جاذبه های دیدنی در شهر آنتالیای ترکیه را از دست ندهید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ی ترکیه را از دست ندهید

آپلود عکس

شهر زیبا و ساحلی انتالیا  یکی از مقاصد برتر گردشگری در ترکیه است و سالانه توریست ها و مسافران بسیاری از سراسر جهان راهی این منطقه شده تا از زیباییها و آرامش حاکم در سواحل آن لذت ببرند . در شهر آنتالیا هتل‌ ها و اقامتگاههای منحصر بفردی ساخته شده که امکانات اقامتی حیرت انگیزی را به مسافران ارائه می دهند تا جائیکه به ندرت میتوان هتل را ترک نمود و وارد شهر شد. اما در جا جا این شهر مکان های تاریخی و باستانی به چشم می خورند که غالبا از دوران حکمرانی یونانیان در این سرزمین به جا مانده اند و بقدری با شکوه و خیره کننده اند که همه تاریخ دانان و باستان شناسان  را متحیر نموده است. بنای باشکوه مسجد یولی مناره، موزه آنتالیا و دروازه هادرین تنها بخش کوچکی از تاریخ این سرزمین است.

در کنار تاریخ و تمدن باشکوه و پر فراز و نشیب این منطقه امکانات رفاهی و تفریحی آن زبانزد بوده و میلیون ها مسافر از کشورهای مختلف تعطیلات تابستانی خود را مهمان این شهر خواهند بود. آبهای فیروزه ای و زلال در کنار شنهای طلایی رنگ جایی است که میتوان ساعتها در آن استراحت کرد و به آرامش رسید و در کنار آن پارک های آبی متنوع چایی است که تجربه یک روز پر هیجان را در آن بدست می آورید.

پارک آبی های آنتالیا

پارکهای آبی این شهر در آفر تور آنتالیا ارزان قیمت بقدری مجهز و وسیع اند که روزی شاد و خاطره انگیز را برایتان رقم خواهند زد. البته گفتنی است اغلب هتل‌ های مشهور و بزرگ در آنتالیا دارای پارکهای آبی اختصاصی هستند اما اگر این پارکها راضی تان نمی کند و به دنبال هیجان و تفریح بیشتری هستید پیشنهاد می کنیم به پارک های آبی آکوالند، پارک اکتور، پارک آبی دولوسو، لند آف لجندز (متعلق به هتل لندز آف لجندز است اما سایر گردشگران میتوانند با تهیه بلیط از آن استفاده نمایند) سری بزنید و روزی سراسر شاد و پر هیجان را تجربه نمایید.

خرید در آنتالیا

شهر آنتالیا علاوه بر همه زیبایی ها و دیدنی ها دارای مراکز خرید بیشماری است و انواع کالاهای لوکس و برندهای معتبر دنیا در آن عرضه می گردد . که البته قیمت کالاها در بسیاری از این مراکز خرید بالا بوده و به ندرت میتوان کالاهایی با قیمت مناسب یافت . به شما پیشنهاد می کنیم برای صرفه‌جویی از مراکز خریدی که نزدیک به هتل‌ها هستند، خرید نکنید و خرید های خود را در مراکز خرید درون شهر انجام دهید .

مرکز خرید میگروس ، مرکز خرید تراسیتی ، مرکز خرید مارک ، مرکز خرید آنتالیا مال، مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا و از جمله معروفترین و پر طرفدار ترین ها هستند و بازدید از آنها سرگرم کننده خواهد بود.

رفت و آمد در شهر آنتالیا

بهتر است گشت و گذار در این شهر را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهید زیرا حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار پیشرفته است . اتوبوس عمده جابه جایی مسافران را انجام می دهد و برای استفاده از اتوبوسهای شهری می بایست به ترمینال ها و یا ایستگاههای اتوبوس بروید و پرداخت هزینه آن نیز توسط کارتهای مخصوص امکان پذیر است که به راحتی قابل دسترس بوده و حتی در سوپرمارکت ها نیز ارائه می گردد . همچنین تاکسی  مسافری نیز در تمامی محله‌ها قابل دسترس بوده که البته هزینه بیشتری را در بر می گیرد.

اتوبوس های شهری آنتالیا با صرف هزینه نسبتا مناسب تر ، و دارا بودن تهویه هوای مطبوع و حتی وجود امکاناتی نظیر تلویزیون پذیرای مسافران هستند.

تنوع غذایی  در شهر  آنتالیا

آنتالیا نیز مانند سایر شهرهای ترکیه ، دارای تنوع غذایی بسیاری است و انواع خوراک های لذیذ ترکی در رستورانهای متنوع آن عرضه می گردد. در اغلب رستوران های این شهر انواع کباب و غذاهای گوشتی خوشمزه دیده می شود که با ذائقه ما ایرانیان بسیار نزدیک خواهد بود.  سفر با تور ترکیه را در سایت سفر باتو تهیه کنید.

مواد غذایی همچون گوجه ، سبزیجات ، گوشت و پنیر در طبخ بیشتر خوراک ها استفاده می گردد همچنین آشپزان ترکی علاقه‌ زیادی به استفاده از ادویه جات در پخت غذاها دارند و برخی از غذاها به قدری شور است که خوردن آن برای ما ایرانیان سخت خواهد بود. از آنجایی که بیشتر هتل‌ های این شهر به صورت UALL  و در تمامی ساعات شبانه روز در حال پذیرایی از مسافران خود هستند ، اغلب گردشگران خارجی ترجیح می‌دهند که اکثر وعده ‌های غذایی‌ خود را در هتل محل اقامت شان میل نمایند.

مشهور ترین و برترین هتل های شهر آنتالیا

این شهر آمار بیشترین هتل ها و اقامتگاه ها را به خود اختصاص داده و در گوشه و کنار آن هتل های لوکسی را خواهید دید که امکانات ارائه شده در آنها بسیار شگفت انگیز خواهد بود و البته قیمت هتل‌های پنج ستاره‌ آن نسبتا پایین و مقرون به صرفه است .و قیمت هتل‌ های آن بیشتر به محله آنها بستگی دارد . در ساحل لوکس و پر طرفدار لارا ، هتل ‌های گران قیمتی را خواهید دید که بسیار زیبا هستند و اقامت در آنها شگفت انگیز خواهد بود. در مقابل  هتل های پنج ستاره در مرکز شهر (آپارتمانی) قیمت های نسبتا پایین تری دارند.

از میان همه این ها آکرا هتل، کرون پلازا، لند آف لجندز، آی سی گرین پالاس، هتل لیبرتی لارا، گراند لاکچری و… از جمله بهترین ها هستند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dbQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *