به روز رسانی بعدی ویندوز 11 پشتیبانی از کلید عبور عمومی را اضافه می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با خبر به روز رسانی بعدی 11 پشتیبانی از کلید عبور عمومی را اضافه می کند همراه ما باشید

رمز عبور می تواند جایگزین رمزهای عبور سنتی با روش های احراز هویت دستگاه شما شود. به این ترتیب، تنها با فعال کردن Face ID در آیفون، حسگر اثرانگشت گوشی اندرویدی خود یا با Windows Hello در شخصی، می‌توانید وارد جیمیل، پی پال یا iCloud شوید. 

ساخته شده بر اساس فناوری WebAuthn (یا Web Authentication)، هنگام ایجاد یک رمز عبور، دو کلید مختلف ایجاد می‌شود: یکی توسط وب‌سایت یا سرویسی که حساب شما در آن است و یک کلید خصوصی که در دستگاهی که برای تأیید هویت خود استفاده می‌کنید ذخیره می‌شود.

البته، اگر کلیدهای عبور در دستگاه شما ذخیره شده باشد، در صورت خراب شدن یا گم شدن آن چه اتفاقی می افتد؟ از آنجایی که کلیدهای عبور در چندین دستگاه کار می کنند، ممکن است یک نسخه پشتیبان در دسترس داشته باشید. بسیاری از سرویس هایی که از کلیدهای عبور پشتیبانی می کنند نیز به شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما یا در صورت داشتن کلید امنیتی سخت افزاری مجدداً احراز هویت می شوند.

در همین حال، سرویس‌های دیگری مانند جی‌میل هنوز به شما اجازه نمی‌دهند رمز عبور را به‌طور کامل از حساب خود حذف کنید. انبارهای رمز عبور اپل و گوگل در حال حاضر از آنها پشتیبانی می کنند و همچنین مدیران رمز عبور مانند 1Password و Dashlane نیز از آنها پشتیبانی می کنند. 1Password همچنین یک فهرست فهرست خدمات آنلاین ایجاد کرده است که به کاربران امکان می دهد با استفاده از یک رمز عبور وارد سیستم شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  رفع خطای SETUPAPI.dll is missing or not found در ویندوز 11/10

امیدواریم از این خبر مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZHAMDi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *