کارت‌های گرافیک Nvidia RTX با استفاده از سیلیکون یادگیری ماشین اختصاصی برای وضوح بازی‌های ویدیویی پیشرفته در دسترس است.

DLSS از مزیت ارائه تصویر واضح‌تر بدون نیاز به انرژی زیادی در مقایسه با اجرای بومی با وضوح هدف برخوردار است. این فناوری برای مدل آینده نینتندو سوییچ مطرح شده است، و مطمئناً به نظر می‌رسد که راه خوبی برای ارائه تصاویر بهبودیافته بر روی تبلت بدون عملکرد هنگفت و جریمه عمر باتری باشد.

انویدیا همچنین اگر بخواهد تبلت جدیدی را وارد بازار کند، یک پر دیگر در کلاه خود دارد. تبلت Shield و دستگاه‌های Shield TV همگی به کتابخانه کوچکی از بازی‌های انحصاری Shield دسترسی دارند که از کنسول و رایانه شخصی منتقل شده‌اند. از جمله این بازی ها می توان به Borderlands 2، Half-Life 2، Metal Gear Rising: Revengeance، Resident Evil 5 و Tomb Raider اشاره کرد.

چالش‌های پیش روی راه‌اندازی مجدد تبلت Shield

نمای جلوی صفحه نمایش تبلت Nvidia Shield

 

شاید بزرگترین مانعی که برای یک تبلت Shield در سال 2023 باید غلبه کرد، چیپست است. انویدیا از سال 2015 از Tegra X1 به عنوان پردازنده تلویزیونی اندرویدی انتخابی خود استفاده کرده است، در حالی که نینتندو از این چیپست برای سری کنسول های سوییچ خود نیز استفاده می کند.

نیازی به گفتن نیست که Tegra X1 در حال حاضر قدیمی است و چند سالی است که توسط تراشه های رقیب مانند کوالکام مورد حمله قرار گرفته است. متأسفانه، این شرکت از زمان Tegra X1 هیچ چیپست بعدی واقعی منتشر نکرده است، با Tegra X2 و تراشه های جانشین بیشتر بر روی فضای خودرو متمرکز شده اند.

یکی از موانع مهم در راه تبلت Shield جدید، انتخاب پردازنده است.

با این حال، به نظر می رسد که انویدیا در حال کار بر روی یک چیپست Tegra متمرکز بر موبایل مناسب است، زیرا نینتندو احتمالاً یک پردازنده جدید Tegra را برای هر چیزی که بعد از سوییچ ارائه می شود می خواهد (در حالی که همچنان سازگاری با عقب را حفظ می کند). بنابراین قطعاً می‌توانیم شاهد استفاده انویدیا از این پردازنده برای محصولات خود باشیم، به خصوص اگر بخواهد DLSS را پیاده‌سازی کند که به سخت‌افزار خاصی نیاز دارد.

یکی دیگر از موانع بر سر راه یک تجربه متمایز، کتابخانه بازی است. مطمئنا، انویدیا تجربه Geforce Now خود را دارد، اما این برای سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز در دسترس است. این شرکت قبلاً پورت‌های بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی را از طریق خانه توسعه استودیو Lightspeed ارائه می‌کرد، بنابراین این بازی‌های موجود افزوده عاقلانه‌ای خواهند بود. اما در مورد پورت های عناوین آینده چطور؟

متأسفانه شرکت اعلام کرد Android Authority در سال 2021، «استریم‌سازی را در اولویت قرار می‌دهد که ما می‌توانیم همین حالا بازی‌های رایانه‌ای با ویژگی‌های کامل و با وضوح بالا را به کاربران Shield برسانیم.» بنابراین، به نظر می رسد اگر شرکت تبلت Shield جدیدی را عرضه کند، نمی توانیم روی پورت های بیشتری حساب کنیم. این یک ضرورت برای دستگاه نخواهد بود، اما مطمئناً یک نقطه فروش دیگر خواهد بود.

تبلت Shield آینده به چه چیزی نیاز دارد؟

اندازه صفحه تبلت Nvidia Shield روی پیشخوان تغییر اندازه داده است

 

اگر انویدیا امیدوار است به موفقیتی حیاتی و/یا تجاری دست یابد، باید تبلت شیلد ریبوت شده را به درستی دریافت کند. تبلت اصلی Shield مطمئناً چند نکته در این زمینه به ما می دهد. شاید برجسته‌ترین ویژگی سخت‌افزاری Shield Tablet که امیدواریم در یک دستگاه جدید ببینیم، تنظیم بلندگو است که دارای چهار بلندگو است. فشار برای حاشیه‌های نازک‌تر به این معنی است که احتمالاً مانند دستگاه اصلی بالا شاهد یک جفت بلندگوی دوگانه در جلو نخواهیم بود، اما داشتن یک جفت بلندگو در بالا و پایین همچنان بسیار خوش‌آمد خواهد بود و مصرف محتوا را کاهش می‌دهد. اعتبارنامه در یک راه بزرگ.

پد اصلی با یک قلم قلم و اسلات اختصاصی قلم ارسال می‌شود، اما مطمئن نیستم که آیا باید هر دوی این گزینه‌ها را در یک دستگاه جدید ببینیم یا خیر. با این حال، ما شاهد عرضه تبلت‌های مختلفی با پشتیبانی از قلم و یک قلم رسمی شخص اول (چه به صورت همراه یا به صورت خرید جداگانه) هستیم، بنابراین منطقی است که انویدیا این پشتیبانی را برای پاسخگویی به جمعیت خلاق و بهره‌وری ارائه دهد. .

ما همچنین در مورد اندازه صفحه نمایش یک تبلت شیلد آینده تعجب می کنیم که نسخه اصلی دارای صفحه نمایش 7 اینچی است. عصر کنونی حاشیه‌های نازک به این معنی است که انویدیا می‌تواند صفحه‌نمایش بزرگ‌تری را با همان اندازه بسته بندی کند. این شرکت کاملاً نیاز به پشتیبانی از نرخ تازه سازی بالا دارد، هم برای بازی و هم برای تجربه روان تر به طور کلی. این پشتیبانی در Geforce Now نیز به چشم می‌خورد که حداکثر سرعت آن 120 فریم بر ثانیه است.

وقتی صحبت از Geforce Now شد، فکر می‌کنیم شاید حرکت عاقلانه‌ای برای انویدیا باشد که به دارندگان تبلت شیلد راه‌اندازی مجدد شده، تجربه برتر در این زمینه را ارائه دهد. به عنوان مثال، این شرکت می‌تواند یک سال دسترسی به لایه RTX 3080 را ارائه دهد که گزینه‌های ردیابی پرتوهای برتر، 4K HDR و گزینه‌های بازی 120 فریم در ثانیه را ارائه می‌دهد.

سخت افزار قدرتمند متمرکز بر رسانه با مقداری Geforce Now رایگان ترکیبی قدرتمند خواهد بود.

یکی دیگر از نیازهای یک تبلت شیلد آینده، خنک کننده کافی برای اطمینان از سطوح عملکرد پایدار است. به هر حال، ما شاهد بوده ایم که چیپست هایی مانند اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 هنگام بررسی عملکرد در طول زمان، به طرز چشمگیری دچار تزلزل می شوند. فاکتور شکل تبلت به تنهایی می تواند کمک کند، اما انویدیا در حالت ایده آل باید از تلفن های بازی مانند سری Red Magic 7 پیروی کند و یک فن خنک کننده برای بهترین عملکرد ممکن در جلسات طولانی بازی ارائه دهد.

در نهایت، انویدیا باید بررسی کند که آیا یک کنترلر جداگانه ارائه می دهد، یک فرم فاکتور به سبک سوییچ با کنترل های جداشدنی، یا یک فرم فاکتور Steam Deck با کنترل های یکپارچه. ما حدس می زنیم که این شرکت یک کنترلر جداگانه برای کاهش هزینه ها برای کسانی که فقط تبلت را به تنهایی می خواهند ارائه دهد. بنابراین گنجاندن یک قاب فولیو که بتواند تبلت را نگه دارد – همانطور که در دستگاه اصلی دیدیم – ایده معقولی به نظر می رسد. پس از آن، ما دوست داریم یک کنترلر تلسکوپی به سبک Razer Kishi برای دستگاه نیز ببینیم، یا یک رویکرد به سبک Switch برای کنترل ها.

بهترین زمان برای راه اندازی مجدد

این قطعات عمدتاً برای یک تبلت جدید Nvidia Shield گرد هم آمده‌اند، با توجه به اینکه بازار دوباره با استقبال مواجه شده است، گوگل بر روی ساخت نرم‌افزار اندروید بهتر برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر تمرکز کرده و بازی‌های معروف بیشتری در Play Store (علاوه بر عناوین بیشتر با کنترلر) ).

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kMS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *