آموزش کیوبیس فصل شانزدهم قسمت هفتم : کنترلر Midi

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قسمت  vst expression

در این قسمت می توانید از پیامهای  midi داخل تراک برای کنترل پارامترهای عملیاتی وسیله بیرونی استفاده نمایید .

 

قسمت  midi inserts

در این قسمت می توانید افکتهای مخصوص midi را بروش  insert در تراک اجرا نمایید این قسمت شامل چهار شکاف  خالی است و به این ترتیب حداکثر  4 افکت را می توان بر یک شیار اجرا نمود . داخل شکاف خالی کلیک نموده و نام افکت مورد نظر را انتخاب می کنید . سپس تنظیمات افکت را انجام می دهید . این افکتها بر کل محتوی شیار اجرا می شوند .

قسمت  insert

این قسمت مشابه با تراکهای صوتی است و به شما امکان می دهد تا افکتهای صوتی را بر کل محتوی یک تراک midi اجرا نمایید . این قسمت شامل هشت شکاف خالی است که در شکاف می توانید یک افکت صوتی را انتخاب و اجرا نمایید .

 

قسمت  equalizers

در این قسمت می توانید از چهار شکاف خالی استفاده نموده و در هر کدام یک اکولایزر نرم افزاری با تنظیمات متفاوت را برای تراک ایجاد نمایید . کل محتوی تراک تحت تاثیر تنظیمات اکولایزرها قرار می گیرند .

 

قسمت sends

در این قسمت می توانید از شکافهای خالی استفاده نموده و کل محتوی تراک فعلی را به یک کانال دیگر در پروژه هدایت نمایید . میتوانید از کانالهای fx در پروژه استفاده نموده و سپس محتوی یک یا چند تراک را به یک کانال fx هدایت نمایید . در شکاف خالی کلیک نموده و سپس نام کانال مقصد را انتخاب نمایید .

 

قسمت channel

در این قسمت تنظیمات تراک فعلی در میکسر نهایی پروژه در اختیار شما قرار می گیرند . می توانید تنظیمات کانال را در میکسر در هین انجام داده یا از پنجره اصلی میکسر برنامه استفاده نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ادامه آموزش فصل چهارم : حالت ها و حرکت ها

 

قسمت notepad

در این قسمت می توانید یادداشتهای متنی لازم به تراک یا اطلاعات لازم را تایپ و درج نمایید . این قسمت به خصوص برای پروژهایی که مشارکتی اجرا می شوند بسیار مهم است

 

قسمت quick controls

این قسمت درواقع یک پانل سفارشی برای هم تراک در اختیار شما قرار می دهد . می توانید تنظیمات و کنترلهای مهم تراک را در شکافهای خالی این قسمت قرار دهید  در یک شکاف خالی کلیک نموده و سپس کنترل یا تنظیمات مورد نظر را انتخاب نمایید .

 

 

“ادامه دارد “

 

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XXrECR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *