تاریخ انتشار، شایعات، قیمت، ویژگی ها و موارد دیگر در مورد هدفون سونی

زمان مطالعه: 8 دقیقه

 

هیرو بررسی سونی wf 1000xm4

موفقیت غیرقابل انکار صوتی سونی به سری فوق العاده محبوب WF و WH از غنچه های بی سیم واقعی و هدفون های روی گوش نهفته است. ایربادهای سونی WF-1000XM4 وقتی صحبت از گوش دادن با کیفیت بالا در فرم فشرده به میان می‌آید، نمونه‌ای است. با صحبت‌های فراوان در مورد نسخه جدید WF-1000XM5 در افق، این سوال پیش می‌آید که سونی چه چیزی برای خط WF/XM در نظر گرفته است؟

در حال حاضر هنوز جای خالی زیادی برای پر کردن وجود دارد، اما می‌توانیم بر اساس شایعات، مدل‌های قبلی و فناوری اختصاصی سونی، فرضیات بسیار خوبی داشته باشیم. همچنین ویژگی‌های زیادی در میان سری‌های WF/XM وجود دارد که مایلیم شاهد بهبود هدفون‌های WF-1000XM5 باشیم. آنچه را که می دانیم و دوست داریم در این جوانه ها ببینیم، پیشاپیش بخوانید.

با این حال، علیرغم تعداد زیادی از انتشارات اخیر، سونی معمولاً در به‌روزرسانی خط پرچمدار WF-XM خود بسیار کندتر عمل می‌کند. سونی هنوز وجود WF-1000XM5 را تایید نکرده است، اما با توجه به محبوبیت WF-1000XM4 و طبیعت به سرعت در حال تکامل فضای صوتی پیشرفته، اگر سونی این موضوع را دنبال نکند، بسیار شگفت زده خواهیم شد. زمانی در سال 2023 منتشر خواهد شد.

تاریخ انتشار Sony WF-1000XM5 چه زمانی خواهد بود؟

بررسی سونی wf 1000xm4 در بالای کیس
  • سری WF-1000XM3 سونی — 5 آگوست 2019
  • سری WF-1000XM4 سونی — 8 ژوئن 2021

سونی قبلاً دو مدل LinkBuds را در سال گذشته منتشر کرده است، از جمله Linkbuds WF-L900، اما مدل‌های شاخص WF-1000XM به طور تاریخی هر دو سال یک بار در ماه‌های تابستان عرضه می‌شوند. بر اساس تاریخچه این سری، به‌روزرسانی نسل بعدی در تابستان 2023 انجام می‌شود. هنوز زمان زیادی باقی مانده است، اما هنوز خیلی زود نیست که در مورد مرحله بعدی در خط WF/XM هیجان‌زده شوید.

تنها چیزی که ممکن است سد راه سونی باشد، کمبود ریزتراشه جهانی فعلی است. به شرطی که مشکل چندان بزرگی ایجاد نکند، می‌توانیم به یک پنجره عرضه در ژوئن تا آگوست 2023 برای هدفون‌های WF-1000XM5 نگاه کنیم.

WF-1000XM5 چه ویژگی ها و مشخصاتی خواهد داشت؟

بررسی نوک گوش سونی wf 1000xm4

در غیاب جزئیات رسمی، در اینجا چیزی است که می توانیم از شایعات و انتظارات تاکنون جمع آوری کنیم.

طرح

هدفون های سونی WF-1000XM4 تا حدودی شبیه به هدفون های جدیدتر و بسیار مقرون به صرفه تر سونی WF-C500 هستند، بنابراین به نظر می رسد این زبان طراحی است که سونی به آن پایبند است. این طراحی بهبود یافته در تضاد با مدل قبلی خود یعنی WF-1000XM3 است. اگرچه هر دو به خودی خود طرح های راحت بودند، شکل قرص قدیمی XM3 کمی بد بود. این واقعیت که XM4 شکل گردتری دارد، تناسب ایمن و ایزوله شدن خوب از نویزهای محیطی بیرون را تضمین می کند.

همچنین برای جوانه‌های سونی زیبایی‌شناسی به‌روزتر و قابل تشخیص‌تر است. نمی توان انکار کرد که اگر سونی به طراحی حجیم تر گذشته بازگردد، یک گام به عقب خواهد بود. شکل احیا شده XM4 یکی از بهترین پیشرفت هایی بود که آنها در XM3 انجام دادند. می توان حدس زد که WF-1000XM5 دارای طراحی گرد تقریبا مشابه با جوانه های WF-1000XM4 و WF-C500 باشد.

مشخصات و ویژگی ها

یکی از ویژگی هایی که جوانه های WF-1000XM4 را به یک انتخاب واقعا عالی تبدیل می کند، قابلیت ANC و جداسازی برتر آنها است. صداهای درونینگ از فرکانس 50 هرتز به بالا به طور موثری خاموش می شوند و نوک مموری فوم حتی با کانال های گوش با شکل عجیب محکم می شوند. هر دوی این عناصر در کنار هم تجربه شنیداری بسیار دلپذیری را به وجود می‌آورند، تجربه‌ای که WF-1000XM5 مطمئناً به حداقل ممکن می‌بالد و امیدواریم که قصد بهبود آن را داشته باشد.

کیفیت صدا نیز معیاری از هدفون های سری WF/XM سونی است. تقویت باس اندکی در XM4 وجود دارد، اما این امر در میان اکثر تولیدکنندگان هدفون برای از بین بردن صدای غرش رایج است. تفاوت سونی با بقیه، گنجاندن ویژگی اختصاصی DSEE Extreme است. این قابلیت به نمونه‌برداری از فرمت‌های صوتی فشرده‌شده را می‌بالد، که برای کسانی از ما که موسیقی‌های با افت زیاد گوش می‌دهند مفید است. با توجه به اینکه جوانه های WF-1000XM4 میزبان این ویژگی هستند، اگر WF-1000XM5 این ویژگی را نداشته باشد، بسیار تعجب آور خواهد بود.

جوانه های رده بالا اکنون در بلوتوث 5.3 هستند، سونی واقعاً باید از این روش پیروی کند.

همچنین انتظار داریم که جوانه های نسل بعدی از طریق بلوتوث 5.3 به دستگاه انتخابی شما متصل شوند. ایرپاد پرو اپل و گلکسی بادز 2 پرو سامسونگ راه را برای این قابلیت هموار کرده اند، بنابراین سونی باید واقعاً از این روند پیروی کند. این به کاربران عمر باتری طولانی تر و اتصال یکپارچه تر را ارائه می دهد. علاوه بر این، احتمالاً از تمام کدک های بلوتوث موجود در پشته، از جمله کدک صوتی LE LC3 پشتیبانی می کند. چیزی که تقریباً مطمئن هستیم این است که جوانه ها حاوی کدک LDAC با کیفیت بالا خود سونی هستند. ثابت شده است که این یک گزینه ارزشمند و پیشرفته برای کسانی است که از دستگاه هایی که از آن پشتیبانی می کنند استفاده می کنند.

هدفون های XM4 عمر باتری حدود 7 تا 8 ساعت دارند، بنابراین ما انتظار داریم که برای مدل جدیدتر نیز مشابه باشد، مگر اینکه باتری بزرگتری در کنار آن باشد. کیس های سونی در طول تاریخ قادر به تامین ظرفیت شارژ اضافی در حدود 12 تا 24 ساعت بوده اند. در حالت ایده‌آل، کیس شارژ WF-1000XM5 جایی در انتهای بالاتر این طیف تامین می‌شود.

سونی قبلاً دارای اعتبارنامه‌های صوتی فضایی و ANC چشمگیر است که مطمئناً در اطراف خود باقی می‌مانند.

اگر به دنبال بهره بردن از صدای مکانی هستید، به احتمال زیاد WF-1000XM5 میزبان ویژگی 360 Reality Audio اختصاصی سونی خواهد بود. با پشتیبانی از سرویس‌های پخش Tidal، Deezer و Amazon Music HD، کاربران می‌توانند کاملاً خود را در یک میدان صوتی 360 کروی غوطه‌ور کنند.

برنامه Headphones Connect سونی همچنین به شنوندگان اجازه می‌دهد تا تساوی مورد نظر خود را بهبود بخشند. این یک ویژگی بسیار مفید برای جوانه های WF-1000XM4 است، زیرا صدای خارج از جعبه آنها کمی بد است. ما گمان می کنیم که سونی می خواهد کاربران بتوانند صدای خود را در حین استفاده از جوانه های WF-1000XM5 نیز سفارشی کنند.

قیمت Sony WF-1000XM5 چقدر خواهد بود؟

بررسی سونی wf 1000xm4 مقایسه سایز سونی wf 1000xm3 با مقیاس 1
  • Sony WF-1000XM3 – 230 دلار
  • سونی WF-1000XM4 – 280 دلار
  • سونی WH-1000XM2 – 349 دلار
  • سونی WH-1000XM3 – 300 دلار
  • سونی WH-1000XM4 – 349 دلار
  • سونی WH-1000XM5 – 399 دلار

همانطور که از جدول بالا می بینید، قیمت هدفون های داخلی و گوشی سونی روند صعودی داشته است. آنها قبلاً در مقایسه با سایر هدفون‌های موجود در بازار ممتاز در نظر گرفته می‌شدند، اگرچه سری WF معمولاً ارزان‌تر از هدفون‌های بالای WH آن هستند. متأسفانه، به نظر نمی رسد که چشم انداز در کوتاه مدت روشن تر شود.

در 20 می 2022، سونی جدیدترین هدفون خود را با نام WH-1000XM5 عرضه کرد. در زمان عرضه، اینها 399 دلار بودند. راستش را بخواهید، آنها یک جفت هدفون هستند. با این حال، در مقایسه با سایر نسخه‌های منتشر شده در گذشته، قیمت بسیار بالایی دارند.

این همش نیست. جدیدترین ایربادهای سونی، WF-1000XM4، پس از عرضه 50 دلار بیشتر از مدل قبلی خود بودند. به احتمال زیاد، برخی از عوامل خارجی در اینجا نقش دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. بارزتر از همه افزایش فعلی در هزینه مواد خام و کمبود ریزتراشه است. اجتناب ناپذیر است که برخی از هزینه های سربار متورم در تامین این مواد به مصرف کنندگان منتقل شود.

این احتمال وجود دارد که Sony WF-1000XM5 قیمتی بیش از 280 دلار داشته باشد.

این احتمال وجود دارد که تا اواسط سال 2023، ما همچنان با افزایش هزینه ها در سطح جهانی روبرو باشیم. ما می‌توانیم WF-1000XM5 را با قیمتی بیش از 280 دلار ببینیم که احتمالاً حتی بالای 300 دلار است. فقط زمان می تواند بگوید.

سری WF-1000XM5 سونی: آنچه می خواهیم ببینیم

درست است که WF-1000XM4 نقطه عطفی در توسعه هدفون های باکیفیت سونی است. این یک کیت چشمگیر است که جایگزینی واقعی برای AirPods Pro اپل ارائه می دهد. در حالی که این کار آسانی نیست، همیشه جای کمی برای بهبود وجود دارد. در اینجا برخی از موارد موجود در لیست علاقه مندی های ما آورده شده است که امیدواریم سونی در سال 2023 از آنها استفاده کند.

یک جفت نوک گوش فوق العاده کوچک

AirPods Pro 2 بیرون از کیس خود روی یک سطح چوبی نشسته است.

زک خان / Android Authority

گنجاندن نوک گوش بسیار کوچک برای جوانه ها، مانند AirPods Pro اپل، بسیار منطقی است. متأسفانه، هدفون های WF-1000XM4 سونی در برابر رقیب اصلی خود در آنجا با اقبال مواجه شدند.

جدا از ناراحتی ناشی از فشار دادن یک نوک گوش بزرگ به داخل یک مجرای گوش کوچک، ایجاد یک مهر و موم کامل را نیز از دست می دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، این یکی از زمینه‌هایی بود که XM4 سونی واقعاً در آن عالی بود، به لطف تست تناسب در برنامه Headphones Connect. فقط می توان این فرصت را از دست رفته برای سونی در نظر گرفت که افرادی با گوش های کوچکتر را در خود جای ندهد. امیدواریم با عرضه پیش‌بینی‌شده هدفون‌های WF-1000XM5، این موردی باشد که این بار در آن قرار خواهند گرفت.

بهبود کیفیت میکروفون

بررسی سونی wf 1000xm4 در حال استفاده 1

میکروفون WF-1000XM4 سونی خوب است اما عالی نیست. توانایی تقویت سیگنال صوتی در حین تماس شما را دارد و می تواند بین صدای گفتار و پس زمینه تفاوت قائل شود. اما با وجود این ویژگی های مفید، در سایر زمینه ها فاقد آن است.

مهم‌تر از همه، با محیط‌های بادی یا اداری دست و پنجه نرم می‌کند. میکروفون ممکن است مخدوش شود و همیشه نمی تواند صدای شما را کاملاً ایزوله کند. هنگام استفاده از کدک بلوتوث AAC، استحکام اتصال نیز کاهش می یابد.

WF-1000XM5 می تواند با داشتن اتصال پایدارتر نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت کند. در هر صورت، اگر سونی بخواهد از رقبای خود عقب بماند، می خواهد کیفیت میکروفون خود را بالا ببرد.

اتصال بلوتوث 5.3

جفت شدن Airpods Pro

چیس برنات / Android Authority

همانطور که قبلاً به اختصار اشاره شد، اپل و سامسونگ، دو تا از بزرگترین رقبای سونی، در حال حاضر از اتصال بلوتوث 5.3 در جدیدترین هدفون های خود استفاده می کنند. این نوید اتصالات بی سیم با برد کوتاه بهتر، تأخیر کمتر و بهبود ضد تداخل را می دهد. این استاندارد همچنین تلاش می‌کند تا حد ممکن انرژی کمتری مصرف کند – ویژگی که همیشه مورد استقبال کاربران گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

آیا سونی می تواند از این جدیدترین فناوری استفاده کند؟ باید منتظر بمانیم تا بفهمیم.

دارای استاندارد IPX5 یا بالاتر در برابر آب

هدفون Jabra Elite 7 Pro که روی یک نیمکت نشسته و مقداری آب روی جوانه ها و نیمکت قرار دارد.

زک خان / Android Authority

WF-1000XM4 سونی دارای رتبه مقاومت در برابر آب IPX4 است. این کاملاً استاندارد است و باید جوانه ها را از پاشیدن پاشیدن و عرق کردن روزمره در حین تمرین محافظت کند.

با این حال، مواردی وجود داشته است که کیس های شارژ سونی به دلیل آب آسیب دیده است. ما لزوماً انتظار نداریم که WF-1000XM5 با رتبه IPX7 قابل توجه Galaxy Buds 2 Pro سامسونگ رقابت کند، اما اگر سونی رتبه IPX5 را به خصوص برای قاب های شارژ خود معرفی کند، انتخاب خوبی خواهد بود.

اتصال چند نقطه ای بلوتوث

Google Pixel Watch روی یک میز در کنار یک جفت هدفون بلوتوث قرار گرفته است.

Kaitlyn Cimino / Android Authority

مدتی طول کشید، اما سونی در به روز رسانی بلوتوث چند نقطه ای را به WF-1000XM4 اضافه کرد. این به کاربران امکان می دهد به طور همزمان به دو دستگاه مختلف دارای بلوتوث متصل شوند. بنابراین می توانید همزمان با گوش دادن به موسیقی در دستگاه دیگری، مانند پخش کننده موسیقی یا رایانه، به طور خودکار به تماس تلفنی خود در تلفن همراه خود پاسخ دهید.

داشتن قابلیت اتصال همزمان به دستگاه های بیشتر، ابزار بسیار مفیدی است و ما امیدواریم WF-1000XM5 جدید از جعبه آن استفاده کند. در هر صورت، مایلیم ببینیم که XM5 قادر به اتصال همزمان به بیش از دو دستگاه باشد.


و همین مردمی! این همه آن چیزی است که ما می خواهیم از هدفون سونی WF-1000XM5 ببینیم.

از Sony WF-1000XM5 چه چیزی را بیشتر می خواهید؟

0 رای

 

رتبه IP قوی تر

NaN%

 

بلوتوث 5.3

NaN%

 

پشتیبانی از چند نقطه بلوتوث بهبود یافته

NaN%

 

بدون افزایش قیمت

NaN%

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DRA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *