چگونه حواله سوئیفت را پیگیری کنیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

حواله بانکی سوییفت یکی از روش‌های رایجی است که افراد برای انتقال وجه به‌صورت بین المللی استفاده می‌کنند. این شیوه هم سریع و هم امنیت بالایی دارد. به‌همین دلیل هم توسط تاجرین و دارندگان کسب و کار مورد توجه قرار گرفته است. حال به نظر شما چگونه می‌توان جواله انجام شده را پیگیری کرده و از موفقیت آمیز بودن تراکنش اطمینان حاصل کرد؟ در این مطلب قصد داریم که این موضوع را بررسی کنیم.

پیگیری حواله بانکی سوییفت

حواله بانکی سوییفت را می‌توانید به کشور مقصد خود انجام داده و سپس آن را پیگیری کنید. کشور مورد نظر می‌تواند هر مقصدی باشد. وضعیت پیشرفت و روند انتقال پول خود را هم به شیوه‌های مختلف می‌توانید پیگیری کنید. اولین مورد، بررسی اطلاعات مربوط به حواله بانکی‌تان است. به این ترتیب خود شماره حواله را باید بدانید و سپس اطلاعات دیگری همچون مبلغ و تاریخ ارسال پول، شماره حساب ارسال کننده، شماره حساب گیرنده و موارد مورد نیاز دیگر را هم از بانک خود دریافت کنید. این‌ اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که روند پیگیری را خیلی سریع‌تر جلو ببرید.

حال نوبت به تماس بانک با بانک ارسال کننده می‌رسد. یقینا بهترین مرکز برای پیگیری پولی که ارسال کرده‌اید، خود بانی این انتقال یا همان بانک است. بانک دارای تیم پشتیبانی بوده و هر لحظه از روزهای کاری می‌تواند به شما پاسخگو باشد. حتی برخی از بانک‌ها دارای سیستم آنلاین گفتگو محور هستند و می‌توانید از این طریق هم اقدام کنید. می‌توانید خودتان هم به‌صورت حضوری به بانک مراجعه کرده و با ارائه همین اطلاعاتی که ذخیره کرده بودید، وضعیت حواله بانکی سوییفت خود را به راحتی بررسی کنید. آن‌ها معمولا در قالب یک گزارش متنی، وضعیت حواله را در کنار تاریخ انجام شده در اختیار شما می‌گذارند.

حواله سوییفت

سیستم‌های انلاین بررسی وضعیت

در نظر داشته باشید که شما می‌توانید با خود بانک دریافت کننده که در کشور مقصد دارد هم صحبت کنید. آن‌ها هم بررسی خواهند کرد که پول به حساب‌ واریز شده است یا خیر. کافی است که اطلاعات ذخیره شده را مشابه با بانک مبدا در اختیار این بانک قرار داده و اطلاعات دقیق دریافت کنید. این کار هم با توجه به اینکه بانک مقصد در یک کشور دیگر حضور دارد، ممکن است کمی زمان‌بر باشد. اما روش دقیق‌تری است و پایان مراحل حواله سوییفت را دقیق‌تر از بانک مبدا به اطلاع شما خواهد رساند. در کنار این موارد، می‌توانید از سیستم‌های آنلاین هم کمک بگیرید.

معمولا بانک‌ها دارای سیستم بانکی آنلاین هستند. شما هم در آن اکانتی دارید که معمولا کاملا مرتبط با حساب بانکی‌تان است. حال کافی است که وارد آن سیستم شده و تراکنش‌های خود را بررسی کنید. در بخش پیگیری معاملات بین المللی هم می‌توانید وضعیت مربوط به حواله خود را جویا شده و وضعیت پرداخت را کاملا چک کنید. یک سری سیستم‌های آنلاین دیگر هم وجود دارند که هر کدام فارغ از بانک موردنظر، با دریافت کارمزدی امکان بررسی را برای شما فراهم می‌کنند. کافی است که اپلیکیشن این سیستم‌ها را دانلود کرده یا از مرورگر دسکتاپ خود اقدام کنید. در این صورت باز هم اطلاعات لازم در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

پیگیری با روش‌های دیگر

یک کد سوییفت هم وجود دارد که مخصوص این نوع انتقال‌های بین المللی است. می‌توانید این کد را که BIC هم نامیده می‌شود را دریافت کرده و برای شناسایی تراکنش خود از آن استفاده کنید. این کد وضعیت حواله را از طریق سیستم‌های آنلاین بانکی در اختیار شما می‌گذارد. کافی است که به سایت مراجعه کرده و در بخش پیگیری حواله، آن را وارد کنید. این کد نشانگری برای تراکنش مدنظر شما بوده و دیگر نیازی به یادآوری اطلاعات دیگری همچون شماره حساب مبدا و مقصد و مبلغ و تاریخ پول نخواهید داشت. کافی است که این کد را ذخیره کرده و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که پیگیری باید در بازه زمانی معین انجام شود و کمی هم باید صبر داشته باشید. پیگیری‌ها معمولا زمان‌بر هستند و نمی‌توانید هر لحظه امکان این کار را داشته باشید. انتقال به‌صورت بین المللی در حال انجام است و پروسه‌های طولانی مدتی در این میان وجود دارند. پس حتما صبر داشته و در بازه‌های زمانی با بانک‌های خود تماس گرفته و پیگیری‌های لازم را انجام دهید. روش آنلاین همیشه بهتر جواب می‌دهد و بدون نیاز به مراجعه حضوری و صحبت با متصدیان مختلف، می‌توانید با اطلاعاتی که در دست دارید، پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

استفاده از خدمات صرافی ریال

صرافی ریال به ادرس rialxe.com به‌عنوان یکی از بهترین مراکز جهت خرید و فروش ارز، انتقال پول به‌صورت حواله به نقاط مختلف دنیا  مانند: حواله درهم ، حواله یوان ، حواله لیر، حواله دلار، یورو، پوند و ….. و همچنین انتقال پول از خارج کشور به ایران شناخته می‌شود. این صرافی امکان خرید و فروش تتر را نیز برای‌تان فراهم کرده و می‌توانید آن‌ها را به پول نقد تبدیل کنید. در نظر داشته باشد که این صرافی از بیش از ۷۰ نوع ارز رایج در دنیا مانند دلار و یورو پشتیبانی می‌کند و هیچ مشکلی از بابت انتقال‌های خود نخواهید داشت. قیمت هر کدام از این ارزها هم به‌صورت لحظه‌ای تعیین شده و می‌توانید دقیق‌ترین خدمات را دریافت کنید. همچنین تیم پشتیبانی و راهنمایی هم در اختیار شما هستند تا تمام سوالات شما را پاسخ دهند. از قابلیت‌های دیگر صرافی ریال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان حواله پول به آمریکا با روش‌های متعدد
  • انتقال پول به ترکیه از طریق تحویل نقدی در شعبه‌ها یا واریز آنلاین به حساب
  • امکان حواله پول به کشورهای اروپایی از طریق سوییفت، وسترن یونیون یا حواله به شیوه سپا
  • ارائه کارمزدهای منطقی با توجه به سختی خدمات ارائه شده

شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت rialxe.com اطلاعات بیشتری از تمام خدمات این صرافی دریافت کنید. تنوع خدمات در این مرکز دیده می‌شود و می‌توانید خدمات را به‌صورت تومانی، دلاری یا هر ارزی دریافت کنید. تایید هویت هم به صورت کاملا آنلاین و سریع انجام می‌شود و دردسرهای سایت‌های دیگر را نخواهید داشت. در نظر داشته باشید که می‌توانید با شماره تلفن ۵۵۴۵۷۰۹۰۹۰   ۹۰+ هم تماس گرفته و تمام شبهات و سوال‌های خود را با تیم پشتیبانی در میان گذارید. این تیم با حوصله در خدمت شما هستند تا آگاهی‌های لازم را ارائه کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *