آموزش کیوبیس فصل یازدهم بخش اول : بخش های صوتی و پنجره Audio Part Editor

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

بخش های صوتی و پنجره Audio Part Editor

 

بخش های صوتی ( Audio parts ) را در پنجره پروژه و داخل شیارها ایجاد می کنیم . هر بخش نوعی نگهدارنده است که می توان داخل آن یک یا چند رویداد صوتی قرار داد . برای ایجاد یک بخش از روشهای گوناگون می توان استفاده نمود .

  • یک یا چند رویداد صوتی موجود در یک شیار را انتخاب نموده و سپس به ترتیب Audio → events to part در نوار منو را کلیک کنید .
  • ابزار Glue در نوار منو اصلی را فعال نموده و سپس دو یا چند رویداد موجود در یک شیار صوتی را کلیک کنید تا همه آنها داخل یک بخش صوتی قرار گیرند .
  • ابزار Draw را فعال نموده و در هر یک ناحیه خالی از شیار صوتی کلیک نموده و بکشید تا یک بخش صوتی خالی ایجاد نمایید .
  • ابزار Selection را فعال نموده و در ناحیه بین نشانگر چپ و راست در یک شیار صوتی دوبار کلیک کنید تا یک بخش صوتی خالی ایجاد شود .

 

پنجره  Audio part editor

در این پنجره می توانید هر یک از رویدادهای صوتی داخل یک بخش را جداگانه انتخاب و ویرایش  نمایید . برای باز کردن این پنجره کافی است یک یا چند بخش موجود در شیار صوتی را انتخاب نموده و سپس آن بخش را دوبار کلیک کنید .

اگر به قسمت اصلی پنجره  Audio part editor دقت نمایید متوجه می شوید که این پنجره دولاین دارد اگر در یک بخش چند رویداد صوتی داشته باشید می توانید از لاین پایین برای مدیریت رویدادهای بخش استفاده نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل چهارم بخش هفتم : گذرگاههای ورودی و خروجی

برای اینکه یک رویداد را از لاین بالا به پایین منتقل نمایید کافی است رویداد را کلیک نموده و کشیده و داخل لاین پایین رها کنید . برای اینکه موقعیت افقی رویداد تغییری نداشته باشد بهتر است هنگام کلیک نمودن و کشیدن رویداد همزمان کلید ctrl را فشار دهید  .

روی هم نهادگی رویدادها

در هر شیار در هر لحظه فقط یک رویداد اجرا می شود . بنابر این اگر در یک زمان دو رویداد در لاین بالا و پایین داشته باشید این رویدادها مطابق قوانین زیر یکدیگر را برش می دهند .

  • رویدادهایی که در یک لاین مشترک قرار دارند فقط رویداد بالایی اجرا خواهد شد برای جابجایی رویدادها می توانید از فرمانهای Move to frone یا Move to back در منوی edit استفاده نمایید .
  • رویدادهایی که در دو لاین مختلف قرار داشته باشند رویدادی که در لاین پایین قرار دارد اولویت اجرایی خواهد داشت .

 

” ادامه دارد “

 

 

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xue
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *