گوگل یک ابزار هوش مصنوعی خبرنویسی را به نیویورک تایمز، واشنگتن پست ارائه کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی گوگل یک ابزار خبرنویسی را به نیویورک تایمز، واشنگتن پست ارائه کرد
همراه ما باشید

ساختمان گوگل

جرمی مولر / مشارکت کننده / گتی ایماژ

بر اساس مقاله ای از نیویورک تایمز، گوگل در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی است که می تواند محتوای خبری بنویسد. در این مقاله آمده است که گوگل این محصول را به مدیران نیویورک تایمز، واشنگتن پست و نیوز کورپ، صاحب وال استریت ژورنال نشان داد.

گوگل نام محصول را جنسیس گذاشته است، اگرچه این نام یک عنوان داخلی است. Genesis می تواند اطلاعات مربوط به رویدادهای جاری را جمع آوری کند و مقالات خبری تولید کند. به گفته نیویورک تایمز، افرادی که با این ابزار آشنا هستند می گویند که گوگل آن را به عنوان یک ابزار تکمیلی برای روزنامه نگاران بازاریابی می کند، نه جایگزینی برای مقالات نوشته شده توسط انسان.

همچنین: 5 راه برای کشف استفاده از هوش مصنوعی مولد در محل کار

ظاهراً، برخی از مدیران تحت تأثیر این ابزار قرار نگرفتند و بر این باور بودند که گوگل تلاش می‌کند دانش و تلاشی را که برای روزنامه‌نگاری لازم است کم‌اهمیت جلوه دهد.

جن کرایدر، سخنگوی گوگل، در بیانیه‌ای گفت: «به سادگی، این ابزارها برای جایگزینی نقش اساسی روزنامه‌نگاران در گزارش‌دهی، ایجاد و بررسی حقایق مقالاتشان نیستند و نمی‌توانند جایگزین شوند.»

گوگل می‌گوید ابزار هوش مصنوعی می‌تواند به روزنامه‌نگاران در ایجاد تیتر و کمک به تقویت سبک نوشتاری خود کمک کند.

همچنین: اینگونه است که هوش مصنوعی مولد اقتصاد گیگ را برای بهتر شدن تغییر خواهد داد

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا استودیوهای فیلم می توانند از هوش مصنوعی برای تکرار تصویر یک بازیگر استفاده کنند و برای همیشه از آن استفاده کنند؟

برخی از اتاق های خبر سال هاست که از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند. به عنوان مثال، آسوشیتدپرس از هوش مصنوعی برای خودکارسازی داستان هایی که گزارش های درآمد شرکت ها و برخی رویدادهای ورزشی را پوشش می دهند، استفاده می کند. آسوشیتدپرس همچنین از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به رونویسی صدا و ویدیو از رویدادهای زنده استفاده می کند.

اما اخیراً، انتشاراتی که از هوش مصنوعی برای تولید داستان‌هایی استفاده می‌کنند که باید توسط انسان‌ها بازبینی و نوشته شوند، به دلیل انتشار محتوای اشتباه و تولید شده توسط هوش مصنوعی با واکنش‌های شدیدی مواجه شدند.

روزنامه‌نگاری متکی بر روزنامه‌نگاران است که هنگام گزارش اخبار، آگاه و اخلاقی باشند. برای انجام همین کار نمی توان به ابزارهای هوش مصنوعی مولد اعتماد کرد، زیرا می توانند توهم ایجاد کنند یا اطلاعات نادرست تولید کنند.

همچنین: به یک مقاله نویس هوش مصنوعی نیاز دارید؟ در اینجا نحوه کمک به ChatGPT (و سایر ربات‌های گفتگو) آمده است

بارد گوگل، رقیب این شرکت برای ChatGPT OpenAI، اطلاعات نادرست را به برخی از کاربران ارائه کرد. اگرچه توهمات یکی از عوارض جانبی این فناوری در شکل کنونی آن است، اتاق‌های خبری با شهرت معتبر برای حفظ آن احتمالاً در پذیرش گسترده آن مردد خواهند بود.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pcpuJa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *