آموزش کیوبیس بخش اول از فصل دوم : پنجره پروژه ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فصل دوم

پنجره پروژه

هر گاه یک پروژه در محیط برنامه  cubase باز کنید ، پنجره پروژه باز خواهد شد . در نوار عنوان این پنجره نام برنامه و نام پروژه باز شده را مشاهده می کنید .

پنجره پروژه می تواند شامل یک یا صدها شیار باشد . هر شیار نگهدارنده رویدادهای صوتی یا  Midi می باشد . در یک پروژه می توانید انواع شیارها را داسته باشید . انواع شیارها عبارتند از :

شیار Audio  : از این نوع شیار برای ضبط و اجرای رویدادهای صوتی در پروژه استفاده می کنیم . هر شیار صوتی یک کانال جداگانه در مسیر دارد.

شیار  Folder  : این نوع شیار نقش نگهدارنده برای سایر شیارها را دارند از آنها برای مدیریت و سازماندهی و مرتب ساختن شیارهای موجود در یک پروژه استفاده می کنیم . همچنین به کمک این نوع شیار می توانید همزمان چند شیار را مورد پردازش یا دستکاری قرار دهید .

شیار Fx channel  : از این نوع شیارها برای افزودن افکتهای صوتی استفاده می کنیم . هر شیار Fx channel حداکثر تا هشت افکت را در بر می گیرد هرشیار نوع Fx channel یک نوار مخصوص به خود داخل میکسر دارد .

شیار  Group channel

از طریق هدایت چند شیار صوتی به یک شیار  Group channel می توانید یک افکت را همزمان بر چند شیار صوتی اجرا نموده با یک میکس فرعی داخل پروژه ایجاد و تنظیم نمایید . یک شیار از نوع  Group channel نمی تواند رویدادهای صوتی را نگهداری نماید و فقط تنظیمات و اتوماسیون مربوط به شیارهای گنجانده شده را نگهداری میکند . هر شیار  Group channel یک نوار مخصوص به خود در میکسر دارد .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش چهاردهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

شیار  Midi

از این نوع شیارها برای ضبط و اجرای اطلاعات Midi استفاده می کنیم . هر شیار Midi یک نوار مخصوص به خود در میکسر خواهد داشت . اگر از برنامه Cubase sx استفاده نمایید می توانید اطلاعات Midi را بطور مستقیم داخل پنجره پروژه دستکاری نمایید ( از طریق عملیات Edit in – place  )

شیار Marker

از این شیارها برای ایجاد و نمایش  نشانه ها و یا دستکاری آنها استفاده می کنیم .

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UAx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *