خرید گیفت کارت

زمان مطالعه: 4 دقیقه

خرید گیفت کارت

 

 

حتما شما هم تاکنون درباره‌ی چیزهایی شنیده و یا از آن استفاده کرده‌اید. ما در این مطلب قصد داریم درباره‌ی نحوه خرید این نوع کارت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر این سوال برایتان به وجود آمده است که این کارت چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ پس این مطلب را از دست ندهید.

گیفت کارت چیست؟

Gift card همان کارت هدیه‌ای است که برابر با مقداری پول بوده و از میزان پول داخل آن می‌توان استفاده کرد که البته این پول مجازی است. تعریف دیگری که از آن می‌توان داشت این است که این کارت درواقع گواهی‌نامه‌ای است که توسط بانک برای جایگزینی هدیه غیرپولی استفاده می‌شود. این نوع کارت‌ها در آمریکا محبوبیت بسیاری دارند و ازآنجاکه دیگر نیازی به وقت گذاشتن برای خرید هدیه نیست، بیشتر مورداستقبال مردم آمریکا و سایر کشورها قرار گرفته است.

این نوع کارت توسط شرکت‌ها، کمپانی‌ها یا بانک‌ها صادر می‌شوند و به‌عنوان جایگزین پول نقد برای خرید از فروشگاه‌های خاص یا کسب‌و‌کارهای آنلاین مورداستفاده قرار می‌گیرند. حتما شما هم در ایران از بانک‌ها خرید Gift card را انجام داده‌اید و می‌دانید که پول این این کارت‌ها قابل انتقال و یا برداشت نبوده و تنها می‌توان از آن خرید کرد. برخی شرکت‌‎ها نیز در ایران این نوع کارت را به مشتریان خود می‌دهند و با استفاده از آن تنها می‌توان کالاها و یا محصولات همان شرکت و یا کارخانه را خریداری کرد.

خرید گیفت کارت‌ها به دو صورت انجام می‌شود؛ برخی از آن‌ها تاریخ انقضا ندارند و یا درنهایت به مدت یک سال اعتبار استفاده دارند. از ویژگی‌های دیگر این نوع کارت آن است که به نام شخص خاصی صادر نمی‌شود و دارندگان می‌توانند به‌صورت ناشناس خرید Gift card را انجام داده و از آن استفاده نمایند.

خرید گیفت کارت

 

خرید گیفت کارت چگونه انجام می‌شود؟

اگر قصد خرید گیفت کارت را دارید، لازم است بدانید که گیفت کارت‌های مجازی و یا آن‌هایی که دارای اعتبار پولی هستند، با وارد نمودن یک کد، شارژ می‌شوند و شما درواقع با این اعتبار مجازی می‌توانید اقدام به خرید کالاها و خدمات الکترونیکی و حتی گاهی اوقات کالاهای فیزیکی نمایید؛ به‌عنوان مثال، کالاهای دیجیتالی یا الکترونیکی به بازی، برنامه، کتاب، فیلم و موسیقی گفته می‌شود که معمولاً از طریق استور مربوطه قابل دریافت هستند، بنابراین بیشتر کمپانی‌های خارجی مانند ایتونز، مایکروسافت گوگل پلی و … دارای گیفت کارت‌های مخصوص به خود هستند که تنها برای استفاده از همان شرکت‌ها ارائه می‌شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین ماوس عمودی ارگونومیک برای خرید در سال 2024

برای خرید گیفت کارت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همان‌طور که می‌‎دانید، ما با تحریم‌های مختلفی از طرف شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات آمریکایی و اروپایی مواجه هستیم و امکان خرید Gift card به‌صورت مستقیم برای ما وجود ندارد و باید این امر توسط شرکت‌‎های واسطه‎‌ای که قادر به انجام این پروسه هستند، صورت گیرد؛ بنابراین برای جلوگیری از کلاهبرداری بهتر است این شرکت‌ها را خوب بشناسید و در هنگام خرید گیفت کارت به چند نکته که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد توجه داشته باشید:

  • خرید Gift card را از جایی انجام دهید که می‌شناسید و به آن اطمینان دارید.
  • به جهت تقلبی بودن برخی از آن‌ها از نحوه خرید آنلاین آن خودداری نمایید.
  • پیش از خرید از موجودی کارت بانکی خود مطلع باشید و چنانچه آن را از طریق تلفن و یا به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنید، از مبلغ آن مطلع باشید.
  • بعد از خرید Gift card ببینید دقیقا چه مبلغی از حساب شما کسر شده است.
  • اطمینان حاصل کنید که هیچ‌کدام از برچسب‌های محافظتی آن کنده نشده باشد.
  • پین کدی که در پشت کارت درج شده نباید خراشیده شده باشد.

خرید گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل اپل که توسط کمپانی اپل ارائه می‌شود، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید حساب اپل خود را شارژ کرده و به‌صورت نامحدود از تمامی برنامه‌ها و امکانات موجود در اپ استور استفاده کنید. این امر امکان دانلود برنامه‌ها و نرم‌افزار‌های اپل را برای شما ساده می‌کند. با خرید گیفت کارت اپل دیگر نیازی به وارد کردن شماره ویزا کارت یا مسترکارت خود ندارید. ضمن آنکه این نوع کارت تاریخ انقضایی نداشته و برای استفاده خودتان و یا هدیه دادن به دوستانتان بسیار مناسب می‌باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  معرفی محله گون گورن استانبول + خرید خانه در این محله

خرید گیفت کارت استیم

استیم Steam سرویسی است که برای خرید بازی و انجام بازی‌های آنلاین طراحی شده است. برای استفاده از خدمات این مجموعه نیاز به اکانتی دارید که بتوانید آن را شارژ نمایید. خرید گیفت کارت استیم یکی از بهترین راه‌ها برای شارژ اکانت‌تان است.

با خرید این گیفت کارت می‌توانید بدون نیاز به کارت بانکی، استیم والت خود را شارژ نموده و تمامی محصولات موجود در سایت استیم را خریداری کنید.

خرید گیفت کارت پلی استیشن

با خرید گیفت کارت پلی استیشن یا همان PSN می‌توانید بدون نیاز به کارت‌های اعتباری، حساب کاربری پلی استیشن خود را شارژ کرده و از فروشگاه پلی استیشن انواع بازی و سایر محصولات آن را خریداری نمایید. ازآنجاکه بهترین راه برای شارژ اکانت پلی استیشن خرید گیفت کارت PSN می‌باشد؛ بنابراین می‌توانید تا سقف موجودی آن از تمامی برنامه‌ها و بازی‌های موجود در پلی استیشن استور استفاده نمایید. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، هیچ.کدام از کار‌ت‌هایی که معرفی کردیم دارای مدت خاصی نبوده و درواقع تاریخ انقضایی ندارند؛ بنابراین تا زمانی‌که شارژ داخل آن‌ها باشد، می‌توانید از آن استفاده نمایید.

 

خرید گیفت کارت

 

جمع‌بندی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این گیفت کارت‌ها جایگزینی برای استفاده از پول نقد هستند که شما می‌توانید آن‌ها را با مبالغ مختلف خریداری کرده و از آن استفاده نمایید؛ همچنین اگر می‌دانید دوستانتان نیاز به استفاده از هر یک از گیفت کارت‌هایی که نام بردیم دارند، می‌توانید از این قابلیت استفاده کرده و به مناسبت‌های گوناگون این کارت را به آن‌ها هدیه دهید.

اما نکته‌ای که هنگام خرید Gift card اهمیت دارد این است که باید حتما این دسته از محصولات از شرکت‌ها و یا فروشگاه‌های آنلاینی خریداری شوند که به آن‌ها اطمینان کافی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است مبلغی از حساب شما کسر شود، اما درواقع شما نتوانید از آن استفاده‌ای کنید؛ زیرا اکانت شما شارژ نشده است. نکته دیگر آن که چون این کارت‌ها اغلب به‌صورت آنلاین خریداری می‌شوند، برای پیگیری موارد کلاهبرداری نیز ممکن است شما با مشکل مواجه شوید؛ پس بهتر است پیش از خرید به نکاتی که در قسمت‌های قبل به آن اشاره کردیم توجه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UkYdCu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *