چرا سالنامه تبلیغاتی مهم است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

C:\Users\M\Desktop\1 (2).jpg

چرا تبلیغاتی مهم است؟

 

در سال‌های اخیر یکی از هدایای تبلیغاتی پر کاربرد و پر طرفدار سالنامه یا سر رسید بوده و شرکت‌ها در روزهای پایانی سال این هدیه تبلیغاتی سازمان خود را به شرکت‌ها، سازمان‌ها، افراد عادی و… اهدا می‌کنند. اما چرا این هدیه تبلیغاتی مهم است و باید به آن اهمیت و بها داد؟ در تحقیقی که در سال 2001 توسط PPAI صورت گرفت، بیانگر این مطلب بود که 94 درصد افراد و شرکت‌ها تا پایان سال و حتی بعد از آن سررسید اهدایی شما را نزد خود نگه می‌دارند. همین امر تا حدود زیادی بیانگر اهمیت سالنامه تبلیغاتی است.

اهمیت سالنامه

اگر بخواهیم اهمیت سالنامه را به طور خلاصه بیان کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ماندگاری سالنامه برای مدت طولانی در نزد مخاطب هدف
  • کمک به ماندگاری برند و محصولات در ذهن مخاطب
  • مناسب یادداشت‌ها و برنامه‌های روزانه
  • یک راه تبلیغاتی قیمت مناسب با تاثیرگذاری بالا
  • و موارد دیگر

نکات قابل توجه در هنگام

در هنگام سفارش یا خرید سررسید تبلیغاتی برای برند و سازمان خود، در ابتدا باید مشخص کنید که چه اهدافی دارید و با اهدای هدایایی تبلیغاتی به دنبال رسیدن به چه هدفی هستید، و طراحان سرید نیز باید به این مطلب توجه کنند تا بتوانند متناسب با هدف کارفرما سررسید مناسب را طراحی کنند. برای مثال سررسیدی که برای یک فروشگاه زنجیره‌ای طراحی می‌شود برای یک دفتر مهندسی طراحی و ساخت مسکن مناسب نیست. در نتیجه قبل از شروع به هر کاری باید بدانیم که در پی رسیدن به چه چیزی هستیم تا بر مبنای آن گام‌های بعدی را برداریم و تکنیک‌های مناسب در طراحی را انتخاب کنیم.

C:\Users\M\Desktop\2 (2).png

مطلب بعدی که قبل از اقدام به چاپ سالنامه باید به آن توجه کنید، بودجه‌ای است که برای این امر در نظر گرفته‌اید. اگر بودجه کمی دارید و به عنوان یک شرکت نوپا و استارت آپ می‌خواهید به تبلیغ حوزه کاری خود بپردازید، می‌توانید از تقویم دیواری ساده شروع کنید. در ادامه برخی از انواع سررسیدهایی که می‌توانید برای کار خود انتخاب کنید را بر می‌شماریم:

  • سالنامه با سایز جیبی: سالنامه با سایز جیبی همان طور که از نامشان پیداست در جیب جا گرفته و می‌توان آن را به راحتی حمل کرد. این نوع سالنامه خود به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شود.
  • سالنامه پالتویی: این سالنامه از سالنامه سایز جیبی کمی بزرگ‌تر بوده و اندازه طول آن کمی بیشتر است. این نوع سالنامه نیز به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شود. تفاوت دیگر این سررسید با سررسید جیبی در این است برای یادداشت کردن جای بیشتری دارد.
  • سالنامه وزیزی: سایز این سالنامه تقریبا به اندازه یک کاغذ A5 است و بسیار مناسب برای برنامه ریزی روزانه ویادداشت برداری است.

از دیگر قطع‌های سررسید که می‌توان به آن اشاره کرد عبارت‌اند از: رقعی، رحلی، اروپایی و غیره. سایز سررسید به مانند سایز کتاب است و شما می‌توانید سایز دیگر و با طراحی متفاوت و خلاقانه‌ای را نیز برای تبلیغ برند خود داشته باشید.

C:\Users\M\Desktop\3.jpg

متریال‌های مورد استفاده در سالنامه

برای چاپ سالنامه تبلیغاتی خود بعد از مشخص کردن هدف و سایز باید به سراغ متریال مورد نظر خود در چاپ بروید. در هنگام چاپ سررسید برای صفحات داخلی می‌توانید از کاغذ تحریر، کاغذ کرافت و… استفاده کنید. برای جلد سالنامه نیز متریال‌های گوناگونی مانند: چرم، پارچه مخملی و… وجود دارد. این که چه متریالی را انتخاب کنید در درجه اول بستگی به بودجه شما دارد و در درجه دوم به هدف و نوع مخاطبان شما. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در انتخاب نوع متریال کیفیت را در نظر بگیرید و کیفیت را فدای کمیت نکنید. اگر بودجه شما محدود است تعداد چاپ را پایین آورده و به جای آن از متریال با کیفیت استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای چاپ سررسید حتما به مراکز و مجتمع‌های با سابقه و داری کیفیت بروید تا خروجی کار، کاری تمیز و با کیفیت باشد.

اهمیت سالنامه در تبلیغات

همه ما برای این که بتوانیم برنامه سالانه و ماهانه خود را مشخص کنیم، نیاز به سالنامه داریم به همین دلیل اهدای این وسیله کاربردی به عنوان هدیه تبلیغاتی می‌تواند در ماندگاری برند شما بسیار تاثیرگذار باشد. در نتیجه در انتخاب هدیه تبلیغاتی سررسید می‌تواند بهترین گزینه باشد به شرطی که نیاز جامعه هدف و کیفیت کار را نیز در نظر بگیرید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/snF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *