آموزش کیوبیس فصل اول : مدیریت پروژه ها و فایل ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فصل اول

مدیریت پروژه و فایل ها

پروژه

اساس کاردر محیط  cubase بر پروژه ها استوار است . برای ضبط و اجرا یا هر نوع ویرایش و پردازش صدا باید یک پروژه جدید در محیط برنامه باز کرده یا یک پروژه ذخیره شده در هارد دیسک کامپیوتر را باز کنید . همزمان می توانید چند پروژه گوناگون را در محیط برنامه باز کنید ، اما در هر لحظه فقط یک پروژه فعال خواهد بود .

ساختار فایل ها و پوشه ها در برنامه cubase

هر پروژه ای که در محیط cubase  ایجاد می کنید ، یک پوشه مربوط به آن پروژه در یک درایو داخل دیسک سخت ایجاد می شود . پوشه همنام پروژه است . البته امکان دارد که چند پروژه گوناگون در یک پوشه واحد در هارد دیسک داشته باشید .

داخل پوشه هر پروژه تعدادی پوشه قرار دارند . این پوشه ها عبارتند از :

  • پوشه Audio : در برگیرنده فایلهای صوتی  است که در پروژه وارد و استفاده نموده اید . البته می توانید از فایلهای صوتی موجود در سایر پوشه ها در کامپیوتر نیز استفاده نمایید اما بهتر است همیشه فایلهای صوتی استفاده شده در پروژه را داخل پوشه Audio  نگهداری نمایید .
  • پوشه Edits : در برگیرنده فایلهای صوتی که در محیط برنامه cubase آنها را دستکاری و پردازش نموده اید . در واقع این پوشه نگهدارنده فایلهای صوتی ویرایش و پردازش شده در محیط پروژه است .
  • پوشه Image : در برگیرنده فایلهای صوتی است که داخل شیارها تحت فرمان  Freeze قرار گرفته اند .
  • فایل پروژه : در برگیرنده ارجاعات به فایلهای صوتی یا ویدیویی به همراه اطلاعات اجرایی اطلاعات Midi و تنظیمات انجام گرفته در پروژه است .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ادامه آموزش فصل دوم : میزان و ضرب

اصطلاحات صوتی

هنگامی که صدا را در محیط برنامه cubase ضبط می کنید ، یک سری عملیات به شرح زیر اتفاق می افتند .

  • یک فایل صوتی مربوط به صدای ضبط شد در هارد دیسک کامپیوتر ایجاد و ذخیره می شود .
  • در محیط برنامه cubase یک کلیپ صوتی ایجاد می شود . این کلیپ به فایل صوتی مربوطه ارجاع دارد .
  • یک رویداد صوتی داخل شیار فعال ایجاد می شود .
  • رویداد صوتی در واقع یک شی است که آن را در خط زمان پروژه قرار می دهید . اگر یک رویداد صوتی را کپی کنید و سپس کپی را جابجا کرده و در یک شیار یا یک زمان دیگر قرار دهید ، شی رویداد همچنان به کلیپ صوتی ایجاد شده ارجاع دارد . هر رویداد صوتی یک مقدار Offset و یک مقدار Length دارد . این دو مقدار تعیین کننده نقطه شروع و پایان رویداد می باشند و نیز مشخص می کنند کدام قسمت از کلیپ صوتی باید توسط این رویداد اجرا شود .
  • همیشه کلیپ صوتی به فایل صوتی اصلی ارجاع نمی کند . اگر بخشی از یک کلیپ صوتی را انتخاب نموده و سپس پردازش یا ویرایش نمایید ، در واقع یک فایل صوتی جدید ایجاد می شود .

 

 ” ادامه دارد “

 

4/5 - (6 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/sMo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *