آموزش کیوبیس فصل نهم بخش دوم : پردازش صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پردازش  Envelope

به کمک این پردازش یک منحنی شدت صدا برای رویداد یا دامنه منتخب ایجاد می کنید . سپس می توانید این منحنی را ویرایش نموده و شدت صدا را بدلخواه تغییر دهید :

  1. ابتدا رویداد ، بخش یا دامنه مورد نظر را انتخاب نمایید .
  2. به ترتیب Audio → process → envelope در نوار منو را کلیک کنید .
  3. در پنجره تنظیمات این پردازش یه دکمه قرار دارند که به کمک آنها نوع منحنی شدت صدا را تغییر می دهید .
  4. سپس می توانید داخل ناحیه گرافیکی هر یک از سه دستگیره موجود برای منحنی را کلیک نموده و جابجا کنید تا شکل منحنی شدت صدا را تغییر دهید .
  5. سرانجام دکمه Preview را کلیک کنید تا حاصل نهایی کار را قبل از اجرای واقعی پردازش بشنوید . اگر حاصل کار مناسب نیست ، نوع منحنی یا تنظیمات آن را دستکاری نمایید و دوباره دکمه Previewرا کلیک کنید و پس از رضایت از حاصل کار دکمه Process را کلیک کنید

پردازش Gain

به کمک این پردازش می توانید افزایش بیش از استاندارد شدت صدا در رویداد یا کلیپ یا دامنه منتخب را اصلاح نمایید .

  1. ابتدا رویداد یا بخش یا دامنه مورد نظر را انتخاب نمایید .
  2. به ترتیب Audio→ process → gain در نوار منو را کلیک کنید .
  3. داخل پنجره تنظیمات ، مقدار Gain  را افزایش یا کاهش دهید .
  4. سپس دکمه More را کلیک کنید . اکنون به کمک فیلدهای pre-cross fade و post-cross fade می توانید تاثیرات این پردازش را به شکل تدریجی تغییر دهید
  5. دکمه Previewرا کلیک کنید تا تاثیر این پردازش یا تنظیمات فعلی را بشنوید . هر وقت از حاصل کار راضی شدید ، دکمه Process را کلیک کنید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل چهاردهم قسمت سوم : سازه های VST

 

پردازش Merge clipboard

این پردازش به ما کمک می دهد تا دو قطعه صدای جدا و مستقل از هم را با یکدیگر ادغام کنیم برای اجرای این پردازش ابتدا باید یک دامنه صوتی را داخل پنجره Sample editor انتخاب نمایید .

به ترتیب  Edit → copy را کلیک کنید . سپس دامنه دیگری را در یک شیار دیگر انتخاب نموده و به ترتیب  Audio → process → merge clipboard  در نوار منو را کلیک کنید . پنجره تنظیمات این پردازش آشکار می شود .

اکنون می توانید توسط لغزنده Source mix میزان ترکیب صدای کپی شده با صدای انتخاب شده را بدلخواه تنظیم نمایید . همچنین با فعال نمودن گزینه های pre-cross fade و  post-cross fadeمی توانید تاثیر ترکیب دو صدا را بتدریج افزایش و یا کاهش دهید.

دکمه Preview را کلیک نموده و حاصل کار را با تنظیمات فعلی بشنوید . اگر از حاصل کار راضی نیستید ، دکمه Stop را کلیک نموده و تنظیمات را دستکاری نمایید . سپس دکمه  Process را کلیک کنید .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VeV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *