ماساژور چه فوایدی دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

 

ماساژور برای ورز دادن قسمت های مختلف بدن به صورت سطحی و یا عمقی با فشار و مالش توسط یک فرد و یا به وسیله ابزارهای ماساژ مانند انواع ماساژور برقی و دستی، صندلی ماساژ و یا روکش صندلی ماساژور… انجام می شود.

 برای خرید ماساژور برقی و یا آگاهی از قیمت صندلی ماساژ، می توانید به فروشگاه ورزشی کراس اسپرت، مراجعه نمایید.

ماساژور در قدیم، به فردی گفته می شود که کار ماساژ دادن بدن را انجام می داد و جالب است بدانید که ماساژ درمانی هم برای رفع خستگی و هم برای اثرات شفا بخش، از حدود 4000 سال پیش استفاده می شده است.

ماساژ یا ورز دادن، به نوعی ورزیده ساختن و ورزش عضلات بدن توسط یک عامل بیرونی است.

البته لازم به ذکر است که ماساژ باید اصولی، با استفاده از ابزار ایمن و بر پایه نکات علمی و یا توسط افراد حرفه ای که مهارت ها و دانش این کار را دارند انجام شود، وگرنه ماساژ نادرست نه تنها اثرات بهبود بخش ندارد بلکه عاملی برای بیماری خواهد بود.

ماساژ با قدمتی 4000 ساله

ماساژور چیست؟

امروزه علاوه بر افرادی که در کلینیک های مراقبت بهداشتی و سلامتی و یا باشگاه ها، به عنوان ماساژور فعالیت می کنند، ابزارهای مکانیکی و الکتریکی تحت عنوان ماساژور دستی و ماساژور برقی برای استفاده عموم در منزل و یا در فضاهای ورزشی و تفریحی، طراحی و تولید و در بازار اقلام سلامتی و ورزشی، عرضه می شوند.

در قدیم، ماساژ یکی از مراحلی بود که در حمام های عمومی ایران، ترکیه و … توسط افراد حرفه ای انجام می شد و تحت نام مشت و مال، شهرت داشت.

امروزه علاوه بر ماساژورهای دستی و برقی، صندلی ماساژ، پد ماساژ، ویبراتورها، تشک ماساژور و … با بهره گیری از تکنولوژی نوین در دسترس مردم قرار دارد. اخیرا استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی هوشمند و دیجیتال نیز به صنعت محصولات ماساژ افزوده شده است.

 

استفاده از ماساژور با افزایش گرما و خون رسانی در بافت های تحت ماساژ، روندهای ترمیمی و اکسیژن رسانی و انتقال مواد مغذی و سلول های درمانی و ایمنی به محل را تسهیل و تسریع می کند و برای سفت کردن بافت های زیر پوست، رفع چین و چروک، تازگی و شادابی پوست، رفع لایه های مرده پوستی، گردش بهتر خون و مواد مفید در سراسر بدن، رفع رگ های واریسی، رفع ادم به خصوص در ساق پا، رفع افتادگی و شل شدگی ماهیچه ها و بافت های بدن، تسکین درد و تسریع در رسیدن اندورفین و مسکن های طبیعی به قسمت های مختلف بدن، بهبود عملکردهای رشدی و هورمونی و نیز تسریع دفع مواد زائد از طریق ترشح پوستی، مفید و موثر می باشد.

شکل 3: محصولات ماساژور انواع بسیار متنوعی دارند.

ماساژور برقی چه ویژگی هایی دارد؟

ماساژورهای دستی ابزاری مکانیکی هستند که با نیروی خود فرد و یا یک فرد دیگر، کار می کنند. اما برای راحتی ماساژ به خصوص توسط خود افراد و نیز تقویت اثر بخشی آن، ماساژور برقی توصیه می شود. ماساژورهای برقی را هم می توان به صورت شخصی و در منزل استفاده نمود و هم در برخی از مجموعه های ورزشی این نوع ماساژورها در دسترس عموم قرار می گیرد.

ماساژور برقی، علاوه بر اثرات درمانی، به عنوان وسیله ای برای ورزیده کردن عضلات و نیز چربی سوزی و تناسب اندام استفاده می شود.

امروزه استفاده از ماساژور برقی برای رفع خستگی، رفع اسپاسم عضلات، چربی سوزی و …. در منازل و برای مصارف شخصی بسیار متداول شده است.

ماساژورهای برقی انواع مختلفی دارند و بسیاری از آن ها دارای چند نوع سری گوناگون با کارکردهای متنوع و برای بخش های مختلف بدن هستند.

عمق و شدت و گاها زمان ماساژ، در ماساژورهای برقی قابل تنظیم و کنترل است. برخی از ماساژورهای برقی به مادون قرمز مجهز بوده و قابلیت گرم کردن نواحی تحت ماساژ را دارند که بیشتر برای رفع دردهای عضلانی و گرفتگی ماهیچه ها استفاده می شود. برخی از ماساژورها فقط حالت لرزشی دارند و به عنوان ویبراتور شناخته می شوند.

برخی از ماساژورها از فن آوری مادون قرمز برای تحت تاثیر قرار دادن منافذ پوستی و دیواره مویرگ های لایه های زیرین درم، استفاده می کنند و خون رسانی را افزایش می دهند.

 برخی از ماساژورهای برقی نیز به صورت ضربه ای عمل می کنند. برخی از ماساژور های برقی ثابت هستند مانند انواع ماساژور برقی پا، و برخی نیز متحرک بوده و امکان استفاده دستی دارند، برخی از آن ها بی سیم ( شارژی و باطری دار ) بوده و برخی نیز دارای سیم هستند.

 

برای خرید ماساژور برقی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

برای خرید ماساژور برقی باید تمام ویژگی های مذکور و کاربردی که از آن انتظار دارید را مد نظر قرار دهید. مسلما قابلیت های مختلف ماساژورهای برقی در تعیین قیمت آن ها اثر دارد.

برای مثال اگر تنها کاربردی که از یک ماساژور برقی انتظار دارید، برای چربی سوزی و تناسب اندام استف بهتر است که از انواع ویبره ساز آن ها استفاده کنید.

برخی از ماساژورها فقط برای بخش های مخصوصی از بدن طراحی شده اند، مثلا ماساژورهای شکم، کمر، پهلوها، پا، گردن، صورت و … برخی از ماساژورها نیز در واقع برای ماساژ پوست بوده و درمارولر نام دارند.

 

صندلی ماساژ بهترین و لوکس ترین نوع ماساژور

یکی از کاربردی ترین انواع ماساژورهای برقی که محبوبیت زیادی هم دارد، صندلی ماساژ است.

این نوع از صندلی ها، با استفاده از تکنولوژی ماساژ برقی در بخش های مختلف بدنه صندلی، به طور یکنواخت و همزمان، کار ماساژ تمام بخش های بدن که بر روی صندلی قرار گرفته است را انجام می دهد.

به گزارش  فروشگاه آنلاین ورزشی کراس اسپرت صندلی ماساژ معمولا برای مکان های عمومی و باشگاه های ورزشی و کلینیک های سلامتی رایج هستند و در برخی از مراکز خرید و سالن های زیبایی نیز، تعبیه شده و مورد استفاده عموم قرار دارند.

استفاده از صندلی ماساژ در این مکان ها با پرداخت هزینه ای همراه است و برای یک مدت زمان مشخص امکان پذیر است.

صندلی ماساژور برای استفاده شخصی در منازل نیز طراحی و تولید می شود و قیمت های بسیار بالاتری نسبت به انواع ماساژورهای برقی دارد.

این صندلی ها بیشتر برای آرام سازی و تن آسایی و یا استراحت و خواب، کاربرد دارند و گاهی نیز برای رفع مشکلات واریس، دردهای سیاتیکی، باز کردن عضلات و … به کار می روند اما تاثیری در ورزیدگی عضلات و یا چربی سوزی ندارند.

صندلی ماساژور گران ترین نوع ماساژور

انواع صندلی ماساژور و قیمت صندلی ماساژ

امروزه صندلی ماساژور در انواع و ابعاد مختلف تولید می شود و اخیرا، صندلی های ماساژ که بیشتر شبیه یک روکش بسیار ضخیم برای استفاده بر روی صندلی و مبل معمولی طراحی شده اند نیز در اقسام صندلی ماساژ عرضه می شوند و نسبت به قیمت صندلی ماساژ، ارزان تر هستند و به همین دلیل برای استفاده شخصی به خصوص در فضاهای مختلف کاری و خانگی، محبوبیت بیشتری دارند. خرید اینترنتی دوچرخه را در سایت کراس اسپرت آنلاین انجام دهید.

برای آگاهی از لیست قیمت، انواع مدل ها، ویژگی ها، کاربردها و کیفیت های مختلف ماساژور برقی و صندلی ماساژ، می توانید از طریق وب گاه مجموعه تخصصی کراس اسپورت، اقدام نمایید.

 

ارتباط قیمت صندلی ماساژ با ویژگی های آن

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mORYwu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *