راهنمای خرید Chromebook برای دانشجویان در سال 2024

زمان مطالعه: 8 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی راهنمای خرید برای دانشجویان در سال 2024 همراه ما باشید

انتخاب لپ تاپ مناسب برای مدرسه می تواند دلهره آور باشد، به خصوص با گزینه های متنوع موجود. با این حال، کروم‌بوک‌ها به عنوان یک انتخاب محبوب برای دانشجویان ظاهر شده‌اند و ترکیبی از مقرون‌به‌صرفه، سادگی و امنیت را ارائه می‌کنند. اما حتی در قلمرو Chromebook، پیمایش در ویژگی‌ها و مدل‌های مختلف می‌تواند دشوار باشد. اگر در مورد آنچه در Chromebook دانشجویی باید جستجو کنید گیج شده اید، به جای درستی آمده اید.

 

این راهنمای جامع شما را با دانش انتخاب یک همراه Chromebook کامل برای سفر تحصیلی خود مجهز می کند. ما فاکتورهای کلیدی را که باید هنگام انتخاب Chromebook عالی برای همراهی شما در طول تحصیل در نظر بگیرید، برجسته خواهیم کرد. در پایان، شما قادر خواهید بود بهترین Chromebook را برای زندگی دانشجویی خود بدون شکستن هزینه پیدا کنید. پس اجازه بدهید به این کار برسیم.

فرم فاکتور: طرح ترجیحی شما چیست؟

اولین چیزی که هنگام جستجوی کروم بوک باید در نظر گرفت طراحی و فاکتور شکل آن است. یکی از ویژگی های برجسته کروم بوک ها طراحی باریک و سبک وزن آن ها است. برخلاف لپ‌تاپ‌های سنتی، کروم‌بوک‌ها برای استفاده در حین حرکت طراحی شده‌اند، و برای دانش‌آموزانی که برای کلاس‌ها، جلسات مطالعه و پروژه‌های گروهی به یک دستگاه قابل حمل نیاز دارند، مناسب است. مشخصات باریک و وزن کم باعث می شود که آنها به راحتی در یک کوله پشتی قرار بگیرند یا بدون اضافه کردن حجم غیر ضروری در محوطه دانشگاه حمل شوند.

راهنمای خرید کروم بوک ASUS Chromebook Flip C433 Form Factor برای دانشجویان 2راهنمای خرید کروم بوک ASUS Chromebook Flip C433 Form Factor برای دانشجویان 2
منبع: ASUS Chromebook Flip C433

با این حال، برای تطبیق پذیری بیشتر، می توانید یک کروم بوک 2 در 1 را در نظر بگیرید. اکثر کروم بوک ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند. در این زمینه، یک کروم بوک 2 در 1 می تواند هم به عنوان لپ تاپ و هم به عنوان تبلت به لطف یک لولای انعطاف پذیر یا یک صفحه کلید جداشدنی عمل کند. این ویژگی برای دانش‌آموزانی عالی است که می‌خواهند یک صفحه کلید برای یادداشت برداری و یک تبلت برای کارهای تعاملی یا سرگرمی بیشتر در زمان استراحت داشته باشند.

راهنمای خرید Chromebook Samsung Galaxy Chromebook 2 برای دانش آموزان 1راهنمای خرید Chromebook Samsung Galaxy Chromebook 2 برای دانش آموزان 1
منبع: Samsung Galaxy Chromebook 2

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر داشت اندازه صفحه نمایش است. کروم‌بوک‌ها در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش، معمولاً از 11 تا 15 اینچ عرضه می‌شوند. اندازه ای را انتخاب کنید که با ترجیحات شما و نوع کاری که انجام می دهید مناسب باشد. اندازه صفحه نمایش بزرگتر همچنین به معنای Chromebook سنگین تر است، در حالی که یک Chromebook با اندازه صفحه نمایش کوچکتر سبک تر خواهد بود. کروم‌بوک‌های سبک‌تر برای حمل در محوطه دانشگاه ایده‌آل هستند، در حالی که مدل‌های سنگین‌تر ممکن است برای استفاده ثابت در اتاق خوابگاه یا کتابخانه شما مناسب‌تر باشند. بنابراین مجدداً، بر اساس کاربرد و مورد استفاده خود، می توانید در مورد یک فاکتور فرم تصمیم بگیرید.

دوام: آیا می تواند زندگی دانشجویی سخت شما را تحمل کند

به‌عنوان یک دانش‌آموز، Chromebook شما احتمالاً با ضربه‌ها و ریزش‌های تصادفی مواجه می‌شود. بنابراین، اولویت بندی کیفیت ساخت و استحکام بسیار مهم است. یک شاسی محکم می‌تواند از قطعات داخلی در برابر ضربه‌ها و سقوط‌های تصادفی محافظت کند، و اطمینان حاصل کند که دستگاه شما در طول سفر تحصیلی شما عملکردی خواهد داشت. همچنین کروم‌بوک‌هایی وجود دارند که دارای شاسی تقویت‌شده، صفحه‌کلیدهای مقاوم در برابر ریزش، و گوشه‌های لاستیکی هستند که می‌توانند در برابر سایش و پارگی روزمره مقاومت کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خرید و فروش انواع گوسفند زنده در تهران آبان 1401
ASUS Chromebook C403 1ASUS Chromebook C403 1
منبع: ASUS Chromebook C403

علاوه بر این، برخی از کروم‌بوک‌ها دارای گواهینامه MIL-STD-810G هستند که نشان می‌دهد آزمایش‌های دوام سختی را پشت سر گذاشته‌اند. این گواهی تضمین می کند که دستگاه می تواند شرایط محیطی مختلف از جمله لرزش، شوک و نوسانات دما را تحمل کند. اگر پیش‌بینی می‌کنید Chromebook خود را در معرض شرایط چالش‌برانگیز قرار دهید، مدلی با این گواهی ممکن است سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای باشد.

عملکرد: به چه مقدار نیرو نیاز دارید

در حالی که کروم‌بوک‌ها عمدتاً برنامه‌های مبتنی بر وب را اجرا می‌کنند، عملکرد همچنان برای انجام چند کار، تحقیق و بازی‌های سبک گاه به گاه اهمیت دارد. هم پردازنده و هم رم نقش مهمی در پاسخگویی کلی دارند. برای کارهای اساسی، یک پردازنده MediaTek یا Celeron اینتل کافی است.

با این حال، در حالت ایده‌آل باید حداقل پردازنده Intel Core i3 یا AMD Ryzen 3 و رم 4 گیگابایتی داشته باشید. برای کارهای سنگین‌تر، کروم‌بوک‌هایی را با پردازنده‌های Intel Core i5 یا AMD Ryzen 5 و 8 گیگابایت رم در نظر بگیرید.

راهنمای خرید ASUS Chromebook Vibe CX55 Flip Chromebook برای دانشجویان 1راهنمای خرید ASUS Chromebook Vibe CX55 Flip Chromebook برای دانشجویان 1
منبع: ASUS Chromebook Vibe CX55 Flip

علاوه بر این، در حالی که Chromebookها به شدت به فضای ذخیره‌سازی ابری متکی هستند، ذخیره‌سازی محلی همچنان برای دسترسی آفلاین به اسناد و فایل‌ها ضروری است. یک Chromebook با 64 گیگابایت حافظه داخلی یا بالاتر برای فضای کافی برای ذخیره تکالیف، مقالات تحقیقاتی و فایل‌های چندرسانه‌ای به صورت محلی در نظر بگیرید. علاوه بر این، نوع فضای ذخیره سازی داخل هواپیما را یادداشت کنید.

اکثر کروم‌بوک‌ها با فضای ذخیره‌سازی eMMC عرضه می‌شوند، که هنگام اجرای همزمان دو برنامه، می‌تواند بسیار کند باشد. به این ترتیب، سعی کنید برای تجهیز Chromebook خود به فضای ذخیره‌سازی SSD کمی بیشتر وقت بگذارید. حافظه SSD زمان بوت و بارگذاری برنامه سریعتر را همراه با عملکرد قابل اعتماد ارائه می دهد.

یکی دیگر از عواملی که ممکن است برخی از کاربران را نگران کند، گرافیک است. عملکرد گرافیکی ممکن است برای هر دانش‌آموزی اولویت اصلی نباشد، اما اگر در زمان استراحت درگیر طراحی، پروژه‌های چند رسانه‌ای یا بازی‌های سبک هستید، باید Chromebook با گرافیک یکپارچه مناسب را در نظر بگیرید.

اتصال: در حین حرکت متصل بمانید

اتصال یکی از جنبه های حیاتی هر لپ تاپ است و کروم بوک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مطمئن شوید که پورت های موجود روی دستگاه را بررسی کنید تا از سازگاری با دستگاه های جانبی خود اطمینان حاصل کنید. اسلات‌های کارت USB-C، USB-A و microSD معمولاً در دستگاه‌های Chromebook یافت می‌شوند. ترکیبی از این پورت ها به شما امکان می دهد به دستگاه های مختلفی مانند حافظه خارجی، چاپگرها و پروژکتورها متصل شوید.

HP Chromebook 14 1HP Chromebook 14 1
منبع: HP Chromebook 14

ثانیاً، Chromebook اساساً یک سیستم عامل است که در یک مرورگر وب ساخته شده است، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما دسترسی آسان به اتصال اینترنت دارد. در حالت ایده‌آل، برای اتصال بی‌سیم سریع‌تر و مطمئن‌تر، باید Chromebookهایی را خریداری کنید که از آخرین استانداردهای Wi-Fi مانند Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند.

Acer Chromebook Spin 314 Convertible 1Acer Chromebook Spin 314 Convertible 1
منبع: Acer Chromebook Spin 314

علاوه بر این، ممکن است بخواهید نسخه بلوتوث را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از ماوس بلوتوث با Chromebook خود استفاده کنند تا از بهم ریختگی سیم ها جلوگیری کنند. از طرف دیگر، اگر علاقه مند به انجام بازی از طریق سرویس های ابری هستید، استاندارد بلوتوث بالاتر به شما این امکان را می دهد که کنترلر بی سیم خود را به راحتی جفت کنید و از بازی بدون تاخیر لذت ببرید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سوم بخش سوم : روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

پشتیبانی نرم افزار: تاریخ انقضا را بررسی کنید

یکی از ویژگی های برجسته کروم بوک ها، تجربه نرم افزاری یکپارچه آنهاست. سیستم‌عامل به‌روزرسانی‌های خودکار را در پس‌زمینه دریافت می‌کند و اطمینان می‌دهد که دستگاه شما همیشه آخرین وصله‌های امنیتی و بهبودها را اجرا می‌کند. با این حال، هر Chromebook با یک دوره محدود ارائه می‌شود، پستی که Google پشتیبانی از دستگاه را متوقف می‌کند.

اگر با بودجه کم خرید می‌کنید و فقط برای مقاصد تحصیلی یا کالج خود به Chromebook نیاز دارید، یک چرخه پشتیبانی 4 ساله کافی است. خبر خوب این است که اگر خرید یک کروم بوک جدید را انتخاب کنید، گوگل تا 10 سال به‌روزرسانی خودکار را تضمین کرده است. این مورد در مورد کروم‌بوک‌هایی که از سال 2021 به بعد عرضه شده‌اند، اعمال می‌شود.

10 سال به روز رسانی نرم افزار کروم بوک10 سال به روز رسانی نرم افزار کروم بوک
منبع: گوگل

وقتی صحبت از نرم افزار شد، یکی از بهترین دلایل برای خرید کروم بوک این است که به شما امکان می دهد برنامه های اندروید را روی آن اجرا کنید. این ویژگی دنیایی از امکانات را باز می کند و به شما امکان می دهد از برنامه های فروشگاه Google Play در کنار برنامه های مبتنی بر وب استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از Chromebook های قدیمی از برنامه های Android پشتیبانی نمی کنند. به این ترتیب، مهم است که در صورت خرید یک مدل قدیمی، همین موضوع را بررسی کنید.

قیمت: همه یک بودجه دارند

ممکن است متوجه شده باشید که ما چندین بار به “یک مدل قدیمی” اشاره کرده ایم. واقعیت این است که برای یک دانش آموز، بیشتر تصمیمات خرید آنها به بودجه آنها بستگی دارد. دانشجو بودن اغلب به معنای کار با بودجه محدود است. خبر خوب این است که کروم‌بوک‌ها با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند و گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای وجود دارند که همچنان عملکرد و ویژگی‌های چشمگیری را ارائه می‌کنند.

بهترین کروم‌بوک‌ها برای دانش‌آموزانبهترین کروم‌بوک‌ها برای دانش‌آموزان

می‌توانید به راحتی چندین Chromebook برای دانش‌آموزان زیر 500 دلار خریداری کنید یا حتی به دنبال Chromebook برای دانش‌آموزان زیر 300 دلار باشید. به‌علاوه، بسیاری از تولیدکنندگان تخفیف‌های دانشجویی ارائه می‌کنند و خرید Chromebook را برای دانشجویان مقرون به صرفه‌تر می‌کنند. برای مثال، بسیاری از کروم‌بوک‌های سامسونگ وجود دارند که می‌توانید با کمک شناسه دانشجویی‌تان امتیازات زیادی در آنها کسب کنید.

و اگر به دنبال صرفه جویی بیشتر هستید، می توانید کروم بوک های بازسازی شده یا جعبه باز را در نظر بگیرید. اینها دستگاه هایی هستند که توسط سازنده یا خرده فروش بازگردانده، بازرسی و تأیید شده اند. در حالی که همیشه می‌توانید یک Chromebook دست دوم کارکرده را از سایت‌هایی مانند eBay یا Craigslist خریداری کنید، یک گزینه مرمت‌شده اغلب با ضمانت‌نامه ارائه می‌شود و می‌تواند ارزش بسیار خوبی برای دانش‌آموزان مقرون به صرفه داشته باشد.

برو برای خود یک Chromebook ساخته شده برای دانش آموزان تهیه کن!

در پایان روز، یافتن Chromebook مناسب برای زندگی دانشجویی شما شامل عوامل زیادی است. شما باید فاکتور فرم، دوام، عملکرد، اتصال، پشتیبانی نرم افزار و قیمت را از جمله موارد دیگر در نظر بگیرید. نیازهای خاص، بودجه و سبک یادگیری خود را برای یافتن همراه ایده آل در نظر بگیرید. با گزینه‌های بسیار زیادی برای Chromebook برای دانش‌آموزان، اکنون باید بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید که تجربه تحصیلی شما را افزایش می‌دهد.

امیدواریم از این مقاله راهنمای خرید Chromebook برای دانشجویان در سال 2024 مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/sxUzIy
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *