آموزش کیوبیس فصل نهم بخش هشتم : پردازش صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرمان Freeze edits

پردازش هایی که روی کلیپ ها و رویدادهای صوتی اجرا می کنید موقت هستند و به همین دلیل می توانید آنها را حذف یا غیرفعال نمایید . اما اگر پردازشهایی را بر یک رویداد صوتی اجرا نموده اید و از حاصل کار راضی هستید و اطمینان دارید بهتر است فرمان Freeze edits را اجرا نمایید تا پردازشها دایمی شده و جزیی از رویداد صوتی شوند .

ابتدا کلیپ یا رویداد مورد نظر را انتخاب نموده و سپس Audio → Freeze edits را در نوار منو کلیک کنید . دو دکمه Replace و New file دارید . اگردکمه  Replace را کلیک کنید ، رویداد پردازش شده جایگزین رویداد قبلی می شود . اما اگر دکمه New file را کلیک کنید یک کلیپ جدید بر اساس رویداد پردازش شده در پروژه ایجاد خواهد شد

 

 

فرمان Deteet silence

به کمک این فرمان می توانید نقاط یا نواحی سکوت در یک کلیپ یا رویداد صوتی را شناسایی نموده و سپس آن را حذف نموده  یا اینکه رویداد را از نقطه سکوت به دو قسمت تقسیم نمایید . ابتدا کلیپ یا رویداد صوتی را انتخاب نموده و سپس به ترتیب Audio → advanced → Deteet silence در نوار منو را کلیک کنید . سپس تنظیمات اجرایی فرمان را تغییر دهید . این تنظیمات عبارتند از :

  • Open threshold : مقداری که در این فیلد وارد می کنید نقش مرز را ایفا می کند هنگامی که شدت صدا از این مقدار تجاوز نماید ، دریچه فرمان باز شده و صدا عبور می کند . بنابر این تنظیم این مقدار بسیار مهم است .
  • Close threshold : مقداری که در این فیلد وارد می کنید عملیات بستن دریچه عبور صدا را کنترل می کند . اگر شدت صدا از این مقدار کمتر باشد ، دریچه صدا بسته شده و سکوت ایجاد می شود .
  • Linked : اگر این گزینه را فعال نمایید هر دو مقدار Open threshold و Close threshold یکسان می شوند .
  • Min-opening time : تعیین کننده حداقل مدت زمان باز بودن دریچه عبور صدا است هرگاه شدت صدا بیشتر از مقدار موجود در فیلد Open threshold باشد .
  • Min- Closing time : تعیین کننده حداقل مدت زمان بسته بودن دریچه عبور صدا است هرگاه شدت صدا کمتر از مقدار موجود در فیلد Close threshold باشد .
  • Pre-roll : به کمک این تنظیم می توانید دریچه عبور صدا را کمی قبل از رسیدن شدت صدا به مقدار Open threshold باز کنید .
  • Post-roll : به کمک این تنظیم می توانید دریچه عبور صدا را کمی بعد از رسیدن شدت مقدار Close threshold ببندید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش پنجم : افکتهای صوتی

 

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Sea
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *