آموزش کیوبیس فصل نهم بخش سوم : پردازش صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 پردازش Noise gate

صدای انتخاب شده را بررسی نموده و قسمت هایی که ضعیف تر از یک اندازه مشخص را شناسایی نموده و به جای آنها سکوت قرار می دهد .

ابتدا رویداد ، بخش یا دامنه مورد نظر را انتخاب نموده و سپس به ترتیب Audio → process → gain در نوار منو را کلیک کند . پنجره تنظیمات این پردازش آشکار می شود .

این تنظیمات عبارتند از :

  • Threshold :  مقدار شدت صدا که مرز عملیات است . هر قسمت از رویداد که شدت صدای آن کمتر از این مقدار باشد به سکوت تبدیل می شود .
  • Attack time : مدت زمان که دروازه اجرای پردازش باز می ماند بعد از اینکه شدت صدا بیشتر از مقدار مرز تعیین شده باشد .
  • opening time : حداقل مقدار باز بودن دروازه اجرای عملیات . اگر این پردازش را اجرا می کنید و تشخیص دادید که دروازه اجرای پردازش بسیار سریع بسته می شود بهتر است این مقدار را افزایش دهید .
  • Release time : مدت زمان که طول می کشد دروازه اجرای پردازش بسته شود بعد از اینکه شدت صدای رویداد به کمتر از مرز تعیین شده است .
  • Dry/wet mix : به کمک این تنظیم می توانید صدای اولیه و صدای پردازش را با درصد دلخواه با یکدیگر ترکیب و میکس نمایید .

 

 

پردازش Normalize

به کمک این پردازش می توانید حداکثر شدت صدا برای یک رویداد را تنظیم نمایید . یکی از کاربردهای این پردازش مربوط به صداهایی اندک ضبط شده اند .این پردازش فقط یک تنظیم Maximum دارد که توسط آن حداکثر شدت صدای موردنظر را تعیین می کنید . البته تنظیمات Pre/post-cross fade نیز برای پردازش قابل استفاده اند .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سوم بخش دوم : روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

 

پرردازش Phase reverse

با اجرای این پردازش می توانید فاز صدای رویداد را معکوس نمایید . در واقع امواج صوتی رویداد از بالا به پایین معکوس می شوند . از این عملیات به خصوص برای معکوس نمودن صدای کانالهای چپ و راست صدای استریو استفاده می کنیم .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OYE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *