آموزش کیوبیس بخش سوم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ناحیه کاوشگر برای شیارهای  Midi

هر گاه یک شیار از نوع  Midi را انتخاب نمایید تعدادی از تنظیمات و کنترلهای اضافی در ناحیه کاوشگر آشکار می شوند که توسط آنها رویدادی Midi را در زمان واقعی دستکاری نمایید . همچنین قسمت های اضافی در این ناحیه خواهید داشت .

نوار ابزار

نوار ابزار برنامه شامل تعدادی دکمه است که به کمک آنها می توانید پنجره ها و پانل های موردنظر را در محیط برنامه باز نموده یا ببندید . همچنین دکمه های کنترل اجرای پروژه در این نوار قرار دارند .

ناحیه اطلاعات ( Info Line )

این ناحیه نشان دهنده اطلاعات مربوط به رویداد یا بخش انتخاب شده در یک شیار است . علاوه بر نمایش اطلاعات در این ناحیه می توانید مشخصات رویداد یا بخش انتخاب شده را دستکاری نمایید . برای آشکار یا پنهان نمودن این ناحیه کافی است دکمه Show event infoline را کلیک کنید .

میتوانید هر یک از موارد زیر را در پروژه انتخاب نموده و اطلاعات آنها را در ناحیه اطلاعات مشاهده و دستکاری نمایید .

  • رویدادهای صوتی
  • بخش های صوتی
  • بخش های Midi
  • رویدادهای ویدیویی
  • نشانه ها
  • نقاط منحنی اتوماسیون

اگر همزمان چند مورد را در یک پروژه انتخاب نمایید . فقط اطلاعات مربوط به اولین مورد منتخب در ناحیه اطلاعات آشکار می شود . با این حال  اگر مقادیر موجود در ناحیه اطلاعات را دستکاری نمایید ، تغییرات بر همه موارد منتخب تاثیر گذار خواهد بود .

هرگاه یک یا چند بخش Midi در پروژه انتخاب نمایید ، داخل ناحیه اطلاعات دو پارامتر    Transpose و Velocity  در اختیار شما قرار می گیرد . با تغییر مقدار  Velocity شدت ضربه وارد شده به نت ها تغییر می کند . این تغییر فقط در شیوه اجرای نت ها است و خود نت ها هیچ تغییری نمی کنند . با تغییر مقدار Transpose گام اصلی به گام دیگر انتقال می یابد . به عنوان مثال اگر پروژه اصلی بر اساس گام لامینور ( Am )  اجرا شده باشد با تغییر Transpose معادل +3 به گام دومینور منتقل می شود .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل دوازدهم بخش اول : ایجاد Fade و Crossfade

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/uyj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *